PLO100 HU - Riverbluff?

#1| 0

Hey PN

Dette er min første analyse tråd, så beklager hvis jeg mangler noget :)


Har ikke spillet mere end 30 hænder med villain, han virker rimelig solid indtil videre
Eneste note jeg har er:
Caller 2 streets oop med 69xx paa 69KA

Pf er standard. Jeg cb floppet med mine 2 backdoor fd's+blockers til straightdraw og han caller. Mener ikke han har nogle set i hans range da han kun cc, nok mere haender som overpars, 2par og 46xx, 678x osv

Turn der completer 24, 47 og 78. Jeg rammer jeg mit fd og han checker til mig. Overvejede meget og skyde igen for at få ham til af folde sine overpar. Tror ikke jeg kan få ham til at folde sine 2par kombinationer da mange af disse haender har en gutter osv, som 5679 osv. + Hvis jeg rammer min flush på river har jeg god mulighed for at få betaling fra straights.

River parrer bordet sig og han better 3/4 pot rimelig hurtigt. Som sagt tror jeg aldrig han har 99 eller 55 og synes sagtens jeg kan reppe disse haender samt 93xx og 95xx.

Kan jeg få ham til at folde 78, 47 og 24 og andet gøgl?
Og hvad synes i om størrelsen på river raiset?


Spillet er 0,5/1$ plo, effektive stacks er 105 bbs

Hero: QJ44
Hero raises $3
Villain calls 2$

FLOP
395 POT: 6$

Villain checks
Hero bets 4.50$
Villain calls 4.50$

TURN
3956 POT: 15$

Villain checks
Hero checks

RIVER
39563 POT: 15$

Villain bets 11.25$
Hero raises to 30$

Skyd løs :)

24-12-2010 13:49 #3| 0
OP

Lille jule bump :)

24-12-2010 13:49 #2| 0
OP

Lille jule bump :)

24-12-2010 15:36 #4| 0

Byder fuld pot turn og har opgivet river her

24-12-2010 16:08 #5| 0
OP

Okay hvilke hænder regner du med at villain folder på turn udover overpar? Og hvad er den dårligste hånd du ville kalde river hvis du var villain?

24-12-2010 19:02 #6| 0

Jeg spiller ikke meget HU, så tag mit input med et gran salt. Jeg klarer mig dog I 6max PLO, så det er ikke fordi jeg er helt blank, håber jeg ;)


Turn er lidt lakdrids imo. At vi har to blockers og at nødderne er en gutshot taler helt sikkert for et bet. Omvendt vil det stinke lidt at b/f den equity som vi trods alt har med vores 3rd nut fd. Jeg ved ikke helt hvordan det påvirker ranges og sandsynligheden for at han c/r turn, at det er HU vi spiller. I et 6 max spot fx CO mod et BB defend ville jeg skyde igen mod de fleste villains med henblik på at skyde igennem.


Angående river. Som sagt hvis vi skyder turn så skyder vi igennem på de fleste rivers inklusiv denne. Der er for mange hænder á la top par + hjerter, A765, 96 osv der formodentlig vil folde til et 3barrel. Hvad der er vigtigt i den forbindelse er om villain tror vi skyder turn med sets og to par der indeholder en 3'er. Hvis han tror vi checker fx 99 eller 55 eller 93 bagude på turn så repper vi ret tyndt. Men der er ingen tvivl om, at villain sjældent har en streg. Så det kommer ned til om han tyrer den med fx et overpar eller 9x eller en sjælden nøgen 3x

Som spillet kan vi pga det samme kun reppe en båd hvis villain tror vi checker sets og to par bagude på turn. Så river bluff afhænger lidt af vores image. Vi kan snildt reppe båden hvis vi ikke har et super aggro image.

24-12-2010 20:05 #7| 0
OP

@ HK

Mange tak for dit input, det kan jeg bestemt bruge til noget :)

Grunden til jeg endte med at checke turn bag var også at jeg ville hade at bf den equity vi trods alt har. Tror han cr 47 og 78, ved ikke helt med 24 men regner bestemt ikke med han folder.

Tror villain skyder river næsten hver gang hvis han har et busted draw. Jeg ser svag ud - ligner vel mest et overpar eller andet crap, eller et rivered hus som har checket set/2 par bag for potkontrol. Hvis villain har stregen tror jeg tit han cc, netop fordi det er et godt for mig at bluffe på, da han vel må folde 69 og den type hænder. Og det ville stinke lidt at blive raiset med en streg her.
Så helt enig i vi kun repper huset når vi raiser river, spørgsmålet er så om vores er linje troværdig. Villain virker god/tænkende indtil videre. Mod en donk ville jeg aldrig bluffe river her.

24-12-2010 23:38 #8| 0

Turn skal skydes hvergang. Altså jeg har intet i mod at b/f turn.
Hvis han kalder bør vi vinde alle blanke rivers.

Som spillet folder jeg river. Altså du repper tyndt og han kan sagtens have hus. Du aner kke hvad du rr ind i.

25-12-2010 15:22 #9| 0
OP

@ Dennis

Tak for dit svar.

Jo mere jeg kigger på hånden, er jeg os mere på at skyde turn hvis river skal bluffes. Hvis jeg havde set i 55 eller 99 ville du så også skyde turn? Er det et kæmpe leak at checke bag for potkontrol? Og hvad ville vi gøre til et cr på turn med et nøgent set?

26-12-2010 13:54 #10| 0

Skyder stort set alle turns.. Bund/midt 2 ish tjekker jeg nok bag.. Jeg bet/folder set på turn uden dynamik..

26-12-2010 14:09 #11| 0

Grunden til at tjekke turn er tosidig. Vi pot controller, og vi inducer et bet paa river.

Problemet er at du goer hverken det ene eller der andet. Bet turn, og river, som Dennis og Holger er inde paa, men ok, raise river stoerre, saa er det ok.

P.S Lidt julestiv

26-12-2010 14:18 #12| 0
OP

Takker for svar alle :)

Villain timede ned og endte med at folde

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar