Plo 200, Wraps på fd board

#1| 0

Er jeg helt væk i den her?

Isildur spiller mega aggressivt, og er ret sikker på blufflord har skubbet hvis han sidder med en flushdraw, set er dog stadig en mulighed.

***** Hand 2467592228 *****
1.00/2.00 Omaha (PL)
Hand started: 20. januar 2011 18:26:51
Table OH 146 (Real /Cash Game )
Seat 1: Pontus_y (141.79)
Seat 2: BaadTaz (418.05)
Seat 3: Blufflord7 (296.80)
Seat 4: IsildurI (165.00)
Seat 5: Tohtori9 (1230.21)
Blufflord7 post SB 1.00
IsildurI post BB 2.00
** Deal **
Pontus_y [N/A, N/A, N/A, N/A]
BaadTaz [5c, 9c, 10s, 7h]
Blufflord7 [N/A, N/A, N/A, N/A]
IsildurI [N/A, N/A, N/A, N/A]
Tohtori9 [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
Tohtori9 Fold
Pontus_y Raise to 7.00
BaadTaz Call 7.00
Blufflord7 Call 7.00
IsildurI Raise to 35.00
Pontus_y Call 35.00
BaadTaz Call 35.00
Blufflord7 Call 35.00
*** Flop(Board): *** : [2s, 8s, 6c]
*** Bet Round 2 ***
Blufflord7 Check
IsildurI All-in 130.00
Pontus_y Fold
BaadTaz All-in 383.05
Blufflord7 Fold

20-01-2011 19:59 #2| 0

Du kommer aldrig væk her. Du kan nærmest ikke ramme bordet bedre

20-01-2011 20:08 #3| 0

Du spiller en spekulativ hånd til et re-raise og rammer kæmpe wrap mod evt set eller flush draw. Den kan ikke foldes og skal ai på flop.

20-01-2011 20:40 #5| 0

Kan ikke rigtigt se hvorfor vi absolut skal ind her? Best case scenario er vi inde mod et set og flipper, vi er 40/60 mod et noegent flushdraw (som fx. AAxx) og vi er fuldstaendig domineret af flushdraws der har nogle af vores straightkort (79xx med FD er 2:1 favorit mod os)

20-01-2011 20:40 #4| 0
OP

Okay, spiller i den på samme måde hvis vi alle sammen sidder dybe?

20-01-2011 21:50 #6| 0

@kbb.

potten er 130bb, vil du folde med minimum 2:1 mod alt ?

20-01-2011 22:24 #7| 0

Hvorfor caller du pre egentlig? Synes hånden er vanvittig grim. Jeg synes det er et problem at vi ikke aner om vores spar straightouts er gode. Med det sagt; når potten har vokset sig så stor, får jeg sgu nok svært ved at smide min wrap.

Det er bare klamt, for når han tør at reste i det spot her må han næsten altid have to par/overpar med f draw/set osv. Best case har han et nøgent f draw. Jeg synes det er lidt søgt at han skulle reste med nægne AAxx her i hvert fald når i er så mange til floppet.

Synes den er klam, især med en mand bag os, selvom du mener han ville leade et f draw.

Kan man ikke klare den her med en gang matematik mod den range vi formoder han har?

Ved sgu ikke hvad jeg vil.

26-01-2011 01:01 #8| 0
OP

Caller preflop pga. position og ret løst postflop spil, selvom den er lidt tvivlsom.

Isildur viste kk op med spar, så var faktisk foran ham. Er dog stadig lidt i tvivl med hånden, for i det tilfælde blufflord sidder med fd, så er jeg ret fucked. Men hvad er chancen for det?

26-01-2011 01:28 #9| 0

PF er tæt. Begge beslutninger er tætte. At du kan floppe så godt og stadig være i tvivl illustrerer det. Jeg vil ofte 3bette i første omgang og når jeg spiller godt tror jeg at jeg folder i 2 omgang pga vi ikke lukker action og pga vores hånd spiller ret skidt multiway og med små STP ratios.

Pas på med at overvurder hænder som den her. Det er en ret skidt hånd!

Du nævner position som grunden til at du kalder PF. Det argument kan gå an i forbindelse med dit første kald, men i forbindelse med dit andet kald betyder position absolut intet. Når du kalder i anden omgang vil du se et flop med en STP ratio på 1 mod de to mindre stacks og en STP ratio på 2 mod den ene dybe stack. Position på floppet 3 eller 4vejs med STP omkring 1-2 er meget lidt værd og har reelt ingen indflydelse for din flop beslutning som bliver: Stack af eller fold


Angående flop: Til midten, hvis du fumler lidt rundt med matematikken og med nogen sims, vil du formentlig erfare at det ikke er så tæt endda

EDIT: Nogen omformuleringer

26-01-2011 01:54 #10| 0
Er dog stadig lidt i tvivl med hånden, for i det tilfælde blufflord sidder med fd, så er jeg ret fucked. Men hvad er chancen for det?

Afhænger af hans range PF. Men formentlig ikke meget mere end 30%-35%, og endnu mindre efter han checker floppet, i og med at sandsynligheden for han stikker ud med en kombo draw på floppet er positiv. Hvis jeg skulle gætte ville jeg sige du ser ham med en fd under 25% af tiden.

Edit: Og du er imo ikke "fucked" hvis han dukker op med en fd. Jeg formoder du er klar over der er forskel på wraps. En 16 kort wrap er absolut værdifuld, også når der er en fd derude.


Lidt tommelfinger regler: Hvis villain kun har ds hænder i sin range er sandsynligheden for at en af dem er klør 50%. Samme tal hvis han kun har ss hænder i sin range er 25%. I og med at der er 3 klør på bordet og 1 i din hånd bliver de tal lidt mindre. Så hvis hans range er 50/50 af ss og ds hænder er sandsynligheden omkring 33%-35%, men fraktionen af ss hænder er nok lidt større - specielt for løse spillere så det tal er nok lidt mindre. I det omfang han også kan have badugi hænder bliver sandsynlighden obv endnu mindre.
26-01-2011 02:55 #11| 0
OP

Ret gode points.

Rigtig med blufflord, har han en fd eller anden draw ryger han ind som den første. Tør ikke helt selv 3bette, da jeg ikke har lyst til at folde til et 4-bet, men den er nok ret tvivlsom at spille i en 3-bettet pot, når de andre ikke er dybere.

Hvordan spiller du den her i position før floppet?

26-01-2011 15:14 #12| 0

Hvis du 3better denne her hånd kan du som oftest kalde et 4bet. Så det er ikke noget argument for ikke at 3bette.

Problemet med junky dobbelt gappers som den her er at de spiller ret skidt multiway. Du flopper ret ofte semigode handsker á la par + gut, wrap på et fd bord, bund to par, osv. Sådanne hænder spiller fint i position i en HU pot fordi de er gode nok til at conteste en pot HU. Men 3 eller 4-vejs er sådanne hænder på floppet ikke meget værd, dog vil position opveje det lidt.


Så hvis jeg vil stikke penge ind preflop efter CO åbner vil jeg som oftest 3bette, med mindre blinds er rigtig tighte. Hvis blinds er rigtig løse passive og dårlige kan vi godt flatte. Hvis blinds er løse, aggro og gode folder jeg bare. Det afhænger obv også af CO, hvis CO er god folder jeg bare hånden, jo dårligere han er jo mere tilbøjelig vil jeg være til enten at 3bette eller kalde. Men som sagt: Hånden spiller bedst HU, så gør hvad der skal til for at få potten HU.

26-01-2011 15:53 #13| 0

Jeg er på fold/3b vognen preflop, men siden call nu er valgt, kommer det da ikke på tale at folde for de ekstra 28. Det er trods alt ikke A222, vi ligger inde med.

Mht floplinjen.. Altså, vi er enige om, det ikke komme på tale at folde, ikke?
Jeg kan se en del merits for at flatte (<> raise), men jeg har ikke regnet på det.

26-01-2011 16:09 #14| 0

super nice handske, 3bet eller call pf er sårn lidt la la, bare du ik folder! :)

Obv insta ind på floppet, får sku snart kræft i mine løg hver gang folk herinde vil folde nuts og lave en totalt ligegyldig analyse af en hånd der er så std at hvis folk bare tænker 3% fold på floppet burde de insta stoppe med at spille plo

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar