PLO 20 set + FD + sucker gutshot 430 bbs deep

#1| 0

Jeg har signet up for at prøve 24hpoker gennem PN, spiller for første gang, så kender ingen på forhånd.

Spilleren i hånden er dog en af de gode jeg har lagt mærke til i løbet af aftenen, TAG, tudede lidt tidligere over at løbe dårligt, men har vundet tilbage. Så ingen tegn på tilt.

Jeg har selv spillet TAG, men raiset de flest knapper som kommer uåbnet til mig.

Vi har ikke tidligere clashet selvom vi har de to store stacks, men vundet dem fra andre lidt efter lidt.

Pre samt flop er vel rimeligt standard. Men turn er vel næsten så grim som den kan blive, hvad gør vi her ?

Game # 2109372827 - Omaha High Pot Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Akita"
Game ended 2011-03-03 03:53:38 GMT+01:00

Players:
Coq_Rouge (EUR 86,32 in seat 1)
LouieDoggs (EUR 35,86 in seat 2)
_nexu_ (EUR 104,06 in seat 3)
m4gor (EUR 38,63 in seat 5)

Dealer: LouieDoggs
Small Blind: _nexu_ (0,10)
Big Blind: m4gor (0,20)

Coq_Rouge was dealt: 8 - T - T - 8

Coq_Rouge Raise (0,57)
LouieDoggs Fold
_nexu_ Raise (1,81)
m4gor Call (1,71)
Coq_Rouge Call (1,34)

Flop J - Q - 8 Pot ca. 5.5

_nexu_ Bet (4,20)
m4gor Fold
Coq_Rouge Call (4,20)

Turn J - Q - 8 -A Pot ca. 14

_nexu_ Bet (8,00)
Coq_Rouge ???

Stort set hele hans 3 bet range rammer vel stort set det flop lige i røven, pånær nøgne esser.

De rammer så på turn, så er det bare et standard fold og kom videre spot ?



03-03-2011 04:26 #2| 0

Jeg har siddet og kigget på floppet og overvejet hvor std det er bare at flatte. Selv så dybt her har vi vel hånd nok til at spille for stacks? Med mindre han har AdKdQQ / AdKdJJ / AdKdT9 så er vi jo aldrig helt i skoven, og vi knuser AAd*d* / AAKT / KQJT / AKQT / AQJT som vel alle er hænder han ikke kommer fra.

Turn er et lortekort for din hånd vs hans range. Men fold kan altså ikke komme på tale. Du har stort set altid equity mod de bedre hænder og han kan altså stadig dukke op med nogen KK** og AQJT hænder som du er foran. Med position er det imo et ret nemt flat og se hvad der sker.

Edit: Specielt med hans sizing kan jeg ikke folde. Vi har langt mere end 25% eq her, og selvom vi måske har lidt RIO på river, så er det altså fine nok odds til at fortsætte

03-03-2011 14:22 #3| 0

Jeg må indrømme jeg aldrig overvejede at raise floppet, måske fordi jeg ikke er helt vild med at komme ind med så dybe stacks i et spot hvor jeg meget sjældent er stor favorit, men til gengæld ofte er bagud.

Kommer du godtnok ind på floppet HK ?

Mht. turm kan jeg godt se at det er for weak at folde, havde/har bare svært ved at se hvad vi er foran.

Men hvis vi kalder turn skal vi vel kalde river på alle kort undtagen en konge og en tier stort set, da vi ikke ved hvilke af vores outs der er er gode, ligesom vi potentielt kan være foran på alle blanke ?

03-03-2011 16:48 #4| 0

Jeg tror du undervurderer vores equity helt vildt på floppet. Villain kommer jo aldrig fra de hænder jeg nævner og pga vores to blockers og vores SF draw så er vi bare i for god form mod den range han dels har nu og som han dels vil stacke af med.

Angående turn. Det kan virkelig ikke komme på tale at folde. Vi har position og stort set altid mindst 10 outs når vi er bagud. Derudover er vi som nævnt foran nogen få hænder som KK** og diverse AQJT, AKQJ. Selv hvis han viste sin hånd op og viste AA (uden fd) eller KT (uden fd) så skal vi kalde.

En ting til angående turn som jeg ikke fik nævnt i nat: Det er vildt vigigt at vi har 2 nut outs der har ganske gode implied odds. Med implied odds får vi 94:8 ~ 12:1. Selvfølgelig vinder vi ikke hans stack hver gang når vi rammer, men specielt quads bliver vi ofte betalt med når han har AA og straght flush giver også hans stack når han har nut flush. Bare at ramme et af de de to kort, har så kollosal EV at vi ikke skal vinde potten og lidt IO på særlig mange andre kort for at kalde turn profitabelt.

03-03-2011 18:20 #5| 0

Well ... Helt enig med HK.

Det er selvfølgelig sat på spidsen, men:

Idet jeg vælger at kalde PF er det ikke for at fedt-spille sådan et flop som std.
Jeg ligger pres på på.

De gange jeg flatter floppet er mod modstandere, hvor jeg tidl. har krydset klinger/der er dynamik. I så fald vil mit flat ofte være "sløvspil" - ikke chase/pot-control.

Hvor bredt vurderer du hans 3-bet OOP range? Mange regs på det limit er vægtet AAxx og KKxx hænder? - specielt dybt?

03-03-2011 20:15 #6| 0

Jeg betvivler skam ikke det der bliver sagt, bliver bare tit en tøs med så dybe stacks, og ja jeg har helt sikkert undervurdet min equity.

Hans 3 - bet range vil jeg tro er AA**, KK** og diverse rundowns. Dog er han ikke lige typen der spasser ud med KK og AA på floppet.

For lige at vende tibage til river spørgsmålet :

Men hvis vi kalder turn skal vi vel kalde river på alle kort undtagen en konge og en tier stort set, da vi ikke ved hvilke af vores outs der er er gode, ligesom vi potentielt kan være foran på alle blanke ?

Hvad siger i til det ?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar