plo100 hu river bluffspot

#1| 0

Har spillet en times tid med villain der absolut virker sane og måske lidt til den tighte side hu (spiller ham også på et 6-max bord).

han caller meget sjældent ud af bb, men 3rd better når han vil spille (hvilket er ret sjældent når jeg har pos)

vi har identiske stacks på 165 $

Hero JTT2

Hero er i sb og raiser til 2,5 $
Villain - 7,5 $
Hero - Call

Flop: 986 pot: 15 $

Villain: 11,5 $
Hero: call

Turn: 4 pot: 38 $

Villain: 38 $
Hero: call

river: 4 pot: 114 $

Villain: check
Hero: ? (stack: 108 $)

Vil gerne lige understrege at jeg absolut ikke er plo reg.

Redigeret af Bloche d. 29-11-2012 23:05
29-11-2012 23:25 #2| 0

Nu så jeg lige stacksizes i OP.

Nu spiller jeg ikke HU, men dit turn call er skidt. Du har masser af equity og nut blockers og med noget (formoder jeg) FE på turn, så skal det bare hakkes ind.

- Tilføjelse: Du spiller din hånd alt for face op, da du aldrig tager den linje med en made hand og river er desuden et rigtig grimt kort for dig at bluffe på. Jeg kan meget godt lide at floate floppet på sådan et board, men turn er som sagt skidt. De gange du klonker farveladen har Villian ofte dig domineret og vi ender i et meh-spot, så vi vil derfor gerne tage ned på turn.

Redigeret af MrBrown91 d. 29-11-2012 23:44
29-11-2012 23:47 #3| 0

Jeg raiser enten flop eller turn. Nutsblockers, backdoor equity og position, der gør det svært for ham at spille mod os.

River er umiddelbart et skidt bluffkort, fordi vores linie semicapper vores range (ihvertfald hvis jeg er hero) og øger størrelsen på hans callknap med overpar.

29-11-2012 23:53 #4| 0
OP

Vil vi gerne have stacken til midten på floppet?

Jeg tænker lidt, at hvis han caller vores raise/shover er vi formentlig ikke godt inde med mindre han har nøgne esser, hvilket jeg ikke ser ham jamme med...
Desuden mister vi muligheden for at han spasser ud og fordelen ved at spille resten af hånden i pos...

Tror umiddelbart det bedste havde været, at jamme turn.

29-11-2012 23:55 #5| 0
OP

takker for svarerne (so far) og er nået til den (foreløbige) reson, at turn jam er fint...

30-11-2012 13:05 #6| 0

Jeg tror ik rigtig du har FE på turn med hans bet, så jeg raiser flop og potter de fleste turns i det her spot for at opnå mest FE

30-11-2012 13:55 #7| 0

Jeg hælder også mest til et flop-raise. Vi har gode blockers, og vi må derfor også formode at vi har en god sjat FE ved et flop-raise. HVIS han så shover må vi vurdere om det er et profitabelt kald. Altså om han kun gør det med AAxx med farven eller andet "nuts".

Når du nu kalder og han potter den så sidder du i et kedeligt spot. Hvis vi tror på at vi har FE ved en turn-raise så kan det være en god mulighed. Men når personen potter er det normalt for at få skidtet ind, og så er du helt sikkert behind.

Et turn-call kan man argumentere for, men vi har kun 6 outs for nuts, og hvis der kommer en spar, så får vi ikke pengene ind medmindre vi er slået.

Når du nu kalder og han checker så sidder han aldrig med huset. Men han kalder dig med stor sandsynlighed både med stritten og med esserne, og du vinder over en med et superdraw såsom TJQK med spar, så jeg kan ikke lide at bluffe river.

Ergo flop synes jeg skal raises, nu må turn foldes og river fold.

30-11-2012 14:44 #8| 0

@ Jer der raiser flop - er det for så at folde af til yderligere action?

30-11-2012 16:22 #9| 0

Som KP. Jeg synes egentlig turn-shove er ret dårligt, givet hans sizing.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar