plo100 - for løst?

#1| 0

Hey har siddet på et plo100 bord med syg dynamik. Der har været en del 3- 4- og 5-bets imens jeg har siddet ved bordet

BigStacken er super Aggro og jeg spiller en del igen på ham. Vi har haft et par sammenstød hvor han desværrehar trukket det længste strå.

Er det alt for løst at 5-bette all in i dette spot?

Jeg ved han har en bred åbningsrange og han godt kan finde på at 4-bette nogle underlige hænder.


PRE-FLOP
soumak raises to $4, THAiBRiAN raises to $14, Muahahahaa folds, pETEY085 folds, soumak raises to $44, THAiBRiAN raises to $134, soumak bets $189.10 and is all-in, THAiBRiAN calls $135.10 and is all-in.

Min hånd - AKJ7

lad mig høre hvad PLO folket siger?

21-09-2009 18:25 #2| 0

Sick spillet imo.

Ja, det er for løst, dårlig hånd og meget nemt domineret.

21-09-2009 18:45 #3| 0

kan bare ikke se hvad han skulle call med som er dårligere ? ergo SICK dynamik hvis dette er tilfældet.

dermed mener jeg du laver din hånd om til at bluff.

´mikkel

21-09-2009 18:48 #4| 0

Sæt hånden op så det er overskueligt for det første. Derudover kan jeg overhovedet ikke li' det når vi er mere end 100bb dybe. Hvorfor ikke bare calle og floppe et par og så komme ind. Vil langt hellere ind med AQQx eller konger ind den her hånd.

21-09-2009 18:50 #5| 0

Ja det er helt helt skævt at komme all in preflop med den handske.

Derudover kunne det være rart hvis du havde sat det lidt bedre op mht stacksizes positioner osv.

21-09-2009 19:03 #6| 0

Seat 3: soumak ($189.10 in chips)
Seat 4: THAiBRiAN ($135.10 in chips)
Seat 8: Muahahahaa ($84.35 in chips)
Seat 9: chazou ($20 in chips)
Seat 10: pETEY085 ($72.80 in chips)



ANTES/BLINDS
Muahahahaa posts blind ($1), The blind have been denied by player, pETEY085 posts blind ($1).

PRE-FLOP
soumak raises to $4,
THAiBRiAN raises to $14,
Muahahahaa folds,
pETEY085 folds,
soumak raises to $44,
THAiBRiAN raises to $134,
soumak bets $189.10 and is all-in,
THAiBRiAN calls $135.10 and is all-in.

Jeg ved at han spiller mange hænder connectede som dobblesuitede, han 3-better løst.

Vi kan godt være enige om at jeg laver hånden om til et SemiBluff ved at 5-bette all in, men derved gør jeg også hans CallingRange meget mindre da jeg stort set kun repper én hånd. De fleste (99%) ville jo instant mucke KKxx hvis de fik et 5-bet i hovedet. så de eneste 2-3 hænder jeg ser calle er AAxx, KQJ10ds ( måske noget QJ109ds)

imod AAxx har jeg ca 35%

imod en broadway hånd har jeg 50%

imo kun de 2 hænder han kan calle med i det spot., måske lidt lavere suited connectors hvis han er helt væk.


21-09-2009 19:20 #7| 0

Er vi ikke enige om, at han skal have noget der ligner $90 ind i en $180 pot? Altså rimelig tæt på 2:1?

Hvor mange hænder har ikke 33% equity overfor dit range?

/Mikael

21-09-2009 19:44 #8| 0

@DTM

vi er enige om at min hånd 95% af gangene i dette spot er AAxx?

Det er ikke mange på plo100 der stikker næsten et buy in til midten med andet end AAxx eller en broadway ds her uanset om de får 2:1.
Vil stadig mene at hans callingrange i dette spot er meget smal.

Der opstår jo konstant situationer i PLO hvor man får 2:1 og stadig har 33% equity overfor villains range, så kan vi jo have pengene til midten hele tiden!

21-09-2009 19:46 #9| 0

Der er ingen der 4 better og folder til et 5-bet. Faktum. Med mindre man er syg ringe og sygt nittet. Han skal naturligvis kalde med noget nær any 4, omend en hånd som 5559 er tvivlsom.

21-09-2009 19:56 #10| 0

@flyfly

Med dynamikken in mente og hans 3- og 4-bet frequency som var høj.

Så vil jeg mene at AKJ7 spiller godt ind mod hans range - Især hvis han caller any4 fordi han får potodds!

21-09-2009 20:01 #11| 0

Jamen hvorfor caller du ikke bare hans 4-bet?? kan ikke greje ud fra din post om du har position på ham eller ej, men hvis du har position er det helt blæst at 5-bette den her hånd.

21-09-2009 20:07 #12| 0

@flyfly

Calle?

Jeg ved at hans range er sindsyg bred, så at sætte ham på AAxx KKxx (Som er de eneste hænder jeg er Crushed af - har stadig 35% hvis det er tilfældet) ville gøre mig til verdens største nit!

Med den dynamik skulle der ikke meget til, at pengene kom ind på floppet hvis vi bare havde ramt det mindste i en 4-bettet pot.

21-09-2009 20:14 #13| 0

Jeg sætter ham på ingen måde på konger eller esser. Men der for kan man med fordel blot kalde. Hvem har position?? pænt afgørende for om jeg reraiser eller blot kalder i dette spot. I position ønsker vi altså at spille flops og lade ham C-bette lort.

21-09-2009 20:15 #14| 0

jeg sidder på knappen - så jeg har position på ham, men synes slet ikke det giver mening at calle 30$ ramme en 7´er på et 567 flop og skal folde til hans action.

21-09-2009 20:19 #15| 0

Det giver altså god mening blot at betale i position og udnytte vores position i resten af hånden. OOP kan jeg langt bedre li' at skubbe hånden selvom det heller ikke er mit foretrukne spil. Men i position bør vi aldrig reraise denne hånd.

21-09-2009 20:23 #16| 0

Jeg er 100% sikker på at han C-better ALLE flops med undtagelse, at han ramte en monster og ville lade mig hænge mig selv.

Så synes det er ærgeligt at smide 30% af stacken ind preflop for at folde til et blankt flop, så heller smide beslutningen over på ham ved at 5-bette og stadig have 35% hvis han skulle have AAxx KKxx.


21-09-2009 20:28 #17| 0

resultat!

21-09-2009 20:30 #18| 0

Hvis vi havde set et flop havde potten været på ca. 90$ altså et potbet fra mig og jeg er all in.

Hvis vi havde været 300bb dybe havde jeg 100% taget den linje du siger.
Men jeg har 130bb og møder et 4-bet fra en aggro mofu som havde siddet og spillet vildt i en times tid.

21-09-2009 20:32 #19| 0

Du skriver selv at du ved at han C-better alle flops, det taler endnu mere for blot at calle da vi kan folde flops vi misser fuldstændigt.

21-09-2009 20:38 #20| 0

@Fjahgo

vil gerne have et par analyser fra nogle andre også så kan det være jeg smider den op.

Kunne godt tænke at høre hvad i tror villains range er når han 4-better i et løst spil plo?

Om jeg burde have callet hans 4-bet - og hvad jeg skulle have gjort på et blankt flop? eller på et KQx r flop? ( husk jeg kun siddet med et potbet)

andre inputs?

21-09-2009 20:45 #21| 0

@flyfly

Er det ikke bedre at få pengene ind pre når man "ved" man er foran, i stedet for at calle et 4-bet og folde et blankt flop?

Det er jo kun low kort der misser min hånd fuldstændig og derfor mener jeg bare det er for let for ham bare at C-bette og tage den ned på floppet.

21-09-2009 20:48 #22| 0

Det er yderst sjældent at vi ikke vil ind på nogen flops. Vi vil ind på næsten alle flops, men vi får muligheden for slippe væk fra de mest ulækre. flopper vi et par er vi obv. inde uanset hvad næsten. Men imo er det altså bedre at kunne spille et flop i position(omend vi kun har et psb tilbage) ind at skulle AI PrF.

21-09-2009 20:55 #23| 0

Jeg vil klart mene at den mest optimale linje du kan tage her at netop bare at kalde preflop, ikke noget 3bet. Du har position på en super agro spiller, udnyt det dog. Omaha er i meget høj grad et postflop spil og ikke preflop. Specielt mod den her type af spilller, helt klart her din første fejl bliver lavet, din hånd er simpelthen ikke stærk nok imo.

Din anden fejl er at 5bette hans 4bet. Igen er det helt i skoven med din handske, uanset hvilke undskyldning du forsøger at grave frem med hvad procenter du har mod en evt broadway handske etc.
Igen synes jeg det er 100% mere optimalt at kalde hvis du endelig vil spille hånden. Jeg fortrækker dog helt klart et fold, da du aldrig rigtigt vil vide hvor du står på et Axx eller Kxx flop, men du vil stadig være commited til at spille for stakken.

Mht dit spørgsmål om hvad han 4better, så gir du jo udtryk for det er pænt bredt, men mon ikke han 4better alle AAxx/KKxx hænder store rundowns single suited og double suited, rundowns med 9-10 double suited må nok være bunden af hans range her, og det er stortset kun det jeg ser dig godt inde mod, hvis du evt dækker hans ene suit.

21-09-2009 21:00 #24| 0

@Wicked_U

"Der opstår jo konstant situationer i PLO hvor man får 2:1 og stadig har 33% equity overfor villains range, så kan vi jo have pengene til midten hele tiden!"

Bingo, der har du nøglen til succes. PLO handler om at få folk til at smide, da de generelt gør det lidt for ofte. Fantastisk spil...

Lidt mere seriøst, så er der selvfølgelig forskel på all in situationer og så almindelige situationer. I en situation som denne skal din modstander betale. Han får 2:1 igen og selvfølgelig har du ikke AAxx 95% af gangene, når dynamikken er som du har beskrevet den i dit første indlæg. Ligesom du ved at hans range er bredt ved han også, at dit er bredt. Hvor bredt er selvfølgelig en vurderingssag, men 95% AAxx er nok at presse den.

Ja, og selv om den var AAxx i 95% af tilfældende ville han nok have et call alligevel.

/Mikael

21-09-2009 21:33 #25| 0

åK jeg overdriver måske os med jeg har AAxx 95% af gangene, men en stor del af gangene vender jeg AAxx hvis jeg vælger at 5-bette all in preflop.

Som du skriver ved han jo os at min range ikke kun indeholder AAxx KKxx, det gør det jo bare endnu lettere for ham at 4-bette en endnu bredere range. Og mod en super aggro spiller synes jeg det er et easy 5-bet shove med en lillelillelillebitte FE på min side hvis han nu skulle sidde med en hånd som fx. AQJ8ss/AK106/AJ109 kunne blive ved. (som jeg sagtens kan se ham 4-bette med)

Det er jo kun AAxx og KKxx jeg frygter i dette spot og som sagt er han alt for aktiv til at skulle sidde med de handsker hver gang.

21-09-2009 21:47 #26| 0
"Det er ikke mange på plo100 der stikker næsten et buy in til midten med andet end AAxx eller en broadway ds her uanset om de får 2:1."

FAIL! Total fejlvurderet... efter det raise han laver, så caller han dig altid. Commited med anyhand.... især når han er aggro så folder han aldrig. Dem der ikke er aggro har så en hånd som altid er call-værdig.

Eksplicit
21-09-2009 21:49 #27| 0

@skrubtyren

Så mod super Aggro spillere går du i STATION mode og Call/Folder.
Læn dig tilbage og bliv kørt over af en aggro fætter, er det ikke lidt nittet?

Det er da mega exploitable og EASY at spille imod.


21-09-2009 21:56 #28| 0

@eksplicit

Som du siger folder han næppe mit 5-bet fordi han en aggro fætter og bigstack.

Men hvor godt spiller min hånd ind mod villains range?

Altså jeg vil stadig mene jeg er foran ALLE hænder undtagen AAxx, KKxx og meget lille underdog til AKQx.

21-09-2009 22:10 #29| 0

@ OP

Nej, du læser åbenbart kun det du gerne vil læse.

Jeg begynder at spille rigtigt mange hænder mod denne type i position, derfra kan du udnytte hans agro stil langt bedre end at smide tvivlsomme handsker til midten preflop og håbe på du flipper at best.

Og jeg 3better self også bredere end jeg ville gøre mod en std ABC spiller, men jeg vælger at gøre det med hænder der kan tåle heat istedet for en semi skidt handske som spiller dårligt postflop mod hans range.

Men igen, jeg fortrækker anyday at have position og potcontrol mod denne type da de ofte stacker ALT ALT for light af. Selvom vi ikke har givet heftig preflop action.

Jeg begynder så småt at synes det er mærkeligt du har lagt hånden op til debat. Du mener jo tydeligvis du spillede hånden rigtigt og alle andre tager fejl.

Din hånd spiller jo SUPER ringe, selv mod lavere par som har blockers til dine overkort er du ret skidt inde her, og han folder aldrig i dette spot.

21-09-2009 22:11 #30| 0

@Wicked

Mod hyper aggro spillere giver jeg gas postflop, ikke så meget preflop.

Re-raise premium hænder preflop, ja-vel.

Du overvurderer din hånd; fordi den har dangler, fordi du ofte er domineret, fordi det er top-kort han forventer.

Du er altså bagud til mange hænder. AJJTs o.s.v
Best case er at du er ca. 50/50 og vorst case er du pænt dog.

Mvh.
Eksplicit

21-09-2009 22:28 #31| 0

@skrubtyren

ja jeg lider af selectiv læsning.

hvilke hænder vil du så 5-bette skubbe i dette spot? det er obv kun AAxx!

Mod en tørfisk kunne jeg ALDRIG finde på at 5-bette, ville have folded til hans 4-bet.

her snakker vi om en spiller der spiller tæt på 100% af alle pots + han har været ude og 3- og 4-bette en del gange.

I så aggro et game tror jeg folk undervurderer en hånd som AKxx da villains range stort set er any4.

21-09-2009 22:44 #32| 0

Jeg 5bet shover stortset kun AA mod denne type ja, evt AKKx AKQQ, men vi skal op i den ende af hænder før jeg shover, da jeg simpelthen mener jeg kan vinde meget mere over disse typer ved at have position og pot control.

Det er jo en typisk maniac du er oppe i mod, ram en hånd og tag hans stack, simple as that.

Tror ikke folk undervurderer en hånd som AKxx, tværtimod overvurderer du den meget voldsomt i det her spot.

21-09-2009 22:45 #33| 0

@Skrubtyren

hånden er da netop lagt til debat.

nogle siger jeg skal calle hans 4-bet og efterlade et potsize bag ved, det må du da forstå jeg sætter spørgsmål tegn ved. Jeg får svært ved at folde alle flops hvis jeg bare ramme et par.

Du synes fx slet ikke den skal 3-bettes prfe, hvilket jeg slet ikke er enig i, da din range bliver for snæver og dit spil vil blive for let at læse.



21-09-2009 22:49 #34| 0

Hvis han 4better løst synes jeg 3bettet PF er dårligt. Enten 3bet mindre eller bare kald og spil dybt i position.

Sticky spot når han 4better. Selvom hans range er bred er vores hånd altså ikke nogen monster. Og hvis han 4better bredt og cbetter bredt så kan vi alligevel ikke folde flops som 228 239 etc pga stacks. Imo kan vi ligeså godt skubbe som kalde. Tror dog jeg ender op med at folde. Vi skal bruge 39% for at stacke af og med en hånd der ikke dominerer noget men er domineret af alle AA, KK, AKQJ, AKQT, AQJT ligner det et fold for mig

21-09-2009 22:51 #35| 0

forstå det nu, samtlige folk siger at din linjer stinker langt væk. Du fortsætter med at argumentere for din linje(der btw er helt blæst) og nægter at forstå og lytte til andres pointer(der her er kloge at lytte til). Denne tråd fører ikke til noget.

21-09-2009 22:53 #36| 0
Du synes fx slet ikke den skal 3-bettes prfe, hvilket jeg slet ikke er enig i, da din range bliver for snæver og dit spil vil blive for let at læse.


Jeg er dybt uenig. Du kan sagtens have en bred 3bet range PF som hverken er snæver eller nem at læse uden at 3bette denne hånd. Jeg vil LANGT hellere 3bette 6677ds eller 578Tds eller KJT8ss etc etc. Problemet med at 3bette AKJ7ss er at det stinker så effing max at blive 4bettet.

Med +250 stacks er jeg langt gladere for et 3bet med denne hånd eller omvendt mod en ABC spiller der har AAxx 100% når han 4better
21-09-2009 22:59 #37| 0

Jeg fortrækker alle dage at 3bette 5678ds, 7889ds, type of hands self inkl. mine store hænder. Fremfor den her hånd, da de simpelthen generalt spiller meget bedre mod hans range.

Som jeg også skrev tidligere, mener jeg at du skal folde til hans 4bet, men at jeg klart ville fortrække et kald fremfor et shove, så vi netop kan komme væk fra de flops vi misser totalt.

21-09-2009 23:01 #38| 0

@flyfly

LOL - jeg har fået 5 meninger der var lidt blandet.

Jeg forstår den samlede vurdering er gå efter pot control og så bare udspille ham postflop.

Men det er jo lige præcis det jeg regner med at han tænker om mig, han 3- 0g 4-better en bredere range i håb om at kunne udspille mig postflop.
Stadig med Dynamikken in mente og den smule meta game der kører, vil jeg mene at jeg let kan dominere hans range og meget sjældent vil være virkelig dårlig inde.
Det værste jeg kan være inde imod er 35/65 og det er worst case senario!

21-09-2009 23:10 #39| 0

LOL, du har fået 5 meninger der på ingen måde er blandede, tværtimod er de klokkeklare, og fuldstændig ens: hånden er spillet ringe, lær at kalde i position.

Hvordan de meldingerne kan forståes som blandede er mig en gåde, men man læser måske det man gerne vil læse.

21-09-2009 23:16 #40| 0

Hvis ovenstående sidste indlæg er det du læser udfra folks kommentare, burde du nok læse det igennem igen :)

"han 3- 0g 4-better en bredere range i håb om at kunne udspille mig postflop"

Hvordan hænger det sammen? Hvis han ville udspille dig postflop, flatter han vel netop? Du har position på ham, hvilket i højere grad kan få ham til at 3/4-bette light..

Som det er nævnt mange gange tidl i denne tråd, mener jeg du skal calle hans oprindelige preflopraise, grundet din position.

21-09-2009 23:23 #41| 0

@flyfly

Du forstår jo obv. ikke hvor stor dynamikken kan være på sådan et bord.

Jeg er ikke idiot, jeg ville aldrig spille en hånd sådan hvis dynamikken ikke tillod det.

Jeg kunne ligeså godt have skrevet - Hvor godt spiller AKJ7 ind mod ANY4 all in preflop?

21-09-2009 23:32 #42| 0

Kan vi få resultat? :)

21-09-2009 23:44 #43| 0

@skrubtyren

Det var ikke meningen at denne tråd skulle blive resultatorienteret, men mere høre folket hvordan de takler en Hyper Aggro fætter som ham her og lave en lille debat.


Seat 3: soumak ($189.10 in chips)
Seat 4: THAiBRiAN ($135.10 in chips)
Seat 8: Muahahahaa ($84.35 in chips)
Seat 9: chazou ($20 in chips)
Seat 10: pETEY085 ($72.80 in chips)



ANTES/BLINDS
Muahahahaa posts blind ($1), The blind have been denied by player, pETEY085 posts blind ($1).

PRE-FLOP
soumak raises to $4,
THAiBRiAN raises to $14,
Muahahahaa folds,
pETEY085 folds,
soumak raises to $44,
THAiBRiAN raises to $134,
soumak bets $189.10 and is all-in,
THAiBRiAN calls $135.10 and is all-in.

FLOP [board cards: 2,8,8 ]


TURN [board cards: 2S,8C,8S,Q ]


RIVER [board cards: 2S,8C,8S,QS,Q ]


SHOWDOWN
soumak shows [ 5D,6H,AD,QH ]
THAiBRiAN shows [ KC,AC,JH,7S ]
soumak wins $270.20.

22-09-2009 00:24 #44| 0

@ OP

Du mener ikke du har fået svar nok? Det fremgår jo ret tydeligt hvad folk mener.

22-09-2009 00:31 #45| 0

jo jeg har fået masser af svar, mange gode ting jeg nok skal huske i fremtiden.

Jeg skrev bare at tråden blev lavet for at få en debat igang om hvorvidt sådan en hånd spiller ind mod en Hyper aggro spillers range.

Vi har alligevel fået snakket et par timer, så det er fint =)

så tak for alle inputs, selvom vi stadig er ueing på nogen punkter.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar