PLO100 HU: KKxx mod bluffglad

#1| 0

Aleksi333 er udsædvanelig glad for at bluffe. Jeg har spillet med ham to gange før, og han elsker simpelhen at bluffe pots hjem, især store pots. Det giver ham nemlig muligheden for at vise sit fine bluff og det er tilsyneladende derfor han spiller poker. Han er nemlig(ihvertfald mod mig) massivt tabende og faktisk en af de større fisk jeg har stødt på på PLO100 HU. Tilgengæld bør han(hvis han tænker så langt) være klar over, at jeg er fint istand til at lægge AAxx og KKxx ned hvis folk kommer efter mig.

På et forholdsvis safe flop som det her, er jeg villig til at betale et hus eller en 5'er af mod ham, da jeg tror han vil leade, eller checkraise fuld pot med begge hænder.

Jeg er dog ikke sikker på, at jeg bryder mig om linjen. Oprindeligt caller jeg for at se turn an, og udnytte min position til at tage potten ned hvis et rimeligt safe card falder. Da spar dame må siges at være et sådan, og han fyrer igen kalder jeg for at få ham til at bluffe river, da han er comitted og nu kun folder absolut skum.
River er et let kald som spillet.

Mit spørgsmål går nok mere på om jeg skal 4-bette floppet istedet og enten komme til midten eller få ham til at folde.

Edit: Jeg kunne dog også bare folde floppet.

Hand P4-68698504-1, Started at 28-05-2008 17:12 (EDT)
Table 'Irvine': $1-$1 Pot Limit OH (Real)
Seat 3: Hero ($100 in chips) (on the button)
Seat 7: Aleksi333 ($100 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
Hero: Post Blind ($1)
Aleksi333 : Post Blind ($1)
Dealt to Hero: K 4 10 K
*** Pre-Flop *** :
Hero : Bet ($2)
Aleksi333 : Call ($2)
*** Flop *** : 7 5 5 Pot: 6
Aleksi333 : Check
Hero : Bet ($6) - Pot: 12
Aleksi333 : Raise ($15) - Pot: 27
Hero : Call ($9)
*** Turn *** : [ 7 5 5 ] Q Pot: 36
Aleksi333 : Bet ($36) Pot: 72
Hero : Call ($36)
*** River *** : [ 7 5 5 Q ] 10
Aleksi333 : Bet ($46)
Aleksi333 : All In ($46)
Hero : Call ($46)
Hero : All In ($46)

30-05-2008 15:10 #2| 0

Som du siger skal du kalde river når du er kommet så langt. Du siger at han godt kan lide at vise store bluffs op, men når du bet/kalder floppet signalerer du at du har enten 5eren eller et overpar du ikke har tænkt dig at smide. Det relevante spm er derfor om han er vild nok til at blive ved med at skyde med noget du slår, når du har vist du ikke har tænkt dig at smide.

På den ene side får du maks value ud af hænder du slår med denne linje, men spm er hvor ofte han ikke har dig slået. Ved at vælge den passive linje fra floppet, kan du nemt komme ud i noget gætværk. Hvad hvis eksempelvis turn eller river kompletter straights og han bliver ved med at skyde? Ligeledes, 3better han altid AA** preflop her, eller er den også i hans range?

Vh Peter

30-05-2008 16:31 #3| 0

Vi har historie hvor jeg sagtens kan kalde et reraise på floppet også dumpe på turn til et fuld pot bet. Netop fordi han elsker at bluffe turn fuld pot, så jeg får massere af implied odds, selv hvis jeg ikke er bedst. Og ja han bomber videre på turn og river 8 ud af 10 som bluff eller semibluff(han har smidt et buyin dagen før med 88 på 101010xx board hvor jeg havde 10'eren og havde raiset preflop.

Completer turn en streg, en 7'er eller et A smider jeg. Mit problem er, at jeg ikke kan se et reraise til fuldpot på floppet til at være profitabelt, da han jo så enten har et nemt kald med hus eller en 5'er, eller et nemt fold med det jeg slår.

AAxx trebetter han oftes preflop. Men checker den vel på river/turn selv hvis den skulle være inde.

Du har helt ret i af kaldet bliver til noget gætværk på turn og det er derfor jeg ikke er udelt bejstret for linjen. Men jeg synes min hånd er forholdsvis sikker mod det jeg slår, og forholdsvis nem at spotte hvis jeg bliver "outdrawet" på turn.

31-05-2008 01:26 #4| 0

Nogen andre? Jeg kender da mindst en pokernetter der spiller hu plo :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar