PLO1000 flopper flush, what to do ?

#1| 0
Hand Information
PokerStars Pot Limit Omaha, 10 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($1094)
Seat 2: Player 2 ($1074.08) Dealer
Seat 3: Player 3 ($1719) Small Blind
Seat 4: Player 4 ($2455) Big Blind
Seat 5: Player 5 ($2836.66)
Seat 6: Hero ($955.36)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $15)
Player 5: RAISE $25
Hero: CALL $25
Player 1: FOLD
Player 2: FOLD
Player 3: FOLD
Player 4: CALL $15

Flop(Pot: $80)


Player 4: CHECK
Player 5: BET $50
Hero: CALL $50
Player 4: CALL $50

Turn(Pot: $230)


Player 4: CHECK
Player 5: CHECK
Hero: CHECK

River(Pot: $230)


Player 4: BET $160
Player 5: FOLD
Hero: ???

Kommentarer til alle streets er velkomne


Pre synes jeg er standard, dog er både raise og fold også muligheder...
Default er nok: call>fold>raise

Flopper så ret pænt :-) og vælger call da jeg ikke tror vi får meget value af raise, og samtidig nok oftest kun vil gå efter endnu 1 streets value, da det trods alt kun er 3. nuts.

Turn går check til mig, og har nu en klar forventning om at have den bedste hånd, men ved bet her får jeg kun value af set (hvis overhovedet det) og kan få nakke af nøgent A. Ved check bag kan jeg ligne svag flush eller set som en af de 2 vil skyde mig af på en del rivers. Der kan naturligvis og tales for bet for at beskytte vores hånd.

River parrer nu, og player 4 skyder lige ud i hovedet på os. Hvad gør vi nu ? Call / Fold / Raise ??

Begge de 2 andre i hånden er regs. Har ingen speciel dynamik med dem, men de har tydeligt med hinanden, hvor player 4 sviner player 5 for dårligt spil, men det jeg har set har det været player 4 som har spillet dårligt (player 4 er teddy wong)

Redigeret af ALU200 d. 16-01-2013 04:32
16-01-2013 04:36 #2| 0

Det er en sindsyg skraldehandske du får spillet pre, jeg havde nok smidt nærmest hver gang, hvis ikke hver gang.

Ellers spiller jeg den som dig og folder river. Baseret på at Player 4 nok spiller rimelig ærligt i en multiway pot og mere eller mindre signalerer 88 eller JJ.

Din fejl starter lidt pre imo, da vi har en dårlig absolut position og vi inviterer squeezes og/eller flatters bagved som kan gøre hånden svær at spille (læs: den spiller ikke godt multiway)

16-01-2013 05:20 #3| 1

Jeg synes din hånd pre er for dårlig til at flatte i den position, spiller bedre 3bettet. Jeg 3better dog kun hvis 5'eren er en 6'er.

Flop: Call

Turn: Valuebet og beskyt

River: Som spillet folder jeg

16-01-2013 09:15 #4| 1

Fold pre, som spillet fold.

Din position er ikke god nok til at du kan spille den hånd, med to bagved. Bet turn og evaluver river, som river falder folder jeg.

Redigeret af caladin d. 16-01-2013 09:17
16-01-2013 09:59 #5| 0

3bet eller fold pre, spiller meget bedre HU end multiway.

som spillet bet turn.

han skal lave en del made hands om til bluffs før vi kan calle river --- > fold.

16-01-2013 13:11 #6| 0

Jeg er enig med de fleste om at preflop var et fold eller 3bet nok at foretrække.
Når det nu ikke sker, så ser jeg flop som easy call.

Turn er lidt anderledes.
Du skriver selv bl.a. om turn:
***
Turn går check til mig, og har nu en klar forventning om at have den bedste hånd, men ved bet her får jeg kun value af set (hvis overhovedet det) og kan få nakke af nøgent A
***

Der vil jeg da godt have uddybet lidt.
Hvem skal lige sidde med et nøgnet A og CR dig her ?
Player4 havde vil CR flop hvis han vil spille et nøgent A hårdt
Player5 better vil ud igen hvis han vil reppe A flush
og du vil vil gerne allin mod alle set på turn ... ik'?

Tror ikke der er mange der som player5 vil chekke A flush her og håbe på at få et CR ind.... for hvad er det lige player4 og Hero caller preflop og flop med ?

Så jeg vil stikke ca. $190 ud og formodentlig call player4 hvis han skubber, for det vil ikke give mening at han forventer at Player5 eller Hero better en lavere flush - og alle set vil tage et frikort der(som player4 jo ikke vil give).

Player5 vil jeg overveje lidt mere om jeg skulle call - men igen må det generelt være -EV hvis han chekker A high made flush på det board(turn), med mindre han også sidder med JJ.
Så jeg ender nok med et call.

River er IMO easy fold .... hvad skal player4 sætter player5 og Hero på, foruden en flush mindst et sted - og Hero spiller jo sin hånd som værende en relativ lille flush eller et set; hvilket tilsyneladende ikke bekymre player4.

16-01-2013 13:36 #7| 0

Det meste er sagt. Preflop er en fejl, fold.

Flopcall er standard og turn bør du bette for value/beskyttelse, især når begge villains checker til dig.

River er et snapfold. Din hånd er faceup og han skal lave en made hand om ret ofte før du kan calle profitabelt.

Redigeret af Grethe d. 16-01-2013 13:36
16-01-2013 16:24 #8| 0
OP

Kan sagtens gå med til at preflop måske er en fejl, men havde haft en del held med at calle player 5 for så at tage ned enten ved at floate flop eller bette de gange han ikke selv c-better (dog oftest i blind battles). Og der havde ikke været mange squeezes, så var ikke så bange for at det skulle ske, hvis det skete ville rangen oftest være AAxx heavy, og tror derfor godt jeg kunne calle profitabelt igen... fejl ?
Spiller generelt en del hænder passivt og ser en del flops, da min største styrke ligger i hand-reading.

Better oftest turn selv, men følte af en eller anden grund ikke for det i situationen, havde en grim fornemmelse af at jeg ville løbe ind i c/r som jeg ikke kunne calle (alle der better turn, er det for at snappe et all in??). Men mest af alt for deception, da jeg så regnede med at få value på en del blanke rivers.

Da river falder har jeg vel altid lille flush eller huset og da player 4 leader ud må man vel formode at han enten kan slå mit hus eller bare vil tage mig af min flush.
Player 4 har vel sjældent en 44xx kombo (kan dog godt ske da han er bb), men er ikke sikker på han better den på river givet at jeg sagtens kunne have bedre hus på river. 88xx blocker jeg lidt for da jeg har en 8er, så tilbage er JJxx eller air, da han tydeligt ikke er bange for især mig. Må indrømme at jeg i spottet tænkte at han havde c/r flop med JJxx, så endte ud i et call efter at have brugt halv timebank. Lyder dog til at alle synes det var penge i lokummet... Men var det for søgt at tro på at han bluffer ofte nok her? Kan en dygtig/tricky reg ikke calle flop her for at håbe på den parrer, eller for at tage ned på river hvis den går c-c-c på turn?

Redigeret af ALU200 d. 16-01-2013 16:26
16-01-2013 16:52 #9| 0
ALU200 skrev:
Da river falder har jeg vel altid lille flush eller huset og da player 4 leader ud må man vel formode at han enten kan slå mit hus eller bare vil tage mig af min flush.
Player 4 har vel sjældent en 44xx kombo (kan dog godt ske da han er bb), men er ikke sikker på han better den på river givet at jeg sagtens kunne have bedre hus på river. 88xx blocker jeg lidt for da jeg har en 8er, så tilbage er JJxx eller air, da han tydeligt ikke er bange for især mig. Må indrømme at jeg i spottet tænkte at han havde c/r flop med JJxx, så endte ud i et call efter at have brugt halv timebank. Lyder dog til at alle synes det var penge i lokummet... Men var det for søgt at tro på at han bluffer ofte nok her? Kan en dygtig/tricky reg ikke calle flop her for at håbe på den parrer, eller for at tage ned på river hvis den går c-c-c på turn?


Tror like aldrig der er nogen regs der checkraiser det her flop med top settet 3vejs uden som minimum at ha en flush på siden.
Det giver heller ingen mening overhovedet, da de kun får action når de trækker til deres fulde hus.
undtagelsen skal da være at det er med set jacks og blocker A på siden, da folk som regel mod en stærk linje kan folde Q høj flush og ned.

Player 4 har A høj flush+ og du slår kun et bluff på river.

Han valuebetter ALDRIG 9 høj flush, og hans bluffrange består vel kun af J8xx
16-01-2013 17:39 #10| 0
OP
knutergrum skrev:
Tror like aldrig der er nogen regs der checkraiser det her flop med top settet 3vejs uden som minimum at ha en flush på siden.
Det giver heller ingen mening overhovedet, da de kun får action når de trækker til deres fulde hus.
undtagelsen skal da være at det er med set jacks og blocker A på siden, da folk som regel mod en stærk linje kan folde Q høj flush og ned.

Player 4 har A høj flush+ og du slår kun et bluff på river.


Han tager ofte ned, hvis han c/r top set, han kan jo folde alt andet end nuts ud, plus han kan få action af mellemset. De gange han kommer ind, har han stadig outs (37%). Siger ikke det er std, men har da set det en del gange, af aggro regs.

knutergrum skrev:
Han valuebetter ALDRIG 9 høj flush, og hans bluffrange består vel kun af J8xx


Helt enig i at han aldrig valubetter dårligere end mig, men når jeg (fejlagtigt?)kommer frem til at det er JJxx eller bluff synes jeg ikke mit call var helt i skoven.

*** SHOW DOWN ***
teddy wong: shows [8d 5s 4d 3h] (two pair, Eights and Fours)
HERO: shows [5c Th Qh 8c] (a flush, Queen high)
HERO collected $547 from pot

Lyder til at de fleste er enige om at jeg nok var mere heldig end god, med mit call :-)
Men kunne i spottet ikke sætte ham på en value-hånd, havde dog også svært ved at finde en bluff hånd, så min forvirring og nysgerrighed betalte sig heldigvis denne gang...
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar