PLO100 - AA i preflop spot

#1| 0

Som udpræget HU-spiller, er jeg begyndt at kigge lidt på 6max igen for at få lidt mere action. Derfor kommer jeg nu i en række spots jeg ikke er vant til og jeg har tænkt mig at poste en del af disse den kommende tid - lad os få lidt (mere) gang i PLO-debatten:

Plads 1: Random ($61.27 i chips)
Plads 2: Villain ($651.52 i chips)
Plads 3: Hero ($332.21 i chips)
Plads 4: Random ($105.39 i chips)
Plads 5: Random ($121.75 i chips)
Plads 6: Random ($191.17 i chips)
Villain: poster small blind $0.50
Hero: poster big blind $1
*** KORT ***
Givet til Hero [3 6 A A]
Random: folder
Random: raiser $2 til $3
Random: folder
Random: folder
Villain: raiser $7 til $10
Hero?

Kalder vi bare her? Jeg synes ikke entydigt vi definerer vores hånd ved et 4bet, da mange regs er påpasselige med at definere deres hånd ved et 4bet så dybt, vælger de oftest andre hænder i dette spot end AAxx.. Fordelen er at vi kan komme HU i position med initiativ. Der er dog flere åbenlyse problemer ved 4bet, bla at vi meget sjældent flopper noget vi vil ind på - samtidig er det ikke fedt at udøve potcontrol postflop på en del flops, da vi definerer vores hånd ekstremt meget imo. Ulempen ved flatcall er obv en 3vejs pot hvor vi ganske sjældent kan spille videre hvis folk begynder at putte bets ind.

Byd ind

Redigeret af ThomasJJ d. 21-11-2012 09:45
21-11-2012 09:41 #2| 0

Jeg kan bedst lide at 4-bette. Som du er inde på, så kommer vi typisk HU i position.

Alternativet er 3-vejs med dårlig relativ position, hvor vi får en masse tough decisions på floppet.

21-11-2012 10:30 #3| 0

Jeg kan også bedst lide 4-bet i håb om at få potten HU. Flop? :)

21-11-2012 11:00 #4| 0

Som de 2 andre - 4-bet hælder jeg også mest til i og med, at vi er så dybe + vi har position, og vi vil gerne HU med vores hånd i håb om, at vi rammer noget eller vi kan udspille ham på floppet.

21-11-2012 11:05 #5| 0

I og med at esserne ikke var så flotte, valgte jeg at flatte som en anden lille skoledreng og lade den gå på et connected flop. Jeres svar er noteret!

21-11-2012 11:12 #6| 0

@ThomasJJ - callede Random Vilians 3bet så det blev en multiway pot?

21-11-2012 11:14 #7| 0

Yes :-)

21-11-2012 11:21 #8| 0

esserne spiller bare ikke særligt optimalt imod så mange andre ranges på floppet, især ikke multiway. Synes det er fint og flatte og så give den op på floppet. et 4-bet skal alligevel have en vis størrelse for at du kan repræsentere noget, og de fleste gange får du nok på nakken og ender i en alt for stor pot.

21-11-2012 11:57 #9| 0
Gonginator skrev:
esserne spiller bare ikke særligt optimalt imod så mange andre ranges på floppet, især ikke multiway. Synes det er fint og flatte og så give den op på floppet. et 4-bet skal alligevel have en vis størrelse for at du kan repræsentere noget, og de fleste gange får du nok på nakken og ender i en alt for stor pot.


4bet skal have en vis størrelse? hvis vi 4b potter vi selvfølgelig(såfremt vores default ikke er noget andet), og kommer med overvejende sandsynlighed til floppet hu og ip med forholdsvis lav spr. hvis vi flatter kommer vi til floppet multiway med dårlig relativ position og høj spr

og hvad mener du med at repræsentere noget, og derudover hvad mener du med at vi får på nakken og ender i en alt for stor pot?

@OP

4b :)
Redigeret af JoeLOL d. 21-11-2012 11:57
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar