PLO 400 part 3

#1| 0

Alt alt for spewish right?

Hvor meget bedre skal vores hånd værre for nedenstående er ok?

Tankegangen er obv at de begge har store par, forhåbentlig AAxx som hånden går...

430 stack siger 14 utg, CO siger 48 med 773 i stacken. Jeg dækker og flatter fra knappen med Q863

Er det i første omgang bare giga spew?

Utg repotter, mr. 773 potter ind, og jeg hopper som sagt med...

På en skala fra 1-10, hvor elendigt er det?

20-01-2011 15:11 #2| 0

Tanker som jeg nok burde holde for mig selv:
Begge dine flushdraws kan være døde, du trækker ofte til to par/en lille straight.

Umiddelbart kan jeg godt lide det, i sidste ende, da du jo ikke kan lægge dig ved sidste potning(det er IKKE et ord?).
I Omaha skal der nogen gange opsøges situationer, hvor man ikke er favorit.

___
Hvor meget er repotten fra mr.773?

Edit: jeg melder 4 op

20-01-2011 15:12 #3| 0

6 med pil opad. Kan bedre lide det hvis din Q havde vaeret en 7,5,4. Saa kan jeg til gaengaeld rigtig godt lide det. Tror dog ikke Holck Knudsen (pn's oeverste omaha chef), og andre nits er glade for spillet.

20-01-2011 15:30 #4| 0

Jeg synes det er super varmt--kunne næsten ikke finde på det--selv på abetilt.

jeg giver det et 3-tal

20-01-2011 16:02 #5| 0

Hvis alle havde lige store stacks er det sådan set fint nok at stacke af med en 4 korts ds hånd mod ranges der må formodes at være 2 gange AA ret tit.

Jo skævere stacks er jo dårligere bliver det da det obv koster mere i sidepotten for dig at stacke af med de der 40'ish %.


Flattet af 3bettet er ret skidt imo uanset hvad du har. 4bet eller fold i min verden. Jeg 4better 100% en Q høj ds single gapper som QJT8ds. Men har det også fint med at 4bette mindre som fx QT87ds eller QJ98ss.

Så fra 1-10 giver jeg dig 3. Så tosset er det ikke at pengene kommer til midten, men flattet i første omgang er imo helt i skoven.

20-01-2011 17:00 #6| 0

Jeg forstår ikke hvorfor vi ikke kan flatte et 3 bet til 48 med 800 effektive stacks?

Party er imo sygt aggro så ikke fordi mit 4 bet får den store respekt anyways så bygger vi ikke bare unødigt en alt for stor pulje/bliver tvunget til at komme ind mod AAxx de gange han 5 better?

Jeg har siddet og kigget en del hænder igennem i dag, og synes NETOP jeg 4 better for bredt med rundowns med et suit osv, når folk alligevel bare jammer deres AKJ9ds etc...

20-01-2011 17:10 #8| 0

Som holcknudsen

3. Men 1-2 for at flatte.

20-01-2011 17:10 #7| 0

Jo vi kan godt flatte nogen hænder i det spot. Jeg var alt for kategorisk.

Men jeg mener folk flatter for meget og ikke er aggro nok.


Nogen tanker vedrørende hvilke hænder vi flatter kontra 4better: Jo mere gappy og non nutty hånden er jo mere skal vi 4bette. Nutty hænder som QQJTss eller 7654ss kan vi i højere grad flatte end gappy ds junk som den du har.

Så præcis den hånd du har eller selv en mere connected hånd som QT86ds skal du imo 4bette hvis du vil noget med den.

Som du er inde på er det obv også en faktor hvor meget der bliver 5bettet ind over. Jo mere der 5bettes (og jo mindre der foldes), jo mere skal vi flatte eller bare folde.

20-01-2011 17:12 #9| 0

Er det hånden, eller det faktum at flatte I hater så meget på?

Forstår ihvertfald ikke hvis man ikke kan have en flat range (han repopper til 48) i et møg aggro game, i pos, 200bb dybe...

20-01-2011 17:21 #10| 0

Begge dele, men hovedsageligt flatte lige her. Hånden er dog ikke særlig pæn, og hvis der skal være en flatrange i det spot, er den hånd her ret kedelig.
Men ellers er mit spil lige nu også bare om at få så mange penge som muligt ind preflop og så håbe at de ligger så på floppet! Men man skal have initiativet for at være den der har folde-EVen.

20-01-2011 17:22 #11| 0

Havde ikke set din sidste post HK inden min 17:12...

Og til den med aggro, tror ikke det er der jeg har leaks, nok tværtimod ;)

20-01-2011 17:37 #12| 0

Ift. d'Herrer med fløjlshandskerne synes jeg, at dette er toooooop-tyret!

Altså de første 12 BB's er nok tvivlsomme, så med mindre du har en ret stor edge post mod de 2 villains, er jeg ikke en stor fan af dit flat af renakken.

Da det så bliver vores tur til at gøre noget igen, skal vi så tage stilling til, hvorvidt vi har lyst til at stikke yderligere 181 BB's til midten... WTF? Jeg mener, ud over at hånden er "all red" med to i hver sin farve, er dette en forfærdelig hånd - EOD! Det sagt, er der dog en vis sandsynlighed for, at de begge har spidser, men med 12 BB's i klemme og en risiko for, at begge mine suits er ristede, har jeg ikke lyst til deltage i håndens videre forløb.

20-01-2011 17:42 #13| 0

Jeg forstår ik helt at nogen vil 4-bet den der? Bliver den 5-bettet (most likely) er vi bagud og gider vi det? Jeg er lidt mere nit end den normale PLO spiller vil jeg mene, og uden reads mucker jeg den pre.

@ Holch
" 4 korts ds hånd mod ranges der må formodes at være 2 gange AA ret tit." aahhhh det er jo sku ik enig i. Der er tons af andre levende hænder. En af dem kan meget vel have en hånd ala Hero's - bare lidt bedre i form af mere connected eller lign.

20-01-2011 17:45 #14| 0

KD

ds hænder uden par er sjældent skidt inde 3vejs eller mere uanset ranges.

Jeg anbefaler at rode lidt rundt med PPT.


Problemet med at komme ind er som jeg nævnte de skæve stacksizes.

Jeg tror for øvrigt heller ikke der er nogen der har anbefalet et 4bet?!?

20-01-2011 17:48 #15| 0

Du bliver lige nød til at smide en skala op.

På en skala fra 1-10, hvor elendigt er det?

er 1 top notch super lækkert og 10 er brainfart.com?
eller er det omvendt?

20-01-2011 17:50 #16| 0

@ Holch
Hvis man er vild med at flippe kan man i teorien sende hver en hånd til midten, du sku skældent under 30% pre - spiller jeg ik for.

@ 4-bettet:
Ved ik om jeg misforstår men
"Flattet af 3bettet er ret skidt imo uanset hvad du har. 4bet eller fold i min verden"
Vil du ik 4-bette den? Eller folde som jeg også mente? Bajawa siger 1-2 for at flatte = 4-bet?
Kan godt være jeg misforstår jer :/

20-01-2011 18:00 #17| 0

Angående equity: 30%-31% 3vejs med lige stacks er fint nok. Det koster dig jo dårligt noget. Hvis hero stacker af for 100bb med 31% 3vejs er det -7bb i EV. Som nævnt er problemet de skæve stacks, at vi er inde for et halvt BI i en sidepot.

Og nej! Det er ikke sjældent man har under 30%. Igen anbefaler jeg at du roder lidt rundt med PPT! Specielt er junky hænder med et lavt par skidt inde mod de fleste ranges. Du kan nemt finde spots mod fx top 5% og top 10% hvor du kun har 22%-24%. Dårlige A høj hænder er også skidt inde 3vejs hvis mindst 1 villain har en AA heavy range.


Angående 4bet: Jeg kan ikke tale for Bajawa, men jeg læste ikke hans indlæg som en anbefaling af at 4bette. Jeg har i hvert fald ikke anbefalet at 4bette denne hånd i det her spot!

20-01-2011 18:07 #18| 0

@ Holch
Jeg prøver en sidste gang

"Flattet af 3bettet er ret skidt imo uanset hvad du har. 4bet eller fold i min verden"

Hvorfor siger du 4-bet hvis du mener fold? Jeg læser det som at både et 4-bet og et fold er ok?

20-01-2011 18:12 #19| 0

Du misforstod mit indlæg.

Det var ikke en anbefaling af at 4bette denne hånd specifikt.

20-01-2011 18:14 #20| 0

det cool, godt - så jeg jo enig ;) Ellers nice at se de mange post's.

20-01-2011 18:18 #21| 0

Det som jeg mente i min meget korte post var at jeg stort set aldrig ville 4-bette i det spot med den hånd.
Det vil jeg mene er specifikt dårligt spillet uanset hvordan modstanden og ens image er.

20-01-2011 19:30 #22| 0

Aktuelt kom jeg ind mod AAK2s og KKT9ds og har faktisk 33%...

Dermed ikke sagt jeg vil gøre det samme næste gang :)

24-01-2011 12:11 #23| 0

er enig med coolhandjake.

Fold preflop det eneste du har kørende for dig er POS og den bliver stadig svær at spille postflop da det meste du rammer er non nut med non nut draws. Hvis du spiller de stats du viser i Part 7 kan jeg ikke se hvordan du ikke folder den her pre?

Jeg spiller selv ca 30/18 og vill aldrig gå med her preflop med mindre jeg lige havde den session som jeg havde igår hvor jeg tilted maks.

At flatte ville jeg nok aærligt gøre ca 15% af tiden men ville folde da den kommer rundt igen også selvom der er en "chance" for AA vs AA.

J





24-01-2011 14:40 #24| 0

Der skal godt nok vaere nogle droolers i blinds foer at det bliver profitabelt at flatte saadan en haand, men hvis det er tilfaeldet kan vi sagtens vente paa bare marginalt bedre start-haender.

Hvad angaar alternative preflop linier er det kun OK at 4-bette vores haand hvis vi er dybe nok til at det ikke oedelaegger vores FE paa floppet. Og saa er det stadig kun OK, ikke rigtig godt.

25-01-2011 07:53 #25| 0

Bare lige som en sidenote, så den der "position", du håber at have postflop.. Well, den spiller sku ikke rigtigt, siden potten vil være 150 ca., og en villain har 350 i stacken. På floppet har du relativt dårligst position med agressor før dig, og en mand efter dig. Det giver et par sløje beslutninger hist og her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar