PLO100: TP+combodraw mod checkraise

#1| 0

Villain er igen ukendt, men han har været ved bordet i nogle runder, og han har ikke set noget fra mig rigtigt. Har kun spillet nogle mindre pots som ikke har været til showdown. Jeg har ikke lagt mærke til noget fra hans side.

Men jeg er lidt i tvivl om det er korrekt at reste her hvor jeg har Top par 2kicker, gutshot-draw og flushdraw som dog allesammen kan være dominerede.

** Under Forests 2 [Omaha] (0.50|1.00 PL - Cash Game) Real Money

sven21 sitting in seat 1 with €100.00
Lagerstam sitting in seat 2 with €133.35
O_X_E_N sitting in seat 3 with €212.83
Mazter81 sitting in seat 4 with €113.55
Monkkis4 sitting in seat 5 with €114.81[Dealer]
sven21 posted the small blind - €0.50
Lagerstam posted the big blind - €1.00

** Dealing cards to Mazter81: K , 9 , 9 , Q
O_X_E_N folded
Mazter81 raised to €3.50
Monkkis4 folded
sven21 folded
Lagerstam called - €3.50

** Dealing the flop: 4 , T , K (PS = 7.5)
Lagerstam checked
Mazter81 bet - €7.50
Lagerstam raised to €25.00
Mazter81 raised to €82.50
Lagerstam went all-in - €104.85
Mazter81 went all-in - €27.55

22-09-2009 13:48 #2| 0

Synes linjen ser okay ud. Alternativet er blot at betale hans RR på floppet. Men så skal vi til at gætte når vi rammer, om han har et bedre draw eller han har et floppet set i 10'ere, som nok er mest likely her.

Kan derfor bedre li' at reste som du gør. Så har vi altid outs på den ene eller anden måde. WP

22-09-2009 14:37 #3| 0

Enig i linie - jeg ville sætte han på set eller par + nfd - du er ok inde her.

22-09-2009 18:06 #4| 0

WP du spiller hånden fint her imo.

Personligt better jeg aldrig fuld pot, så jeg ville nok sige 5 på floppet, det efterlade også os selv med bedre odds når villian repopper den.

Alternativt kunne jeg godt finde på at gå i c/c på floppet da vi er oop og jeg gerne vil holde potten lille.

22-09-2009 18:26 #5| 0

At holde potten lille naar vi er OOP er en fejl, IMO (hvis vi har taget beslutningen om at vi vil videre til turn/river). Hvis vi holder potten lille OOP tillader vi villain at spille perfekt med positional advantage samtidig med at vores equity paa turn med al sandsynlighed bliver vaesentligt minimeret.

Villain kan i saadan en situation faa os til at begaa store fejl naar han foelger op paa sit flop c/r med en draw haand.

23-09-2009 12:24 #6| 0

@Skrubtyren
Jeg har position, så c/c er ikke rigtigt en mulighed :)

Personligt bruger jeg lidt floppets tekstur, min position og antallet af villains til at bestemme min betsizing, og et flop som det i hånden indbyder imo til at bette fuld pot, da villain oftest har en form for draw han vil betale med.

Selvom det faktum at jeg er i position og vi er HU måske nok burde betyde at jeg bettede mindre end potsize - men jeg er rimelig rookie, så der blir pottet en del - og jeg spiller heller ikke sygt mange turns og rivers :s

23-09-2009 13:39 #7| 0

@OP

Mindre fejl fra mig obv :D

23-09-2009 13:52 #8| 0

Grunden til jeg egentlig poster hånden her er at villain viser 4432 uden flushdraw ned og jeg sidder bagefter og tænker, at med mindre jeg er en spewtard kommer han vel næppe særligt godt ind på det flop med bottom set, og manden er svensker så han kunne jo være god til det, og jeg kunne være en spewtard.

Men jeg rammer jo min så alt er godt. Men hvilke hænder kommer vi til midten med her?

Top2? Wrap? skal vi have et flushdraw (stort eller lille) før vi gerne vil til midten? Og hvis vi har en wrap uden fd, kalder vi så hans checkraise og re-evaluerer turn eller checker vi floppet bag?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar