PLO1000 svært valg på turn?

#1| 0

Hey, spiller normalt højst PLO200, men efter et skud på PLO400 hvor det var gået fra plus 4 buy ins til -3 but ins på 100ish hænder, måtte jeg lige en tur forbi PLO1000 for at tilte af. Dog skal det siges at jeg ofte sidder og "railer" plo1000-20000 for at blive klogere på hvordan spillet spilles på de forskellige levelvs. Så villian er bestemt ikke ukendt, og jeg ved han tre better stort set hver gang han er i position og har 4 kort der bare går nogen lunde sammen. Han er SNE og super agro.

Hand:
Hero (931$) cut off.
Villian (2523$) dealer button.

Dealt to hero: QAA7

Pre Flop:
Hero raises: 30$
Villan re raises: 105$
Hero calls: 75$

Flop: (pot 225$)
5K9
Hero checks
Villan bets: 130$
Hero calls: 130$

Turn: (pot 485$)
5K92
Hero checks
Villians bets 483$
Hero???


Pre flop: Da jeg ses som en fisk på disse stakes, synes jeg at et 4 bet orbv vil signalere at jeg har AA, og jeg derfor mister en masse value på boards som er gode for mig og da jeg ved med 100% sikkerhed han caller mit 4 bet vil jeg også blive nød til at skulle give op på alle straight flops og det er grunden til at jeg kalder.

På flop tænker jeg således, han c-better stort set hver gang, og skulle jeg ramme en spar på turn kan jeg altid skubbe ind over da jeg har esset i spar.

På turn bliver jeg meget så meget i tvivl om mit AA så rent faktisk er gode?

Men lad mig høre hvad I har at sige.

22-06-2011 05:28 #2| 0

Synes det er ret dårligt ikke at 4 bette her, du kan få 33% af stakken ind pre, og så har du et potbet på floppet, det er bare meget mere +EV end at du skal ud og spille postflop poker mod nogen du ikke slår i længden.

Som spillet fold. De gange vi er foran (hvilket ligger på 30-40% her) der flipper vi alligevel. Skal du absolut flatte pre selvom det er klart -EV for dig så skal du tage beslutningen her på floppet, og specielt fordi du er oop.

Jeez så lige først nu du er oop, hvordan du ikke 4better pre er out of my world ;)

22-06-2011 05:58 #3| 0

Du spiller unexploitable ved at 4-bette preflop.

Hvis du vil tage din linie pre, saa jam flop.

22-06-2011 08:58 #4| 0

Der er ikke noget galt med at reppe AAxx og 4-bette, den er meget nem at spille. Du bringer dig selv i en situation hvor du ikke rigtigt ved hvor du står. Som spillet folder jeg turn og havde raiset floppet, du repper bedre nut FD ved at raise end calle.

22-06-2011 11:06 #5| 0

ville også 4 bet pre som spillet shove flop.

22-06-2011 11:30 #6| 0

iLuvPenguinz said it!

I øvrigt er jeg ved at blive sindssyg af alle de postulater, der går på, at et 4-bet altid er AAxx... hvad med at gøre 4-bet rangen bredere frem for at havne i uendeligt mange situationer OOP, hvor man ikke bare lige binker top set og stacker aggro-tyren.

Denne hånd er et glimrende eksempel på, at vi nok ikke er super-superior i postflop spillet og dermed ikke ved, hvad vi bør gøre med en et-par hånd uden nævneværdige forbedringsmuligheder. Desuden får vi planmæssigt på nakken af en habitual 3-bettor, så det er jo nærmest et himmelråbende oplagt 4-bet med planer om at shove stort set any flop som stack sizes dikterer.

22-06-2011 14:48 #7| 0
I øvrigt er jeg ved at blive sindssyg af alle de postulater, der går på, at et 4-bet altid er AAxx...

+ 1 fucking milliard.

23-06-2011 04:07 #8| 0

Jeg 4-bettede igår. Jeg havde AAxx.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar