PLO 250 bb dyb linjechek

#1| 0

Hejsa

Jeg har endnu ikke fået installeret nogen tracker programmer, så det bliver efter hukommelsen:

Spillet er 6 handed plo 0,5/1$ og Villain og jeg har battlet en del gange. Der er ofte 3 bets i mellem os. Villain har fået sin stack ved at doble mod mig tidligere hvor nøgent flush draw ramte mod min top trips.

Nå, til hånden:
Villain sidder med 240 usd (jeg dækker) og han åbner i 2. position og jeg repotter i BB med KKQJ.

Villain 4 better nu for første gang. Og jeg kalder. (pot 67)
flop Q;4;3.
Jeg siger chek - og han potter (på 1 sek. hvis det har betydning).

Jeg overvejer lidt alle tre muligheder og vælger den passive - call.

Turn:(pot: 201) 9
Jeg chekker og han går allin for 145 ca.

kommentar til det hele faktisk..

22-03-2011 12:04 #2| 0

Fint nok call pre - men du bliver nød til at shove på floppet- og hvis han så har AAxx, må du ud og suge :)

22-03-2011 12:33 #3| 0

Vi må formode at han har aa ca hver gang når det første gang han 4better. Vi må også formode han sender stakken til midten på turn ca hver gang. Jeg synes call pre er fint, men med 7 outs og ingen fe så er jeg væk på floppet. Som spillet folder jeg turn.

22-03-2011 13:34 #4| 0

PF er super tæt og det er ikke fint nok at kalde med mindre du er ret sikker på flere ting.

Hvis vi for det første antager han har AA** 100% og at han bet/kalder samtlige flops, så er det marginalt +EV for hero at kalde hvis han ved præcis hvilke flops han skal c/r. Problemet er at det ved hero ikke!. Derudover er der en vis sandsynlighed for at villains range ikke kun er AA**, hvilket gør at hero kommer til at træffe forkerte flop beslutninger mod villains range. Sidst men ikke mindst er det formentlig en fejlagtig antagelse at villain vil bet/kalde 100% af alle flops, hvilket gør at villain kan bruge sin position til at træffe bedre beslutninger end hero.

Alle de ting gør at PF med statsgaranti er -EV.


Flop og turn spil virker ekstremt leaky. Altså du skal ikke c/c flop med mindre du har en klar ide om hans range og præcis ved hvad du skal gøre på samtlige turns. Du kan med andre ord ikke c/c flop og så sidde og ligne et spørgsmålstegn på denne turn.

Flop spil afhænger af hans range. Er hans range 100% AA** tror vi? Hvis den er så er flop spil en simpel øvelse i #outs vs odds + implied odds, hvilket ikke må være noget man skal spørge PN om hjælp til. Hvis vi tror hans range er bredere end AA**, så skal vi ud og gøre os nogen ideer om, hvordan han spiller fx AKQJ eller 9876. Jo bredere hans range er jo mere kan vi c/c og c/r, men igen: hvis vi c/c flop skal vi vide præcis hvad vi gør på enhver turn

Turn spil er igen en simpel øvelse i pot odds vs #outs. Du får ~345:145 og har max 11 outs mod AA**. Det er simpel matematik, klar det selv. Hvis hans range er bredere end AA** så er det afsted til PPT og kør nogen hænder ind. Du får intet ud af at spørge PN om de her ting hvis ikke du selv er i stand til at analysere det her spot.

Hvis du allerede har analyseret spottet og du har en ide om hvad hans range er og hvad han gør med diverse hænder, så husk og skriv det i OP. For os andre er det jo rent gætværk om han 4better JT98ds PF og fyrer to tønder for 140bb?!?

Den her hånd er i det hele taget et godt eksempel på hvordan dårlige beslutninger tidligere i hånden hober sig op og ender op med at blive rigtig dyrt!

Beklager det nitty, mavesure og arrogante indlæg, jeg siger bare tingene som jeg ser dem.

22-03-2011 16:20 #5| 0

Kloge ord fra HK omkring simpel PLO-teori!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar