PLO1000 (shallow-bord men semidybt) river beslutni

#1| 0

Villain1 er bordets største fisk, han åbner pot i 2/3 hænder, og er kommet ind meget light en del gange på flop
-hans stack er kommet på et Q 7 4 flop, hvor han bet - clickraiser og så kalder all in med A 2 7 K mod en anden spillers flush og str8 draw som dog alle misser og fisken tager hjem med 1 par 7 :-)

Villain2 er også jævnt fisket og spiller en dårlig gang shallow spil...

VILLAIN3 har HERO spillet en del imod på forskellige shallowborde, både nlhe og plo. Vi har dog ingen dynamik. Har selv spillet ham på alt fra 2-4 til 10-20, men han har også spillet helt op til 100-200 (nlhe).
Ser ham som dygtig vindende spiller der dog ikke særligt ofte er set spille med så 'stor' stack.


PokerStars Omaha Pot Limit ($5/$10 USD)
Table 'Atala IV' 6-max Seat #6 is the button
Seat 1: xxx ($500 in chips)
Seat 2: yyy ($500 in chips)
Seat 3: villain1 ($1275.35 in chips)
Seat 4: HERO ($874.85 in chips)
Seat 5: villain2 ($280.40 in chips)
Seat 6: VILLAIN3 ($1345.85 in chips)
xxx: posts small blind $5
yyy: posts big blind $10
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [K K T 4]
villain1: raises $25 to $35
HERO: calls $35
villain2: calls $35
VILLAIN3: calls $35
xxx: folds
yyy: folds
*** FLOP *** [7 A K] - pot 155
villain1: checks
HERO: bets $80
villain2: folds
VILLAIN3: calls $80
villain1: calls $80
*** TURN *** [7 A K] [3] - pot 395
villain1: checks
HERO: bets $260
VILLAIN3: calls $260
villain1: folds
*** RIVER *** [7 A K 3] [J] - pot 915
HERO: checks
VILLAIN3: bets $912
HERO: ?? (har 500)



Pre:
Vælger bare at betale villain1s potbet. Overvejede at repotte og se om jeg kunne isolere ham, MEN med en dangler i form af en grim hjerter 4, og det at de andre også gerne vil spille mod fisken (de vil nok i større grad ville betale mit repot da fisken sjældent folder) gjorde at jeg bare betalte...

Flop:
Flopper ALT ;-)
Da fisken checker er jeg 100% sikker på at mit set i konger er nuts. Derudover har jeg nut flushdraw også, og på dette ellers draw fattige flop er der ikke mange kort jeg er bange for.
Jeg vælger halvpot, hvilket jeg gør med langt de fleste hænder jeg better her.

Turn:
På turn falder verdens største brick, som intet completer og heller ikke rigtigt giver nye draws.
Jeg stanger nu 2/3 pot afsted, og lidt til min overraskelse er det VILLAIN3 og ikke fisken der betaler. Dette er naturligvis ekstra træls da han har position på mig på river.

River:
Et af de få kort som jeg ikke vil se daler ind på river, og hvad der lignede en sikker sejr ser nu lidt mere tricky ud.
Checker da jeg ikke længere kan se ham betale med dårligere, men hvad er planen??

check- håb han checker bag
check-call, og være super tilfreds
check-call, men med meget grim fornemmelse
check-fold, og være stolt af det
check-fold, men meget meget træt af det

30-11-2010 19:03 #2| 0

Hvad synes du selv hans range er efter turn? Jeg har det altid svært med en linje der involverer et fold når det er en gutshot der ramte, specielt på et flush bord.

Men altså du OP må ud med hvad du mener hans range kan være efter turn da det er dig der ved det bedst,

- hvor løst jammer han flop?
- hvor løst peeler han flop?


Uden den slags info bliver det jo bare ren gætværk for os andre. Jeg er for øvrigt langt fra sikker på jeg checker i første omgang men det er spiller afhængig.

30-11-2010 19:06 #3| 0

Jeg betaler. Jeg kan ikke se villain sidde og betale med kun et wrap når alle klør ikke er gode outs for wrap'en. Hvis han havde klør på siden, altså et combidraw tror jeg han var kommet afsted på floppet, når du ikke har mere end 80bb og villain 1 virker til at have givet op i potten og du dermed kan være ude og stjæle da du kun spiller mod en mand efter villains check.

Jeg er en klovn til odds, men ud fra hvad jeg kan se, gør odds vel også at vi bliver nødt til at betale. Ved godt at vi selv har nut f draw og det derfor er mindre sandsynligt at han har trukket mod dette, men når han er dygtig må han også kunne lave diverse hænder om til bluffs, hvor han måske godt kan se at hans toppar med draw på siden eller to dårlige par osv ikke er gode, da du ligner en mand der gerne vil til showdown og dermed betaler jeg her.

Hvis folk synes det er std at sidde og calle to streets her ip med QJT uden klør, så sig endelig til, for så må jeg jo ændre min opfattelse af hånden lidt:)

30-11-2010 19:09 #4| 0

For øvrigt spiller jeg PF og Flop som dig. Ingen grund til at bette stort på det her flop selvom jeg nok siger tættere på 100 på floppet.

På turn dog skal du mere ud over isen imo. Med to callers på det her flop får du rigtig ofte calls på blank turn også selvom du byder stort. Jeg ville sige en 360-70 stykker

30-11-2010 19:14 #5| 0

Jo mere jeg tænker over det jo mere sikker er jeg på at jeg skubber for value 99/100 mod en anden reg

Og c/f er ikke rigtig en option imo.

30-11-2010 20:44 #6| 0

HK

Det synes jeg er interessant. Hvad er du mener der vil betale os? Villain skal for at vinde potten ved et call kun tro vi har luft når hanc aller, ik? Da villain altdrig vil tro han kan calle og være god, hvis vores skub er et valueskub i stedet for et bluffskub.

30-11-2010 21:47 #7| 0

Folk kalder mig med A7. Nogen gange spiller de en AK uden redraw passivt og kalder også med den. Hvis de på en eller anden måde har A3 eller AQ kalder de også.

Problemet med c/c er at det er sådan et dårligt spot for villain at bluffe. Og alle de to par hænder vil checke bagude hvis vi checker. Så hvis vi ikke kan c/f, hvilket vi imo ikke kan uden et godt read, så vil jeg hellere skubbe for at få value fra de to par hænder.

Hvis vi er enige om at c/c >> c/f så er jeg ret sikker på at skub er endu bedre.

- Hvis villain har QT er skub = c/c. Vi taber resten af stacken

- Hvis villain har AK/A7/A3/AQ/QQ (QQ med klør) så er skub klart bedre end c/c da han vil chk de hænder bag tæt på 100% men hero calle dem en god portion af tiden.

- Det er kun mod knækkede klør træk at villain kan have en bluff værdig hånd. Og givet at vi har nødde klør trækket, er de klør træk han kan have ofte med SD value, som fx AQ med klør eller QQ med klør. Så det er meget få hænder hvor vi med c/c tjener noget i forhold til et skub

01-12-2010 17:19 #8| 0

HK

Super indlæg. Jeg er fuldstændig enig, har dog aldrig tænkt sådan. I hvert fald ikke nok.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar