plo 400, nut str8 blir rnr hus

#1| 0

Det er et pacific bord af de semi gode. høje flop %, passive spillere. Spillerne der giver action har udmærket sig ved at calle for meget og betale med dårlige hænder. De er loose/passive.
(undtagen Geeken som er kæmpe tyr, men han er ikke aktiv i hånden)

Flopper pol ud af blinds og vælger at gå for et cr pga position, og at jeg ikke har haft chancen for at leade med draws el. spekulative hænder.

***** Pacific *****
$2/$4
Seat 2 is the button
Total number of players : 7
Seat 2: TheMyth3 ( $256.26 )
Seat 4: hero ( $670 )
Seat 5: dapooch ( $400 )
Seat 6: Geeken ( $611.57 )
Seat 7: DNMT ( $400 )
Seat 8: rattie15 ( $376 )
Seat 9: Kalur ( $147.8)
hero posts small blind [$2].
dapooch posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to hero J 10 3 8
Geeken calls [$4].
DNMT folds.
rattie15 calls [$4].
Kalur folds.
TheMyth3 calls [$4]
hero calls [$2].
dapooch checks.

** Dealing Flop ** 9 8 7 pot: 20$

Alle checker. <--- ville som sagt normalt leade, men valgte den triggy linie.

** Dealing Turn ** 3

hero bets [$19]. <--- ok, check no good, op på hesten.
dapooch raises [$76].
Geeken folds.
rattie15 calls [$76].
TheMyth3 folds.
hero calls [$57]. <--- caller da jeg putter dapooch på split til str8 og freeroll til farve el. højere, han har AF på 0,43. og ville ikke komme her uden en god handske. Rattie kan have any two.

** Dealing River ** 3 Pot: 248$

hero checks. <--- hmm. tror at jeg bliver fanget i min (for?) passive linie og overlader initiativet igen...
dapooch checks.
rattie15 bets [$4]. <--- wut?
hero raises [$140].
dapooch folds.
rattie15 calls [$136].
** Summary **
hero shows J 10 3 8.
rattie15 ...

kommentarer. giv den gas.

13-12-2006 14:59 #2| 0

Jeg har vel nok spillet 500 hænders PLO, lifetime. Selv jeg kan se, at du har spillet den ravruskende galt.

BET SÅ DET FLOP! Tricky i en unraised 5-handed pot med nuts, hvor der er mange draws? HEJ HEJ!

Jeg ved ikke helt, hvordan du kommer frem til, at dapooch har spillet nuts på floppet lige så elendigt som dig. PUSH SÅ TURN

13-12-2006 15:03 #3| 0

ville være en normal linie som sagt. Men når jeg nu har gravet hullet... hans check efter indikerer nok ikke T J - agree. men jeg ville ikke blive overrasket.

13-12-2006 15:19 #4| 0

At gå efter et check/raise på floppet er jeg ikke meget. Det giver dine modstandere et pretty easy fold med næsten alle hænder og der er ikke mange turn kort, som er helt blanke.

Når du så får et af disse turn kort, er det helt oplagt at få pengene i midten! Specielt når du har muligheden for at fange tredjemanden i potten med mange penge comittet. En situation som denne er du aldrig glad for på floppet, fordi dine modstanderes kombinerede draws på et flop som dette kan betyde at du er helt på månen i hånden. Men når du får muligheden for at få alle skillingerne ind med kun 1 kort igen og check around på floppet, så er det altså noget, der bør få kirkeklokkerne til at ringe og dig til at danse.

Dine tanker omkring din modstanders hånd, kan aldrig være korrekte. En passiv spiller ville aldrig misse chancen for at beskytte nødderne på floppet. Hans mest sandsynlige hånd er et top set eller en svagere strit (begge dele kan være med noget farve redraw).

/Mikael

13-12-2006 15:27 #5| 0

Som sagt tidligere pot floppet. Re-raise turn. Men når du på turn tækner:

"hero calls [$57]. <--- caller da jeg putter dapooch på split til str8 og freeroll til farve el. højere, han har AF på 0,43. og ville ikke komme her uden en god handske. Rattie kan have any two."

Når tredje kommer på bordet og der samtidigt kommer par på bordet er du nødt til bare at kalde river.

sunek

13-12-2006 15:44 #7| 0

..."få kirkeklokkerne til at ringe og dig til at danse." lol, good one.
jeg hører hvad i siger. Jeg poster den netop fordi den "smagte forkert".

Tror netop den bliver skæv fordi jeg kommer skidt ind i den på floppet - og derefter begynder at se spøgelser på turn, Jeg vender tilbage i aften, kommer for sent på job.

13-12-2006 15:44 #6| 0

Max gas flop, max gas turn jeg nøjes med at kalde river, da hus og flush slår dig.

13-12-2006 16:59 #8| 0

@Bechm8
"Max gas flop, max gas turn jeg nøjes med at kalde river, da hus og flush slår dig."

Øhm hero har hus. Sidst jeg tjekkede slog hus en flush

Preflop: bob-bob, men da du får ekstreme potodds så ok

Flop: Pot

Turn: Re-pot den

River: Normalt caller jeg den bare

13-12-2006 18:22 #9| 0

flop kan forsvares, ryk altid ind på turn - tror du virkelig der er mere end 1 spiller der slowplayer nutstraight på et twotone flop? og hvis han har en Q osse, er I jo stadig even da du osse har 4hus outs

River er måske ikke helt i skoven (som bluff), din linje passer nogenlunde med en flush eller et hus, dog ville jeg kun lave det imod en god spiller (dvs meget sjældent på plo400) som jeg ved aldrig har et godt hus der.


Edit: Havde slet ikke set du havde hus - jeg tror osse jeg rykker ind på river

13-12-2006 18:24 #10| 0

River som bluff?

Det ville da undre mig, hvis vi ikke har bedste hånd? Han better _4_. Det får han ikke sin svage flush til showdown med.

Ovenstående skal tages med forbehold, jeg spiller ikke meget PLO.

13-12-2006 23:58 #11| 0

... tilbage igen. Villian caller og mucker.

Jeg er enig at den bliver "fortænkt" på turn, den skal repottes. Som den gik var ca. halv pot på river nok det den kunne vrides for med huset. (jeg sætter ham naturligvis ikke på en stærk hånd med et bet på 4, men han caller tilgengæld meget liberalt hvis han får en rimelig pris, så derfor de 140 tilbage)

Det jeg vil konkludere ud fra hånden, er at jeg bliver alt for passiv. Det er alt andet lige, et virkelig godt flop til en ringe start hånd, som kun ser et flop fordi der limpes til blinds.

Havde jeg haft et par aktive hænder ved bordet, er jeg sikker på den var gået mere standard, men som sagt, tænkte jeg at en åbning ville give for meget væk.

En skæv hånd jeg har haft kigget på i nogen dage, må den hvile i fred nu.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar