PLO200 Nutflush+nutstraight draw på turn

#1| 0

Hej.

PLO200 6max deeb. Fulltilt.

Kender ikke spillerne godt men de syntes til at være stabile og gode. Vil bare høre jeres mening om hvad der er bedst at gøre på turn.

Hero. UTG179d Call2d Dealt aq36
seat2 fold
Villain. OC 290d Raise8d
But. fold
villain. SB 1d 175dcall7d
villain. BB 2d 183dcall6d
Hero. call6d

Flop k37 Pot32d

Alle Tjekker Flop.

Turn. 10 Pot32d

VillainSB.Bet 32d
villiainBB.Call 32d
Hero. UTG

Potten er nu 96d

Hvad syntes PN der er Bedst at gøre her.? Call eller raise turn, kan aldrig folde vel? Måske folder de til et pot raise, så det stadig en god pulje, hvis ikke! så skal jeg ramme men får god betaling. Måske call 32d og folde hvis river er blankt. Tror ikke jeg kan value river hvis jeg rammer.

Håber det giver mening, det mit første indlæg.
Mvh



05-05-2011 02:01 #2| 0

Limp/caller du med en rådden handske?

05-05-2011 02:07 #3| 0
OP

Så du mener jeg skal folde pre? og helt sikkert folde til det raise når der 3 med, har position hvis jeg kan få OC væk på flop el turn. Sys det standart call på det nivue. Men tak for dit indlæg, det blev jeg meget kloger af.

05-05-2011 02:11 #4| 0

Rimelig forvirrende at læse, men:
Easy fold pf, din hånd er lort. Og lad hver med at openlimpe, medmindre du har nogle speciele reads eller noget.

Turn tja, du har ikke mange outs. Men hvis jeg caller skal den bettes hver gang hvis vi rammer. Men folder nok bare turn, men kommer aldrig i det spot for den skal ALTID foldes pf :)

05-05-2011 02:21 #5| 0
OP

Tak.
Selfølgelig bette hvis jeg rammer river, tror bare ikke jeg får betaling på et value bet hvis en hjerter lander, så måske heller potraise turn og få alle pengene ind. Nu er hånden ikke pf jeg ønkser at tale om, er ikke sikker på den skal foldes pf når der 3 er med.

05-05-2011 02:26 #6| 0

lol

05-05-2011 02:33 #7| 0

Altså den skal foldes pf hver evig eneste gang, det står slet ikke til diskution.
Potraise turn er forfærdeligt
Og ja folder nok bare turn

05-05-2011 02:34 #8| 0

omg.. just lol... nick please...

05-05-2011 02:43 #9| 0
OP

klakk123.. naxil det mit nick. Tak jorkim for dit indlæg, jeg potraisede, begge kaldte og jeg ramte :) Sikkert dårlig spillet, det ved jeg nu :)

05-05-2011 05:45 #10| 0

loooooooool

05-05-2011 07:42 #11| 0
OP

Hva er det der er så griner.? Kan godt se jeg skal øve mig lidt her på PN.

05-05-2011 09:26 #12| 0

Fold pre. Som spillet så call turn, og skyd på river hvis du rammer. Eller raise hvis en skyder.

05-05-2011 11:06 #13| 0

Giv nu manden en chance ffs , når det er sagt OP, så er grunden til at de griner , at der ikke er en herinde der spiller > 25 plo , der ikke folder preflop...
En hånd med 4 af et suit skal altid foldes pre , da du i sagens natur har en elendig chance for at ramme flush.
Anyway gl , og lad dig ikke skræmme af drengene , send bare flere hænder ind til analyse , Mvh Søren

05-05-2011 11:24 #14| 0

Vi mucker afgjort her preflop.

Jeg er ikke vild med, at lave "altid regler" for handselection pre. Det afhænger af mange faktorer - stats, stacks, posistion, reads osv.... I CO eller på BTN kan vi nemt åbne nogle monohands, specielt med broadway kort og gerne uden danglers.

I ovenstående spot, har de andre sagt det meste, dog ikke specielt pædagogisk :)

05-05-2011 12:55 #15| 0

Bare for at sætte det i perspektiv er Jordkims forslag til at folde turn en større fejl end limpcalle preflop.

05-05-2011 12:59 #17| 0

+1 Turnmuck er helt håbløst.

Vi har en god portion outs til nuts og får ok odds.

05-05-2011 12:59 #16| 0

@OP
Ville du spille AQ63? Eller for den sags skyld AQ63? Det jo samme junk. Din flush blokker du selv med 2! Dine kort connecter af **** og så du UTG?! Jamen altså.... kom til ipoker og spil noget 1-2 der tak...

05-05-2011 13:04 #18| 0

Som spillet ville jeg klart kalde turn du har 11-12 outs og hvis du kan få bare lidt value når du rammer er det fine (pot+implied) odds.

05-05-2011 13:46 #19| 0

forstår godt nye folk der poster herinde tænker " det gider jeg fanme ikke igen "

come on guys, snak dog pænt !

05-05-2011 14:48 #20| 0

@SBRO.DK

Så du mucker 6789/810JQ/AKJT/etc i cutoff + knap i et 5/6max spil hvis de er samme suit? Det er om muligt et størrer leak end OP open limper.,

@-KD-

Husk nu lige en hånd med 1suit er langt bedre end ingen, også selvom du har 4.

@Alle

Det er sku ikke så mærkeligt at analyse delen af PN er sunket så voldsomt i niveau, istedet for at spilde 10sek af jeres liv på en dum kommentar, så hjælp dog manden, er jo tydeligvis derfor han ligger hånden op.

@OP

Som flere andre, den skal altid foldes pre, derudover så vil jeg stortset aldrig openlimpe - du bliver alt for ofte straffet er folk i position som potter og tager den fra dig postflop.

Når du nu er kommet i dette spot, så kalder jeg bare turn og giver op river hvis jeg ikke rammer.

Håber det kunne bruges :)

05-05-2011 15:12 #21| 0

Havde lige misset vi har gutshot på turn, hvilket selvfølgelig gør det til et kald. Dog hælder jeg mest til et fold uden gutshot, da vi kun har 6 clean outs. Tvivler på vi for value når vi rammer. Derudover har vi selv Qh

05-05-2011 15:18 #22| 0

Havde lige misset vi har gutshot på turn, hvilket selvfølgelig gør det til et kald. Dog hælder jeg mest til et fold uden gutshot, da vi kun har 6 clean outs. Tvivler på vi for value når vi rammer. Derudover har vi selv Qh

05-05-2011 15:25 #23| 0

@Jordkim
"Havde lige misset vi har gutshot på turn, hvilket selvfølgelig gør det til et kald. Dog hælder jeg mest til et fold uden gutshot, da vi kun har 6 clean outs. Tvivler på vi for value når vi rammer. Derudover har vi selv Qh"

Nej, vi har 7 til flushen. 3 yderligere til nutstr8 og måske de to resterende 3ere har værdi.

05-05-2011 15:54 #24| 0

roflmao @ nogle af kommentarerne i tråden. især fra op - du er da helt væk. ryk ned på plo2 og start der.

du siger du ikke vil diskutere pf men det er jo der du laver en fejl. det svarer til at jeg kalder et 3-bet oop med 72 og check/caller et AKQ board, c/c'er en 5 turn og så smider hånden op på herinde for at diskutere hvad jeg nu skal gøre på river.

og lol af de folk der siger fold turn.

05-05-2011 17:10 #25| 0

@acparma

Ja vi har 7 til flush, men ikke clean outs. 10h parrer bordet.

Men ja call turn er sikkert bedst

06-05-2011 01:52 #26| 0
OP

@radioGakGak. syyntes du spiller lidt smart (ryk ned på Plo2- ) behøves ik det kører:) Forstår ikke din samligning med 7-2? Rammer jeg et godt flop er der muligheder ellers folder jeg postflob, mistet 8 d soo?? Fedt med en masse analyse :) takker, jeg vil poste mange flere i fremtiden, lærer meget af dette.


Skrubtyren. Mange tak for dit indlæg.

KD. Ja jeg ville spille a3q6[ men ikke kalde et 3bet 2 vejs ude af position. skal nok komme og spille lidt:)

06-05-2011 02:59 #27| 0
OP

Er alle imod et potraise på turn også få alle pengene ind, nedtur hvis vi rammer nuts og de TF river.

06-05-2011 04:06 #28| 0

Naxil, $8 er meget at miste hvis du goer det hvergang med en rigtig sloej haand som den du spiller her.

Du skal taenke over det mht din overordnede winrate - der er 8bb rigtig meget at tabe.

06-05-2011 06:44 #29| 0

4bb ;) men ellers spot on pokerheh, kunne godt tænke mig at spørge ganske pænt naxil. Hvis det går så godt som du hentyder til, hvor stor en sample har du? Jeg er personlig nybegynder mht. PLO, men mener det er pænt standard fold pre. Da det eneste du egentlig kan håbe for er flushen, du tager endda selv 3rd nutflush, så mindre sandsynligt du får value, hvis du sku' ramme.

Nu er Kh endda på floppet, så endnu mindre sandsynligt + du har kun 7 outs til flushen. Hvis vi så tager du vil pot på turn, og sku få calls/repop er det vel kun af evt. wraps + twopair eller sets men vel kun TT så, da der blev checked rundt på floppet. Så er du vel stadig laaaaaangt bagud? Personligt ville jeg sku nok bare tænke dumt jeg udsatte mig selv for sådan en dum situation, fold og komme videre.

Dette er dog over det niveau jeg spiller PLO, som sagt lige startet med læringsporcessen og vælger at tage den lange vej, fra bunden PLO25. Da det er noget af en omvæltning fra en nlhe tour spiller.

06-05-2011 09:18 #30| 0

OP

Det virker til at du har et leak med at spille for svage hænder umiddelbart. At du limper den her og også vil spille den rigtig dårlige handske som KD nævner giver i hvert fald et billede af det.

Hånden er rigtig dårlig og er et klokkeklart fold, ligesom den hånd KD nævner er. Nu ved jeg ikke hvor meget du generelt limper, men drop det. Tag i stedet initiativet i hånden når du har en hånd du mener er spilbar.

Når vi nu er kommet til floppet alligevel, så caller jeg turn.

Btw, tag dig ikke af dem der ikke kan holde en ordentlig tone. Post derimod mange flere hænder, det vil du helt sikkert lære af.

06-05-2011 11:14 #31| 0

Preflop er ret dårligt og et oplagt open fold.

Turn er som regel et flat. Men hvis villains ikke kan læse hænder har jeg det fint med at potte den med de her stacks. Vi skal ikke tage potten ned særligt ofte og selvom vi kun har 9 nut outs vil vi jo have så meget som 16 outs når vi kommer ind mod KT.

Stacks passer perfekt til et play her, da vi kan potte den næsten AI.


Men altså vi repper super stramt med et turn raise, så hvis villains har hjerne kapacitet til at indse det, er det et ret nemt flat. Hvilket sq er ret vigtigt at indse!!



Hvad sker der for øvrigt for niveauet i denne her tråd? Stram op PN!

06-05-2011 22:08 #32| 0
OP

Gode indlæg gutter, fedt i går i detaljer! :) Hva betyder repper stramt? og potte AI

06-05-2011 22:27 #33| 0

Repper stramt er når man ikke kan have alt muligt junk i ens range, men derimod solide hænder.
Potte AI er bare at potbette allin

08-05-2011 07:36 #34| 0
OP

Tak Peter.

08-05-2011 12:27 #35| 0

@OP

Et godt råd til dig vil være, at du kigger lidt på, hvordan andre har opsat deres hand histories ifm. analysetråde - så er jeg helt overbevist om, at de folk, der tydeligvis ikke har bidraget med noget konstruktivt i denne tråd, gør sig lidt mere umage næste gang du poster.

Mht. analysen af hånden har HolchKnudsen og Koller skrevet meget fine tanker om både denne hånd og den generelle tilgang spillet, hvilket du helt sikkert vil opleve de to personer gøre mange gange.

GL til dig på trods af din lidt hårde opstart på PN.

12-05-2011 22:57 #36| 0
OP

Der er virkelige nogle flinke gutter på PN der får en til at føle sig velkommem! :) Tak til jer.

19-05-2011 15:28 #37| 0

Denne tråd er et glimrende eksempel på hvorfor mange nye PNere (og gamle for den sags skyld)vælger ikke at lægge hænder op til analyse. Synes nogle i tråden er meget nedladende i deres kommentarer. Ydermere er der flere af svarene jeg har svært ved at se de overholder de specielle regler der er vedrørende indlæg i analyse forum.

Nedenstående er sakset fra reglerne.

Analysekategorier:
Vores analysekategorier er vigtige for, at alle debattører på PokerNet kan udvikle deres pokerspil optimalt, og derfor er der specielle regler for disse:

1. Alle hand histories skal indeholde pot størrelse, farveikoner, reads og anden information, der hjælper i analysearbejdet.

2. Der er intet krav om, at man skal være på niveau med en professionel pokerspiller for at kunne deltage i analysekategorierne, men alle indlæg skal være uddybende og velbegrundede. Kommentarer som "Fold pre-flop" eller "Enig med OP" kan blive slettet, hvis en moderator mener, at de ikke beriger debatten.

3. Overholder man ikke analysekategoriernes retningslinjer, så kan man få fjernet sin adgang til at skrive i disse kategorier.

Enig med HK. STRAM OP PN.!! Og lad os da få en ordentlig tone og et forum hvor vi prøver at være konstruktive.

@OP. Kom frisk med flere indlæg til analyse, hvis du da ikke helt har mistet modet.

Og så ellers, rigtig god dag til PN på en solskinsdag.

19-05-2011 15:49 #38| 0

@CheeseRoyal
+1

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar