PLO 5/10$ - trips på flushboard facer AI

#1| 0

Manden har lige sat sig til bordet - har ikke spillet mod ham før iflg. PT - i og med han re-raiser fra BB må vi gå ud fra han minimum har KKxx. Hans check på floppet må derfor enten være nødderne eller nada, hvorfor hans turn bet ikke giver så meget mening. Tvivler på han har forbedret på river, så hvad siger PN?

PokerStars Omaha Pot Limit ($5/$10)

Seat 1: Button ($765 in chips)
Seat 2: SB ($978.50 in chips)
Seat 4: Villiain ($1000 in chips)
Seat 5: Hero ($1815 in chips)

SB: posts small blind $5
Villain (BB): posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [A 9 J 5]
Hero: raises $25 to $35
Button: folds
SB: calls $30
Villiain: raises $105 to $140
Hero: calls $105
SB: calls $105

*** FLOP *** [3 J 7]

SB: checks
Villiain: checks
Hero: checks

*** TURN *** [3 J 7] [J]

SB: checks
Villiain: bets $230
Hero: calls $230
SB: folds

*** RIVER *** [3 J 7 J] [4]

Villain: bets $630 and is all-in

Hero...?

16-05-2009 01:53 #2| 0

Med din argumentation kan man ikke logisk sige om det er et call eller et fold, da vi ikke aner noget om villains bluff frequency.

Hvis vi kigger paa dit turn med villains oejne call maa vi formode at du enten har en lav flush eller som minimum trips (eller air ofc). Mod en total unknown giver jeg credit til en haand som slaar trips her og venter til der er lidt historie at basere den slags calls paa.

16-05-2009 02:35 #3| 0

Altså, hvis du sætter en så snæver range op for hans preflop reraise er dit preflop call kæmpe spew imo...

En forholdsvis ikke connected hånd med et A i, spiller mildt sagt elendigt mod hans AAxx...

Btw synes jeg ikke man ser mange raise med KKxx - langt flere der reraiser suitede connectede kort på de her levels, og AAxx obv...

16-05-2009 03:31 #4| 0

@Jungle

Enig i at preflop er lidt løst, men éen gang tyr, altid tyr, hehe. Narj, position og implied er grunden til jeg betaler, da folk har meget svært ved at smide AAxx i reraiset...derudover er det vel AAxx 4/5 når der bliver renakket OOP.

Det jeg egentlig ville have inputs på, er hvad standard er at gøre her mod ukendt og den lidt utraditionelle linie han lægger...

17-05-2009 17:24 #5| 0

Tror faktisk jeg ender med at betale her og håbe på han flipper AAxx op med As. som den eneste spar :).

Synes meget sjældent folk checker floppet flushes 3vejs i rr pots.

Tror hans turn bet på 230 ind i 420~ bare er et delayed c-bet og da du "kun" kalder ser han det nok som en hånd han kan skubbe af på river.

Måske nok på grænset af overthinking da det er villians første hånd.

17-05-2009 18:28 #6| 0

det er godt nok en tricky hånd.

jeg tror heller ikke at villian tør checke en (nut) flush her. Eftersom jeg næsten ikke kan forestille mig, at han går all-in med andet end fuldt hus, (da hero kalder turn), så jeg tror at han sidder med 7-7-+ andet par eller måske 7-9-10-J ds.

19-05-2009 19:03 #7| 0

@kandar

77 er næsten udelukket, medmindre det er AA77. Som jeg tidligere skriver har jeg svært ved at sætte manden på andet end AAxx eller KKxx, da han renakker fra BB mod mig (har ikke spillet mod ham før).

Nut flush har han næppe, da den ville være yderst donket spillet med først at stikke ud, når han potentielt var bagud, da bordet parrer sig på turn. Har han huset tvivler jeg på han stikker så hårdt ud for at undgå folk smider.

Endte med at kalde og tage hjem mod naked AAxx...

19-05-2009 19:15 #8| 0

Uhh! så var jeg jo spot on ;) - wp :D

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar