PLO 10/20 deep

#1| 0

Har spillet en del med villan før, dog er dette i 1000$ HU NL SNGs hvor han er ret tør postflop men mere agg. pf


Har spillet PLO med ham 2 gange og det er helt klart han er NL spiller og overspiller sine holdnings...

Normalt skyder han "ordentlige" bets når han vil have value..


Hvad syntes i om dette?

Han clicker btw. river instant, like 1-2 secs


FullTiltPoker Game #6767241609: Table Cleo (deep hu) - $10/$20 - Pot Limit Omaha Hi - 4:57:17 ET - 2008/06/10
Seat 1: Hero ($3,929.25)
Seat 2: fl39 ($4,046.75)
Hero posts the small blind of $10
fl39 posts the big blind of $20
The button is in seat #1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [2 5 3 T]
Hero raises to $60
fl39 raises to $180
Hero calls $120
*** FLOP *** [Q T 4]
fl39 checks
Hero bets $300
fl39 calls $300
*** TURN *** [Q T 4] [2]
fl39 checks
Hero checks
*** RIVER *** [Q T 4 2] [Q]
fl39 checks
Hero bets $500
fl39 raises to $1,000
Hero has 15 seconds left to act
Hero has requested TIME
Hero raises to $3,449.25, and is all in

10-06-2008 12:17 #2| 0

Raiser du for value eller for for at bluffe ham af grundet dit read omkring hans VB.

Ville en højere flush ikke bare calle det board på river?
Folder han ikke alt du slår og kalder kun med noget du har slået.

Er der nogle af de hænder som han slår, og som ikke er en højere flush, du mener du kan få ham til at lægge? Tænker på 22 44.
Hvis der ikke er det, så er det vel lidt spew at raise river, og så må et call være at foretrække.

Ville selv ende med et call, men igen, så er det dig der kender villain bedst

10-06-2008 12:32 #3| 0

jeg er ret enig i North´s analyse, men som han også siger, du kender nok villain bedst selv.

10-06-2008 13:05 #4| 0

Synes det er fint spil, da det for mig er svært at sætte villian på huset, da han spiller så passivt på floppet. Hvis han havde floppet settet vil jeg mene at han skyder for at Hero skal betale lidt for sine eventuelle draws.
At han så blot kalder bagved, synes jeg ligner at villian sidder med et eller andet draw.
Som du skriver overspiller villian sine hænder, hvilket vel godt at indikere at han sidder med en nut flush, hvilket jeg vil mene Hero sagtens kan skyde ham af, men okay kender ikke den aktuelle villian.


IMO er det fint spil, som netop får villian til at smide en bedre flush end Heros

10-06-2008 13:14 #5| 0

smart

Tror han enten har en flush som han checker bagved på turn eller også rammer han trips på river.
Hans instant click er imo ikke indikativt for stærk hanske.
God value i at vente og tænke og bette all in, tror han vil calle med trips Q med A høj og dårligere flush.

Alex hvad med Q4 som hans linie? han venter på blank turn som ikke kommer?

/chub

10-06-2008 14:53 #6| 0

Som North..

@ Mr Frank
Hvorfor skulle han dog klikraise river med en flush i stedet for bare at kalde?

Han ligner nothingham eller monster, imho, hvorfor et call af klikraiset må være at foretrække...


10-06-2008 15:47 #7| 0

@jungleras

Umiddelbart hæfter jeg mig bare ved at OP skriver at Villian har tildens til at overspille sine holdings, samt at OP skriver at dette helt klart ikke ligner villians typiske valuebet.
Disse to ting får mig til at tro at han ikke sidder med monster, og at hero kan få smidt villian af en slightly bedre holding om end ikke en ret meget bedre holding.

Ydermere synes jeg det er svært at sætte villian på en monster grundet han spil efter floppet, hvor han checker efter at have taget initiativet i hånden preflop.. QQxx vil da stensikkert skyde på floppet i min verden, ligesom mange andre sets også vil gøre det.
En tør postflop spiller kan vel sagtens spille hånden this way med AAxx 2 ruder?!?, hvilket gør det til et i min verden godt move at rykke på ham på river...
At han overspiller sine hænder kunne vel godt bidrager til at sætte ham på A høj flush, da han måske er i tvivl om en nut flush i omaha på dette board, men at han i hvert fald better den som han formentlig ville gøre det i NL?

Men folder villian noget 1010 / 44 værk ved dette move?

Men jeg vil give dig ret i at klikraised er suspekt, men summa summarum synes jeg heros move er fint, selvom jeg nok aldrig selv havde gjort det.

??

10-06-2008 15:51 #8| 0

LOL jeg er endnu engang stuck i en PLO tråd hvor jeg ikke aner om der bliver bluffet eller valueraiset :-/

10-06-2008 16:00 #9| 0

Heh, det er obv et bluff. KP-donken spiller sine blockers....

10-06-2008 16:01 #10| 0

@turbo

det gør vi andre heller ikke, vi vælger bare en side, og så argumentere vi helt vildt for hver vores sag, såfremt vi er heldige at ramme den rigtige side (50/50), føler man sig som den største haj ever, og hvis det modsatte er tilfældet, kan man bare vente med at logge påPN de næste par dage ;)

10-06-2008 16:05 #11| 0

Det er da helt sikkert et bluff og ikke for value.

Jeg synes det er risky, men godt spillet.

10-06-2008 16:18 #12| 0

LOL

HVis man vender situationen om og ser fra Villains synspunkt.
Tyren Alex spiller alt for agressivt næsten alle handsker, og Cbetter ofte alt fra 66-100%.

PReflop
Hero raiser any handske = ingen hånd at sætte på
Flop
Hero Cbetter 3/4 pot agtigt, stadig ingen info om noget som helst
Turn
Hero checker ,lol, det er enten fordi HERO har flush og inducer river eller han er bange for flush=ingen info
River
Nu laver vi sgu et check raise på ham hero, aner ikke hvad han har og signalerer styrke
Hov han går all in hvad er nu det noget.

Resultat er at Villain er clueless tendensering til at sætte Hero på super handske. Måske bluffer HERO han er kendt for LAG, så jeg kalder min baby flush, trips etc.


/chub

10-06-2008 16:23 #13| 0

is hot

10-06-2008 18:04 #14| 0
OP

Bare lige for at få en ting på det rene er dette et bluff hver gang!

Og hilb, nej spiller ikke min T som blocker, den hjælper self, men at ligge sit spil på at man har 1 blocker er ikke ret godt imo..

Min største grund til at skubbe her at jeg ik syntes hans linje giver mening og det stærkeste han har er noget K,A høj flush som bliver inducet af mit lille bet, kan ik se hvilket set eller 2 par han skulle CC med på floppet især når han er pfrr...

10-06-2008 19:07 #15| 0

AlexKP kan det være missclick at han GR river? :)

10-06-2008 21:05 #16| 0
OP

Det kan da godt være :)

10-06-2008 21:24 #17| 0

Forstår som de andre ikke måden du spiller river på. Hvis du, som du siger, bluffer hvilken hånd skulle han folde som slår dig. Umiddelbart underspiller du din hånd indtil river, så jeg synes et call kan forsvares.

10-06-2008 21:27 #18| 0
OP

"hvilken hånd skulle han folde som slår dig"

Bedre flushes

10-06-2008 21:32 #19| 0

Tror du virkelig han klikker bedre flushes som spillet?

10-06-2008 22:21 #20| 0

kan vi få resultatet ?:D

10-06-2008 22:26 #21| 0
OP

@Jungle

Ja det tror jeg... En NL spiller, syntes det er en god hånd, lidt for god til bare at calle et så lille riverbet, så han clicker

10-06-2008 23:16 #22| 0

bumper for resultat, spændende tråd.

10-06-2008 23:28 #23| 0

Undskyld jeg stikker lidt til dig igen, men du svarede vist aldrig i din sidste tråd.

Hvad er formålet med dine posts i analyse omaha trådene?
Fancy moves der gik godt der skal fremvises?

Du virker meget lidt modtagelig for kritik, og hver gang der kommer modargumenter har du reads (som du ikke lige skriver i i toppen) som retfærdiggører dine moves.

Mange har rost dine omaha videoer, (har ikke selv set dem), men hvis disse analysetråde er for at fremvise lækre moves, så skriv da et par artikler til MPN, så vi alle kan lære på den måde :)

11-06-2008 17:44 #24| 0

BUMP!!

Nu har jeg brugt tid på at komme frem med min mening, hvilket jeg selv synes giver meget stof til eftertanke, samt noget af det der gør mig selv bedre, men jeg vil da også gerne lige se resultatet ;)

come on AlexKP

11-06-2008 18:05 #25| 0

@jungle
+1

11-06-2008 20:35 #26| 0

Jeg håber KP blev inducet af QT ;-)

11-06-2008 21:05 #27| 0

@Jungle
+2

11-06-2008 21:30 #28| 0

@AKP
skulle vi have nogle bets under WSOP eller tør du ikke ;-)
du skulle melde tilbage hvilke events du vil spille...

12-06-2008 00:11 #29| 0
OP

@Me_Kaibuxxe

Nej jeg tør ik, hvis du nu kiggede i den tråd du spurgte om det flotte skrev jeg: "10k ME, 10k PLO + nogle mindre 1500-5000NL events"

@Asger_b

....... Jeg håber bare jeg kan få dig HU i noget late night drunken mix live game igen når jeg rammer vegas imorgen, ellers må jeg jo bare slå længere end dig på golfbanen :P


@MrFrank

"Men folder villian noget 1010 / 44 værk ved dette move? "

Tror jeg ik, men ellers er grunden til at jeg laver dette move mere eller mindre præcist det du skriver...


@Jungle

Self. tager jeg mod kritik, problemet er bare at 9/10 svar jeg får enten er fra folk der har misforstået hånden, ik ved om det er vb/bluff jeg er ude i eller ikke giver konstruktiv kritik... MrFrank er inde på det helt rigtige IMO

Når folk som fks. Kongs/AB/Dennis2410/Zupp/Kipster/rødehaj svarer tager jeg det meget til efterretning, problemet er dog at det meget tit er så meget en marginal situation at det kun er folk der spiller meget plo der kan sætte sig ind i det, derfor burde jeg måske ikke engang poste men bare høre dem jeg har på msn, men udover at der sagtens kan komme noget konstruktivt kritik herinde fra er det også nemmere at linke til over msn end at skulle forklare en hånd til 10 gange over msn...

Ovenstående lyder måske en anelse arrogant, og selvom jeg til tider måske er det, er dette ikke et forsøg på spille "overklog" etc etc

12-06-2008 00:18 #31| 0
OP

Ps. Han timede ned og brugte sin timebank på 30 sek og hans hånd blev mucked

12-06-2008 00:18 #30| 0

@AlexKP, du må sgu ikke stoppe med at poste hænder herinde, måske får du ikke noget ud af det, men det gør vi andre.

12-06-2008 00:45 #32| 0

Tja, tjo.
Personligt lærer jeg da helt sikkert at denne slags moves, og den sidste hånd du postede - men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at movet lykkedes siden du poster herinde, og derfor bliver det for mig ikke særligt interessant at diskuttere med dig, da dine gode moves sjovt nok altid er gode og readsbaserede.

Nu skriver du at det er et marginalt spot, men ender alligevel med ret kategorisk at afvise alle modargumenter med ret klare reads (specielt tråden før denne), hvorfor beslutningerne på ingen måde fremstår marginale, men ret std for de dygtige PLO spillere.
Når du så ovenikøbet skriver at du egentlig ikke rigtig kan bruge os dødeliges kommentarer fremstår det lidt mærkeligt at poste herinde under analyse - lidt spild af tid for os andre...

Jeg så da langt hellere at du fik lavet nogle super artikler til MPN, videoer til pokeruni, eller fortsætter dine videoer du har smidt ud her, da dine tråde mere fremstår som (be)lærende end som egentligt analysetråde :)

Jeg betvivler på ingen måde dine omaha evner og har som sagt selv lært en del af disse tråde - ville bare hellere have denne slags info ind som læring end som en belærende analyse tråd, hvor der ikke rigtig er noget at analysere jf. reads...

Håber det gav mening :)

12-06-2008 00:47 #33| 0

Btw. Stort tillykke med kontrakten!!!

12-06-2008 00:48 #34| 0

ja, flere videoer vil være genialt, så kan man også se lidt af historikken, inden en hånd som for eksempel denne her opstår

12-06-2008 01:40 #35| 0

Som et lille modstykke til Jungledyret:

Synes du skal blive ved AlexKP med at poste disse tråde. Jeg er en af mange (tror jeg) som er igang med at skifte til omaha/gøre det til mit maingame. Disse moves og det aggro spil som tit er kendetegnet i din spillestil har givet mig en del aha moments!

Til hånden: Checker du ligeså tit turn med nuts her for at induce bet fra modstanderen på river. Grunden til jeg spørger er jeg synes du ligner en flush utrolig meget med din linie.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar