PLO100 HU - Linjetjek

#1| 0

Spiller villain på 2 borde. Vi har spillet ca. 100 hænder
Han åbner kun 60% fra knappen og 3b 15%, ingen 4b's endnu. Jeg har 3b 13%
Vi har været allin 2 gange i std spots, vundet 1 hver

Vil gerne have kommentarer til hele linjen, især turn er jeg meget i tvivl om

Seat 3: Villain ( $106.00 USD )
Seat 8: Hero ( $234.65 USD )
Villain posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 6 A A 4 ]
Villain raises [$3.00 USD]
Hero raises [$9.00 USD]
Villain calls [$6.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 5, 7, 8 ] POT: 18$
Hero bets [$13.00 USD]
Villain calls [$13.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 9 ] POT: 44$
Hero checks
Villain checks
** Dealing River ** [ 2 ] POT: 44$
Hero checks
Villain bets [$25.00 USD]
Hero calls [$25.00 USD]

07-06-2011 01:56 #2| 0

Det er ikke hver gang jeg 3better pf, men wp! Villain turner ret tit straight og den er også ret tit bedre end vores, river synes jeg er et let call hans turncheck taget i betragtning.

07-06-2011 02:47 #3| 0

Synes det er fint, men jeg better nok en lille smule hoejere paa flop for at faa value fra flush draws.

07-06-2011 08:20 #4| 0

Joe

cf du bare turn?

OP

Det se fint ud herfra. Vi underrepper vores hånd meget, så jeg kan slet ikke se os folde river, især ikke efter villain checker bag på turn.

Jeg kan dog ikke blive enig med mig selv om jeg faktisk har lyst til at bette turn for ikke at sætte mig selv op til at blive bluffet.

07-06-2011 10:25 #5| 0

Godt spillet IMO og jeg 3 better den hånd som dig. Det er toppen af vores range og skal self balanceres med andre 3 bet hænder der også rammer det flop.

Fint at holde potten nede her med check på turn( tror jeg kalder både turn og river bet ned her hvis V better).


07-06-2011 12:13 #6| 0

hånden skal da 3bettes 100/100 gange for at balancere vores 3betting range med andre stærke hænder som gode wraps, double pairs og lign.

Har intet imod dit river call, synes ofte det er et board med postflop og turn action folk kan lide at bluffe på, især på plo100 og højere.

07-06-2011 12:57 #7| 0

Please lad være med at sige vi blir nødt til at have dårlige esser med i vores 3betting-range for at balance. Det er decideret pinligt skrevet

OP, wp imo og jeg spiller den som dig hele vejen.

07-06-2011 13:30 #8| 0

@ThomasJJ
Istedet for at fortælle hvor dårligt MartinB's forslag er, så burde du måske istedet forklare HVORFOR du mener det ikke er nødvendigt at balancere med dårlige esser? Dit indlæg bidrager på ingen måde positivt til hverken tråden eller folks forståelse af spottet.

07-06-2011 14:13 #9| 0
OP

Lader til vi alle er nogenlunde enige om linjen

Dog synes jeg stadig turn er klam. Altså ingen tvivl om vi ofte har den bedste hånd på river efter han checker turn bag. Men en dygtig villain vil ofte putte os i et svært spot på turn hvis han better og jeg mener villain har et oplagt bluff spot

Som Koller er inde på kan jeg heller ikke finde ud af om jeg har lyst til bette turn netop for at undgå at blive bluffet ud af potten

Hvad gør i på turn, hvis villain gør følgende efter vi har checket til ham:
A. Better 18$
B. Better 30$
C. Potter 42$

07-06-2011 14:24 #10| 0

TopperH, du har helt ret. Surt opstød fra min side.

Der er flere grunde til vi så absolut ikke behøver at 3bette (jeg 3better den selv, men at sige man skal 3bette for at være balanceret er helt væk). Det virker lidt som om at middelmådige spillere som MartinB og andre, bare slynger begrebet ud, fordi de lige har set begrebet brugt på PN eller hørt det i en træningsvideo.

De 2 gange i matchen vi får esser der er så dårlige at vi ikke har lyst til at 3bette dem, betyder ingenting. For det første, fordi vi muligvis slet ikke kommer til showdown og villain dermed ikke opdager det. For det andet fordi villain ikke kan udnytte det. Hele begrebet balancering er i mange tilfælde stærkt overvurderet. Ikke i alle, men mange. Imod en PLO100-spiller, vil jeg i 90% af tilfældende foretage den beslutning der isoleret set er bedst, og ikke den bedste set ud fra et balancemæssigt synspunkt. OP aner ikke om han overhovedet kommer til at spille villain meget fremover - det gør han formentlig ikke, da folk quitter forholdsvis hurtigt når de indser de er -EV.

MartinB får det til at lyde som om vi blir ubalancerede (og at villain somehow kan udnytte dette) hvis vi flatcaller dårlige esser. Jeg vil gerne høre hvordan MartinB selv 'straffer' folk han ser flatcaller dårlige esser? Vi har stadig mange AAxx-kombinationer i vores 3betting-range og det vil desuden bidrage til at styrke vores flopcalling-range.

08-06-2011 00:22 #11| 0

Nu er det nok også svært at blive enige om hvordan PLO HU præcist skal spilles, og det afhænger jo selvfølgelig også af villains og stack sizes og meget andet.

Når jeg spiller PLO HU vil jeg sørge for at 3bette så mange gode handsker ude af position som muligt, og det er også en af grundene til at jeg vil 3bette dårlige esser hver eneste gang.

08-06-2011 00:29 #12| 0

spiller den præcist på samme måde. Better måske et par dollars mere på floppet, ellers som spillet.

08-06-2011 01:55 #13| 0

Single suited esser behoever vi ikke 3bette for balance, men vi boer altid goere det for value HU.

IMO.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar