PLO100 - preflop træk

#1| 0

Vildand1 har jeg ikke spillet imod før. Han er VP$IP/PF=47/18 og har vist et par hænder preflopraised hænder op som AKXX single suited.

Vildand2 er en vindende spiller på dette limit og har spillet mindst 1 år på dette limit flere gange om ugen.
I marts har jeg ikke spillet så meget med ham men har ham til VP$IP/PF=76/16 for marts hvilket svarer meget godt til hans generelle tal. Han har fået ordentlige tæsk mens jeg har siddet ved bordet - dog ikke tæsk fra mig.
Han ser mange flops og er ikke bange for at byde pot hvis spilleren tror modstanderen vil folde. Han reraiser normalt rigtigt meget preflop uden at han nødvendigvis har QQ/KK/AA.

$100 USD PL Omaha
Seat 5 is the button
Total number of players : 5
Seat 6: ifactor ( $337.74 USD )
Seat 10: Vildand1 ( $137.43 USD )
Seat 7: HERO ( $116.76 USD )
Seat 5: maifaren15 ( $66.10 USD )
Seat 4: Vildand2 ( $94.50 USD )
ifactor posts small blind [ $0.50 USD ].
HERO posts big blind [ $1 USD ].

Holecards:
Dealt to HERO 9T8Q
RAISE Vildand1, $3.50 USD
RAISE Vildand2, $12 USD
FOLD maifaren15
FOLD ifactor
CALL HERO , $11 USD
RAISE Vildand1 $45 USD
CALL Vildand2 $36.50 USD
HERO ???

At Vildand1 raiser og Vildand2 reraiser skal der ikke lægges for meget i, da de begge kan gøre det med ikke superhænder som beskrevet ovenstående. Jeg vurderer at jeg er godt inde og laver et kald. Vildand1 reraiser nu pot hvilket han ikke har gjort tidligere preflop og Vildand2 kalder dette.
Heraf antager jeg at Viland1 har AAXX/KKXX og Vildand2 har en hånd der skal se et flop.

Hvad er HEROs aktion?
Fold?
Call?
All-in?

01-04-2008 11:26 #2| 0

med de odds, så kalder jeg og ser et flop, all in er ikke en options da de nemt kan sidde med nogle af dine outs. Hvis du havde en hånd
som 5678ss kunne man overveje et all in men det er mere et move der bare skaber varians.

Snoogs

01-04-2008 11:29 #3| 0

Du caller.

godt nok er din hånd ikke prima, og dig cap i den forkerte ende.

Men den gør sig stadigt ok 3-way hvis en eller begge har QQ-AA

Du får gode odds til at se et flop du kan ramme rent uden dog at være så commited at du er nødt til at betale hvis du rammer helt blankt.

... og så er der jo altid noget bluff-mulighed hvis du ser et flop der ligger godt til det :-)

Mvh.
Eksplicit

01-04-2008 11:34 #4| 0

At folde synes jeg ikke kan komme på tale, da vi mere eller mindre sikre på at være oppe imod enten 2x AAXX, eller AAXX/KKXX.

Derfor vil jeg call, se floppet, da det giver os muligheden for at slippe "billigt" væk hvis bordet rammer helt vedsiden af.

Kan ikke se nogen fordel ved at pushe her, da vi helt sikkert får et call.

01-04-2008 11:58 #5| 0

auto call

01-04-2008 12:38 #6| 0

Mange ville mucke hånden PF pga. det sløje gap. Dem der ikkke mucker har callet 39% af deres stack, og vil være commited på rigtigt mange flops inkl. flush træk, og par + gut shot på rainbow flop.

01-04-2008 14:07 #7| 0

call, og evaluer,
AA, KK er auto call AI på næsten any board, det ville jeg udnytte, du kan sagte c/f eller folde på lorte flop.

01-04-2008 14:26 #8| 0
OP

Tak for svarene.
Interessant nok var jeg preflopfavorit.

** Dealing Flop ** [ 5, 6, 7 ]
HERO checks. <- valgte at checke imod 2 aggressive spillere.
Vildand1 is all-In.
Vildand2 is all-In.
HERO is all-In.

Vildand1 shows [ A, 3, J, A ]
Vildand2 shows [ A, 7, K, J ]

01-04-2008 14:35 #9| 0

godt ramt

01-04-2008 15:55 #10| 0

Vildand 1 skal ikke All in

01-04-2008 17:10 #11| 0

Fint spillet og ellers som chubToad. Man ser ofte folk overspille AAxx i disse situationer (også på højere limits) og som NL-donk gør jeg desværre også selv lidt for tit...

Godt nok er det et stort call, du skal lave preflop - men jeg caller stadig en sådan hånd til enhver tid grundet emplied odds.

Du kan stadig komme væk fra et flop, du ikke rammer rigtig godt og får givetvis betaling hvis du rammer to par (gerne +draw) eller bedre.

01-04-2008 19:00 #12| 0

...at Hero flopper en str8 og begge modstander går all in, samt at modstandernes hænder overlapper ideelt og Heros flush mulighed er live er jo bare tragisk komisk i denne hånd. Manglede bare at deres J var en 4'er, så var denne hånd enten fiktiv, eller en våd drøm fra en ludoman...

1) Hånden er altså en marginal hånd. Gappet er dårligt at best, og farligt at worst. Det er en af de hænder som ved først øjekast ligner en lækker PLO handske, men den er ofte til at lukke op at skide i.
Man kan godt se flop med den i nogle situationer, men:

2) Man investere altså ikke uden videre 39% af sin stack for at evaluere et flop.
De der flops i taler om "to par (gerne +draw) eller bedre", de kommer altså ikke hver gang, og der vil være mange gange hvor Hero skal calle flop som dog mod f.eks. AAxxs, Det være sig flush træk, par + gut shot, og nogle 2 par situationer.
Derudover får vi den info at den anden modstander reraiser bredt, det betyder vel, at han også reraiser en del rundowns, så at sige vi er mere eller mindre sikre på at være oppe imod enten 2x AAXX, eller AAXX/KKXX er helt ude i hampen.
Det bliver endnu værre, hvis man antager at disse hænder pusher alle flops. I så fald er er tråden ligegyldig, da man kan calle PF med alle hansker som ikke indeholder 4 ens.
Alle de gange den ene har en hånd der overlapper eller dominere vores er slet ikke taget med.

Man kan mene at Hero bliver fanget i raise krig, men der er ingen der får skæld ud af mig, hvis de folder PF i en reraised pot, og jeg mener også at man skal folde til 3 bettet ret ofte.

01-04-2008 23:04 #13| 0

Point taken!

Er ved at reevaluere nogle af mine spillede hænder, og vil se til om jeg selv committer for meget af min stack med hænder, der måske burde smides i skralden.

Det er jo omaha og man kan altid ramme eller reloade :-)

Jeg er interesseret i at høre, hvilke hænder du vil mene, der er fordelagtige at calle med i dette spot Pumpstick?

01-04-2008 23:30 #14| 0
OP

Der er ikke fusket med hånden. Bemærk dog at jeg ikke har et levende flushdraw på floppet som Pumpstick troede.

Jeg var faktisk tæt på at folde denne hånd til reraiset, indtil min kæreste gjorde opmærksom på at jeg blot skulle have 20% (5*$47) pga. implied odds imod Vildand2.
Så jeg lavede hvad jeg selv syntes var et marginalt/dårligt kald preflop.

Grunden til at jeg postede hånden var for at se om andre også syntes det var et marginalt/dårligt kald.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar