PLO2000 - Standard?

#1| 0

Player1 er bordets fisk og grunden til at spillet er igang.
Han spiller super løst preflop men har været semi tight postflop (well lige på nær 1 ringe bluff).

Anyways spørgsmålet er, nogle af jer der checker bag på flop/begrundelse?
Havde en diskussion med en anden PLO spiller omkring det.


Seat 6 is the button
Seat 1: Player1 ( €4212.20 EUR ) - VPIP: 71, PFR: 33, 3B: 10, AF: 1,1, Hands: 45
Seat 3: Player3 ( €4371.00 EUR ) - VPIP: 29, PFR: 22, 3B: 9, AF: 3,0, Hands: 1067
Seat 5: Hero ( €2000.00 EUR )
Seat 6: Player6 ( €1940.00 EUR )
Seat 8: Player8 ( €864.00 EUR )
Seat 10: Player10 ( €3001.80 EUR )
Player8 posts small blind [€10.00 EUR].
Player10 posts big blind [€20.00 EUR].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 5 K 3 K ]
Player1 raises [€40.00 EUR]
Player3 calls [€40.00 EUR]
Hero raises [€190.00 EUR]
Player6 folds
Player8 folds
Player10 folds
Player1 calls [€150.00 EUR]
Player3 calls [€150.00 EUR]
** Dealing Flop ** [ 2, 7, 9 ]
Player1 checks
Player3 checks
Hero bets [€420.00 EUR]
Player1 raises [€1860.00 EUR]
Player3 raises [€4160.00 EUR]
Hero calls [€1390.00 EUR]

09-06-2014 17:12 #2| 0

nej, jeg checker ikke bagved.

09-06-2014 20:54 #4| 0

Cool.

Var også imod det :-)
Men hvis nogle har argumenter for at checke så fyr endelig løs.

09-06-2014 20:56 #5| 2
Pokernets ME vinder !

Spørgsmål:

Eftersom vores bettingrange i en 3 vejs pot ikke rigtigt indeholder nogle deciderede bluffs på et så dynamisk boards som 972tt, er vi så ikke bedre tjent med en lavere sizing, så vi kan b/f dele af vores range når begge mand ryger ind? Jeg forestiller mig, at ret store dele af vores betting range klarer sig skidt mod to all in ranges (inkl. heros aktuelle hånd muligvis?), men relativt fint mod én.

Redigeret af walth d. 09-06-2014 21:01
09-06-2014 21:26 #8| 0

Bet-stackoff. Alt andet er helt i hækken på det her bræt

Check er noget vi gør OOP her for at induce

09-06-2014 21:57 #9| 0

@Walth

Puha. Altså det sgu svært ikke at have odds til at kalde i spottet tror jeg hvis jeg først better.
Har ikke lige prøvet at opstille en range. Men WORSE case scenario har jeg 10% (vs A fd + set).

EDIT: I spottet skal jeg bruge 23% for at det er breakish at kalde(få det ind).

Redigeret af NoPokNoFun d. 09-06-2014 22:15
09-06-2014 23:09 #10| 0
Pokernets ME vinder !
NoPokNoFun skrev:
@Walth

Puha. Altså det sgu svært ikke at have odds til at kalde i spottet tror jeg hvis jeg først better.
Har ikke lige prøvet at opstille en range. Men WORSE case scenario har jeg 10% (vs A fd + set).

EDIT: I spottet skal jeg bruge 23% for at det er breakish at kalde(få det ind).


Jeg anskuer det fra et range synspunkt, det er muligt vores aktuelle kombo er et get it in mod 2 ranges. Jeg tænker du gerne vil bette en hånd som eksempelvis AAJT med backdoor nut FD og stacke af mod 1 mand, men du vil ikke ind mod 2 ranges - deraf min kommentar omkring at jeg tror vores range er bedre tjent med en lavere sizing. Det kan godt være løsningen er en mixed strategi, men jeg skal blankt erkende at jeg ikke just er kompetent nok til at kigge på mixed strategier med 4 kort på hånden.
09-06-2014 23:27 #11| 1

Bet/fold AAJT med backdoor nfd dutter ikke imo. Too much eq med hulskud og bdnfd. Selv hvis vi får action fra begge

Har tænkt en del over hånden og tror ikke jeg har en bet/fold range. Hænder som ikke vil stacke af mod 2 gutter, tror jeg at jeg checker. Nøgen AA/KK, TP + overs + lidt backdoor.

Hvis jeg har luft giver jeg bare op.

Men altså balance og det at spille sin range er overordnet ikke min styrke. Så tag det for hvad det er værd

Redigeret af HolchKnudsen d. 09-06-2014 23:27
09-06-2014 23:33 #12| 1

I den aktuelle hånd bet/kalder jeg altid

10-06-2014 02:22 #13| 1
Pokernets ME vinder !

@HK

Jeg er ikke så stærk i PLO, så det kan godt være der er ret mange equity-drevne situationer - I wouldn't know. Jeg er bare overrasket over, at du mener løsningen enten er bet-get it in eller checkback, det giver ikke mening for mig, men det er måske også derfor jeg spiller med 2 kort :).

Såfremt du ikke bet/folder nogle kombos på dette board, er det så korrekt antaget at du potter hele din range?

Jeg er ligeledes overrasket over at AAJT med backdoor nut clubs er et must get it in mod 2 ranges - det er lidt mindblowing for mig, jeg må igang med odds oracle når jeg engang konverterer.

Redigeret af walth d. 10-06-2014 02:24
10-06-2014 02:54 #14| 0
Jeg er ligeledes overrasket over at AAJT med backdoor nut clubs er et must get it in mod 2 ranges - det er lidt mindblowing for mig, jeg må igang med odds oracle når jeg engang konverterer.


Altså det er fra toppen af hovedet. Jeg har ikke selv være igang med propokertools. Men bare sådan lige hurtige udregninger: Potten er 600 med 1800 bag. Selv hvis vi siger noget småligt á la 300 skal vi bruge lige godt 25-26% 3vejs. Med 4 nut outs og en bagdørs farve fx AAJT vil vores eq mod 2 være fordelt hovedsagligt mellem 15% og 35%. Det er muligt det ville være et snævert fold, men så ville jeg anytime påstå at vi skal tage en anden linje en opsøge snævre fold. (Eg bette mere og få bedre odds eller tilføje den til chk bag range)

Jeg er ikke så stærk i PLO, så det kan godt være der er ret mange equity-drevne situationer - I wouldn't know. Jeg er bare overrasket over, at du mener løsningen enten er bet-get it in eller checkback, det giver ikke mening for mig, men det er måske også derfor jeg spiller med 2 kort :).


Det er meget muligt jeg sætter min 3bet range og/eller cbet range forkert sammen. Når jeg tænker over det, er det nok det klart mest sandsynlige :)

Men når jeg kigger på det her bord og tænker over hvad jeg 3better pre i dette spot, så har jeg bare ikke mange hænder jeg gerne vil bet/folde. Qua min bet/fold range i bedste fald er meget lille, vil jeg hellere eliminere den og så slippe for at bette småt med alle de stærke hænder jeg gerne vil bette tungt med. Altså for at undgå at ændre for meget ved en noget større og stærkere bet/gii range.

Så skulle jeg måske til at bet/folde luft også. Men det tvivler jeg på er +EV i et vakuum. Men måske muligt jeg må æde lidt -EV med de hænder for at få en b/f range..? Dunno


Såfremt du ikke bet/folder nogle kombos på dette board, er det så korrekt antaget at du potter hele din range?


Her må du uddanne mig. Det er noget jeg er i tvivl om og har tænkt en del over

Med en SPR omkring 3, er der så ikke argumenter for at byde mindre end pot for at udvide SPR på turn i de tilfælde vi får et c/c fra en af villains? Altså i andre spots med lavere SPR (1-2 ish), hvor min b/f range er tom og hvor jeg vil reste alle turns med hele min range, der potter jeg altid.

Jeg er rimelig uskarp i det hersens GTO/balance, så forklar endelig tingene som var jeg 5 år gammel :)
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar