PLO100: OP+fd på paired board i 3bettet

#1| 0

** buoyant [Omaha] (0.50|1.00 PL - Cash Game) Real Money

Mazter81 sitting in seat 1 with €133.03[Dealer]
tait1 sitting in seat 2 with €93.94
O_X_E_N sitting in seat 3 with €106.65
Solimir sitting in seat 4 with €75.96
sigur1 sitting in seat 5 with €64.06
Monkkis4 sitting in seat 6 with €106.55
tait1 posted the small blind - €0.50
O_X_E_N posted the big blind - €1.00

** Dealing cards to Mazter81: 6 , A , A , 8
Solimir folded
sigur1 folded
Monkkis4 raised to €3.50
Mazter81 raised to €12.00
tait1 folded
O_X_E_N folded
Monkkis4 called - €12.00

** Dealing the flop: 2 , T , T (PS = 25.5)
Monkkis4 checked
Mazter81 ????

Hvad er vores plan her? Better vi for at komme AI asap eller checker vi for at potcontrolle lidt og se turn an på et board hvor vi vel rimelig ofte kommer lidt semi-skidt ind mod trips hvis vi endelig får action.
Villain er ukendt

22-09-2009 13:45 #2| 0

Preflop siger jeg lidt mindre, gerne 10. Vi har position og ønsker at kunne 3-bette light og samtidig have odds til at kalde et eventuelt 4-bet.

Vil gerne ind på dette flop, og hvis vi skulle have ham slået ønsker vi at han skal fortsætte med hånden. Siger derfor 13 på et sådant paired board. Bare en cooler hvis han har 10'eren her, men så har vi sgu okay med outs som vi kan klonke.

22-09-2009 14:19 #3| 0

@flyfly

"Odds til at kalde evt. 4-bet" -> det er da en instant 5-bet(AAds)

Jeg better 18 på turn, idet der skal pres på en enlig 10'er uden god kicker.

22-09-2009 14:45 #4| 0

odds til at kalde et eventuelt 4-bet er til de gange vi 3-better uden aces. Vil genrne strømline mit spil mest muligt og derfor er 10 bedre end 12 preflop imo.

Og at forvente at du nogensinde kan skyde en 10'er af dette flop er way off.Vi better ikke i bluff her men i value.

22-09-2009 15:10 #5| 0
"Odds til at kalde evt. 4-bet" -> det er da en instant 5-bet(AAds)


Hvis du kun tænker på den specifikke hånd du spiller netop nu skal du stramme op. Altid tænk på hele din range!

Jeg er i samme lejr som flyfly. Jeg siger 10bb med hele min range med 100bb stacks når jeg 3better. Med 150bb siger jeg 11bb og med 200bb siger jeg fuld pot 12bb.


Floppet er enormt read dependent. Jeg er ikke meget for at b/f men mod mange small stakes spillere kan du være sikker på de har Txxx eller bedre når de raiser dig.

En anden god ting ved et check er at det beskytter de hænder i din range du checker med som ikke har SD value - fx nøgen fd.

Derudover beskytter et check med AA dig når du checker luft og skyder turn hvis han checker igen

Sidst men ikke mindst er vi jo ikke kede af at dele gratis kort ud med AAxx+fd på det her flop. Super klassisk WA/WB situation. Med mindre han har Txxx eller 22xx så har vi ham jo knust og vi har ikke noget imod at holde ham i potten så han enten kan kalde et turn bet med et eller andet han samler op på turn, eller så han kan bluffe turn med AK85 eller whatever
22-09-2009 18:00 #6| 0

Det er lidt 50/50 her om jeg checker bag eller better 14-18ish afhænger ret meget af mit read på vores skurk.

Better vi her spiller vi self også for stakken imo, vi har AA med fd og backdoor spades. Jeg kommer ihvertfald aldrig af hånden på floppet.

Hvis vi checker og villain leader turn, hælder jeg mest til et kald medmindre vi rammer A på turn. Vi vil self gerne holde villians air inde i hånden, og tror ikke vi får kald fra mange dårligere hænder på turn hvis vi raiser.

Som andre også er inde på vil jeg 3bette en smule mindre af samme grunde som allerede er nævnt.

22-09-2009 18:22 #7| 0

Hvis villain er kompetent saa:

a) check bag for at balancere din checking range og faa ham til at skyde hele sin range paa turn, eller
b) bet/call fordi det her board inviterer til at lave moves paa. oplagt c/r board mod et 3 bet evt obv float alt afhaengig af dine tendenser. Pointen er at boardet er i en saadan stand at gode spillere vil lave moves paa det.

Hvis villain er en drooler saa:

Bet/fold. Han bluff raiser dig med al sandsynlighed ikke paa et paired board.

Generelt om 3 bet sizing kan jeg godt lide at streamline mindre end full pot hvis jeg spiller mod observante spillere, men mod daarligere spillere kan jeg godt fuld potte for value fordi folk c/f'er saa mange flops at vi faar nogle ekstra bb ud af det hvergang vi 3 better dem.
Saalaenge vi ikke potter med aces og better 10bb med rundowns/whatever, saa er jeg mere eller mindre hip som hap.

23-09-2009 12:19 #8| 0

Jeg vil tænke lidt over det med at 3bette til 10BB i stedet for - det giver rigtig god mening. Men ude af position er der vel ingen grund til ikke at potte den når man 3better?

Jeg endte også med at checke floppet bag da jeg også tænkte at det i hvert falde næppe kunne være dårligt med min hånd og hvis jeg ville kunne jeg jo stadig få stakken ind på T+R

Turn binger 5 og villain leader nu 20ish (mener jeg) ud i mig - hvad gør i så?

Aktuelt kaldte jeg da det ville holde hans røg (og lavere flushdraws) inde i hånden og selv hvis han har Tx har jeg formodentlig outs selvom jeg ikke ved hvilke der er gode.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar