PLO1000 - Linje bluff?

#1| 0

Seat 1: Player1 ( €2015.10 EUR ) - VPIP: 36, PFR: 29, 3B: 8, AF: 2,8, Hands: 6113
Seat 3: Player3 ( €500.00 EUR )
Seat 5: Player5 ( €1000.00 EUR )
Seat 6: Player6 ( €1524.00 EUR )
Seat 8: Player8 ( €1258.40 EUR )
Seat 10: Hero ( €1747.50 EUR )
Player1 posts small blind [€5.00 EUR].
Player3 posts big blind [€10.00 EUR].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q J 9 4 ]
Player6 folds
Player8 folds
Hero raises [€20.00 EUR]
Player1 raises [€65.00 EUR]
Player3 folds
Hero calls [€50.00 EUR]
** Dealing Flop ** [ 2, 7, 2 ]
Player1 bets [€105.00 EUR]
Hero calls [€105.00 EUR]
** Dealing Turn ** [ 5 ]
Player1 bets [€252.00 EUR]
Hero calls [€252.00 EUR]
** Dealing River ** [ T ]
Player1 bets [€580.00 EUR]
Hero raises [€1320.50 EUR]

Tanker:
Hans 3bet range er forholdsvis stram (8.9% i sb) - Så ser ikke mange 77, 72, 102 i hans range. Muligvis han klonker 1010 på riven, men tror ikke han better den på turn.

Turnbet kan godt indeholde AA/KK, men kan ikke se ham leade river i den sizing med hus (og ser ikke mange huse i hans 3bet range), og kan heller ikke se ham leade AA/KK så stort for value/kalde mit shove.

Så mit spørgsmål er om vi ikke har et +EV bluff her? Det er sjældent jeg laver ting som disse, og tror ikke han har set mig gøre det før (kan da godt ske en enkelt gang - Men nu har vi spillet flere tusinde hænder mod hinanden).


Redigeret af NoPokNoFun d. 20-06-2014 01:25
20-06-2014 01:32 #2| 0

Nu spiller jeg kun PLO for sjov en gang i mellem, så betragt derfor mit spørgsmål som hvad det er og ikke en spydig kommentar eller noget.. Jeg vil jo også gerne lære lidt hist og pist..

Hvad fanden repper vi? Caller vi post og turn bare for at kunne bluffe river? Måske meget snedigt, men jeg selv har ikke nosser til det og folder bare hvis ikke allerede pre så post.

20-06-2014 01:34 #3| 0

72, 77 etc. spiller jeg på samme måde (lader ham skyde og kalder ned)

20-06-2014 03:26 #4| 1
Pokernets ME vinder !

Jeg aner ikke så meget om board textures og range favør i PLO (du har sikkert flere 2'ere end ham), men jeg tror dit flop og turn call er jævnt store blunders, du må have federe kombos med dobbelt backdoors+7x eller lign der kan komme til river og bluffe her i stedet.

Det eneste positive i den her hånd er at du på river ikke blocker AA.

20-06-2014 04:37 #5| 0

Flop og turn er så stor en katastrofe. Jeg kan næsten ikke komme på en hånd der er værrere at lave et dobble float med end den her?

Er pas på river, du kan sikkert godt slippe afsted med det bluff.

Redigeret af Mihan29 d. 20-06-2014 04:37
20-06-2014 09:02 #6| 3

Der er noget reverse igang her, er der ikke?

20-06-2014 11:49 #7| 0

What the hell? Reverse? Slår du plo1k?

20-06-2014 14:23 #8| 0

:D

20-06-2014 14:52 #9| 0

I stedet for at spørge om den er reverse, så skriv lige hvorfor den er så ringe.

Det kan vel være ligemeget hvad den er, er bare intra :-)

Jeg kan ikke selv se det ringe i det, diskuterede i lang tid igår med en men vidste ikke hvad jeg skulle sige var ringe.

Hvad er det vi forventer villian har han better så stort og hvert street? Jeg synes netop at hans range ligner bluff, men jeg vil da gerne modsiges.

20-06-2014 15:05 #10| 1

Reverse eller ej, syntes folk overreagere meget omkring hvor dårligt det er, smid dig selv i villans spot og giv dig AA, eller bare 2x for den sags skyld, du elsker nok ik ligefrem dit liv og ender du med at vb trips/aa på river så folder 99% nok til det rivershove.

Det eneste som jeg ik er helt glad ved er at som spillet når han seizer river så stort er hans range tæt på hus/air og så har vi desværre ik så meget fe og der ville det self have hjulpet at have haft et par så man bare ku calle istedet :D

20-06-2014 15:07 #11| 0

Kombinatorisk og equity-wise er det vel en af de ringeste hænder at floate?

20-06-2014 16:18 #12| 0

Det går ikke at dobble floate sin værste hånd.

Det virker til at det bedste der kan ske for os i den her hånd, er at den går b/b/b så man kan bluffe river. Men hvad sker der de gange han better flop og går i c/c mode derfra, der taber vi hænderne 100% af gangene grundet 0% equity.

20-06-2014 17:38 #13| 0

@Grethe

Enig.

Jeg siger ik det er super godt spillet, men jeg siger at det heller ik er ligeså dårligt som folk gør det til, villans range indeholder ekstremt få 2x og huse kontra vores range og selv hvis mihan siger at han går i c/c mode, så virker det ret spewey at blive kaldt på dette flop og så cc turn og river, vil hvertfald gerne sætte mine penge på at man så taber ekstremt meget i længden, folk har den bare så ofte når det sker. Hvis villan har et overpar så folder han turn en del gange og de gange hvor han caller turn folder han så til gengæld river meget meget ofte til en tønde.

20-06-2014 19:44 #14| 25

@Grethe

Dog lidt overdreven kommentar.
"Slår du plo1k"

Yeah, spiller da med 3.5bb/100.

Jeg kan så spørge hvordan det går dig på plo50 :-)

20-06-2014 21:41 #15| 3

Altså, enten er det over-latterligt dårligt spillet og kvalificerer ikke til at kunne slå PLO2 - eller også bliver vi bedt om at evaluere et lækkert "feel-spot", som ingen af os selvsagt har mulighed for. Det et sådan ret 2006-agtigt ;-).

20-06-2014 21:50 #16| 0
Asger_b skrev:
Altså, enten er det over-latterligt dårligt spillet og kvalificerer ikke til at kunne slå PLO2 - eller også bliver vi bedt om at evaluere et lækkert "feel-spot", som ingen af os selvsagt har mulighed for. Det et sådan ret 2006-agtigt ;-).


Jeg er da klar på at kalde det et feel-spot og shove indover på river, men hvordan vil du retfærdigøre flop og turn :D?
20-06-2014 21:52 #17| 0

Floppet var et misclick (eller misread -std PLO). Turn var også et feel ;-).

20-06-2014 23:30 #18| 0

Spiller langt fra 1k(endnu), men det virker ikke super slemt selvom det ligner et gutplay og analysen derfor falder lidt til jorden. Ikke sikkert du kan få ham til at folde aa, da du måske kan ligne et float der er blevet til en str8-draw på turn.

20-06-2014 23:59 #19| 0

Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på den eksakte hånd. Men har lagt mærke til at rigtig mange online hajer/ og ikke hajer snakke om gto spil, altså hvad den mest optimale spillestil er. Jeg tror at i glemmer at der er meget få mennesker i verden der tilhøre eliten på deres felt ved at være mainstreame, Hvis man spiller som alle andre så for man vel også samme resultat som andre.. Personligt så kalder jeg med kk i det spot, men som Alex siger, hvis 99% folder i det spot fordi det ikke giver mening at floate på det flop, så er det måske genialt alligevel... Forskellen er bare at det kan være genialt mod nogen og total ringe mod andre..

Inden pokerboomet der syntes folk også at Gus var en gal dansker, og så var han lige pludselig forud for sin tid......

21-06-2014 00:04 #20| 0
roedroed skrev:
Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på den eksakte hånd. Men har lagt mærke til at rigtig mange online hajer/ og ikke hajer snakke om gto spil, altså hvad den mest optimale spillestil er. Jeg tror at i glemmer at der er meget få mennesker i verden der tilhøre eliten på deres felt ved at være mainstreame, Hvis man spiller som alle andre så for man vel også samme resultat som andre.. Personligt så kalder jeg med kk i det spot, men som Alex siger, hvis 99% folder i det spot fordi det ikke giver mening at floate på det flop, så er det måske genialt alligevel... Forskellen er bare at det kan være genialt mod nogen og total ringe mod andre..

Inden pokerboomet der syntes folk også at Gus var en gal dansker, og så var han lige pludselig forud for sin tid......


Jeg forstår godt idéen bag hans floats, da han obv. repper noget bedre på det board, end sin modstander, men jeg fatter ikke man gør det med en hånd der er så ringe.

Der er en milliard hænder der kan floate bedre, og rent faktisk ramme noget.

Enhver 7xxx hånd fx.

Hvorfor vælge en hånd med 0 equity, når man kan vælge at floate en hånd fra toppen af sin fold-range?
21-06-2014 02:44 #22| 0
DarkXoiX skrev:
roedroed skrev:
Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på den eksakte hånd. Men har lagt mærke til at rigtig mange online hajer/ og ikke hajer snakke om gto spil, altså hvad den mest optimale spillestil er. Jeg tror at i glemmer at der er meget få mennesker i verden der tilhøre eliten på deres felt ved at være mainstreame, Hvis man spiller som alle andre så for man vel også samme resultat som andre.. Personligt så kalder jeg med kk i det spot, men som Alex siger, hvis 99% folder i det spot fordi det ikke giver mening at floate på det flop, så er det måske genialt alligevel... Forskellen er bare at det kan være genialt mod nogen og total ringe mod andre..

Inden pokerboomet der syntes folk også at Gus var en gal dansker, og så var han lige pludselig forud for sin tid......


Jeg forstår godt idéen bag hans floats, da han obv. repper noget bedre på det board, end sin modstander, men jeg fatter ikke man gør det med en hånd der er så ringe.

Der er en milliard hænder der kan floate bedre, og rent faktisk ramme noget.

Enhver 7xxx hånd fx.

Hvorfor vælge en hånd med 0 equity, når man kan vælge at floate en hånd fra toppen af sin fold-range?


Mit bedste bud er knap spil
21-06-2014 04:03 #23| 1
NoPokNoFun skrev:
@Grethe

Dog lidt overdreven kommentar.
"Slår du plo1k"

Yeah, spiller da med 3.5bb/100.

Jeg kan så spørge hvordan det går dig på plo50 :-)


Yeah, det var måske lige en tand for flabet og dumt. Du ved, var den postet på plo2 var folk fløjet over den ;-)

Jeg synes nu stadig, min pointe er valid. Jeg forstår ideen men kombinatorisk og equity-wise, er det nok den ringeste hånd at vælge til den givne linie.

PS. plo50 = Costa Rica
21-06-2014 05:10 #24| 0

Det Grethe siger er; at der er bedre hænder at bluffe med i din range :)

21-06-2014 11:54 #25| 4

Man bliver nok nødt til at tænke over hvorvidt præmissen for analyse af hånden er "GTO" eller exploitable play + generiske regular-frekvenser. Nu spiller jeg ikke (særlig meget) PLO. men jeg tænker at den overordnede idé i hånden sådan set er simpel nok - villain har forholdsvis høj equity på det her board, men har et problem - han har ikke specielt mange nutty hænder (trips+), så det virker umiddelbart til at være en cool plan at have en meget bred calling-range (at der så er 1000 andre hænder jeg ville vælge før denne er en anden sag - men der kan være masser af årsager til at gøre det alligevel) - jeg føler dog, at det kræver at man kender sin modstander lidt. I det aktuelle spot tror jeg helst jeg vil folde, da villain er ret polariseret med sin sizing, så det giver ikke specielt meget mening teoretisk at begynde at bluff-jamme med høj frekvens - som KP siger, havde det været hensigtsmæssigt at have bare et enkelt par på hånden, så vi kunne calle i stedet :-)

21-06-2014 19:06 #26| 1

Toche nailer mine tanker. Hold dig bare til NLHE ;)

Redigeret af HolchKnudsen d. 21-06-2014 19:06
21-06-2014 22:39 #27| 1
_toche skrev:
da villain er ret polariseret med sin sizing, så det giver ikke specielt meget mening teoretisk at begynde at bluff-jamme med høj frekvens


Til gengæld har OP jo så rent faktisk formået at knibe den eneste hånd i decket ind, der ikke har showdown value. Det burde da tælle for noget ^^
01-06-2016 12:38 #28| 1

Bump for konklusion og var det en reverse ? Og vil du stadig spille den sådan hvis ikke ?

01-06-2016 12:59 #29| 2

Solidt bump!

18-05-2017 21:10 #30| 5

Den ka vist godt klare et enkelt bump mere☺

22-08-2018 07:04 #31| 0
_toche skrev:Man bliver nok nødt til at tænke over hvorvidt præmissen for analyse af hånden er "GTO" eller exploitable play + generiske regular-frekvenser. Nu spiller jeg ikke (særlig meget) PLO. men jeg tænker at den overordnede idé i hånden sådan set er simpel nok - villain har forholdsvis høj equity på det her board, men har et problem - han har ikke specielt mange nutty hænder (trips+), så det virker umiddelbart til at være en cool plan at have en meget bred calling-range (at der så er 1000 andre hænder jeg ville vælge før denne er en anden sag - men der kan være masser af årsager til at gøre det alligevel) - jeg føler dog, at det kræver at man kender sin modstander lidt. I det aktuelle spot tror jeg helst jeg vil folde, da villain er ret polariseret med sin sizing, så det giver ikke specielt meget mening teoretisk at begynde at bluff-jamme med høj frekvens - som KP siger, havde det været hensigtsmæssigt at have bare et enkelt par på hånden, så vi kunne calle i stedet :-)

Essencen i hele ideen. du kan overexploite for vildt specielt hvis man er mega byde. mod tight spillere vil du nok printe penge...og de spot komme jo op hele tiden. så synes helt klart du skal hejse den der. til hvor meget ved jeg ikke...

22-08-2018 08:36 #32| 2
JPOlsen skrev:
Essencen i hele ideen. du kan overexploite for vildt specielt hvis man er mega byde. mod tight spillere vil du nok printe penge...og de spot komme jo op hele tiden. så synes helt klart du skal hejse den der. til hvor meget ved jeg ikke...

Fedt bump ;-

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar