PLO 10/20, AAxx fold???

#1| 0

Han tænker lidt og checker floppet og da jeg byder sætter han mig INSTA all in...

Like, dislike?


GAME #945934705: Omaha PL $10.00/$20.00 2008-04-20 20:56:12
Table Gulper (No DP)
Seat 1: PeterBee ($687.00 in chips)
Seat 3: Kirin23 ($794.50 in chips)
Seat 5: Gansik ($6,615.00 in chips) DEALER
Seat 6: Hero ($1,874.00 in chips)
Seat 8: goodiepig ($6,438.50 in chips)
Seat 10: JaffaCake69 ($1,950.00 in chips)
Hero: Post SB $10.00
JaffaCake69: Post BB $20.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 6 A 2 A]
goodiepig: Sitout
PeterBee: Fold
Kirin23: Raise $40.00
Gansik: Raise $150.00
Hero: Raise $500.00
JaffaCake69: Fold
Kirin23: Fold
Gansik: Call $360.00
*** FLOP *** 9 K K]
Hero: Check
Gansik: Check
*** TURN *** 7]
Hero: Bet $760.00
Gansik: Raise $3,360.00
Hero: Fold

21-04-2008 00:10 #2| 0

På lowere stakes er det tredje raise pre altid AAxx, skal ik gøre mig klog på denne takst. Da du ik kan få mere ind pre, og er OOP, kalder jeg nok bare pre? (evt en fejl)

Derfor bliver det også super nemt for ham at spille dig post, medmindre du selvfølgelig har en meget bredere 4betting range, hvilket jeg måske tror du har??

Jeg tror bare jeg checker turn, og afventer hans action. Men igen langt over mit niveau..

21-04-2008 00:21 #3| 0
OP

Kan få så meget ind at jeg næsten kan skubbe floppet minus et få par BB, og jow min RR er bredere end AA men ikke sikkert villan ved dette...

Den skal altid repoppes her med denne stack imo..

"Derfor bliver det også super nemt for ham at spille dig post"

Hvis jeg bare potter ud på floppet er det ligemeget hvad han har ramt, han har lavet en fejl preflop så han for sjældent vil outfloppe mig og selvom han får stakken er det ik godt nok...

"Jeg tror bare jeg checker turn, og afventer hans action."

Han checker bagved på floppet, planen med mit check var at CR den ind, men da han checker har han ret sikkert ikke en K, ved at checke tror jeg han 9/10 gange vil checke et draw bagved, og give ham frikort. Normalt potter folk bare floppet her og tænker de ik har lavet nogen fejl i hånden, men det mister man bare en milliard tons value ved imo...

Samtidig tror jeg ik at nogen der ikke engang kan clicke mig ind laver et bluff da jeg checker floppet her i en RR pot burde de fleste villans være MEGET bange for at jeg har floppet trips..

Sårn mine tanker :)

21-04-2008 00:32 #4| 0

Hvis han ved, at du ved, han ikke har en K, ved at checke bag på floppet. Så ved han muligvis også at du IKKE kan kalde turn uden en K, da han ved, at du ved at et bluff her ville være super retarderet.....

Men ved han det??;-)

Jeg tror dit eget image er alfa omega her, jeg kan by the way godt lide dine tanker om hånden.

21-04-2008 00:37 #6| 0

Jeg tror du er godt inde ....

Som du selv er inde på så sidder han meget sjældent med en K ...
Du er sikkert oppe mod et stærk draw - ala 7, 8, 9, T evt. med farvetræk.
Muligvis har han 99 eller 77 - hvor du jo er meget skidt inde.

Dine odds er fine - du skal smide dine ca. sidste $600 ind i en pot på omkring $3100 hvilket er fine odds.

21-04-2008 00:37 #5| 0

Er ikke den store omaha spiller, men er vel reelt ligegyldigt her. Er enig med Mr_Hit - det kommer 100% an paa hvor langt villain taenker og hvor langt han tror du taenker.

21-04-2008 00:39 #7| 0
OP

Tror det er at overtænke en normal PLO spiller, han skal nå at tænke det på 1/4 sek + jeg kender ingen spillere der laver sådanne moves... Jeg syntes PLO 10 /20 og under er ligesom NL for 2 år siden, alt for ABC og alt for få moves hvis der først bliver bettet eller raiset...

Som sagt er villan ret unknown så tror ik han tænker ret langt...

"jeg kan by the way godt lide dine tanker om hånden."

ty

21-04-2008 00:41 #8| 0

Saa folder jeg.

21-04-2008 00:45 #9| 0

"Hvis jeg bare potter ud på floppet er det ligemeget hvad han har ramt, han har lavet en fejl preflop så han for sjældent vil outfloppe mig og selvom han får stakken er det ik godt nok..."

og derfor vælger du så at checke flop?

Han checker bagved på floppet, planen med mit check var at CR den ind, men da han checker har han ret sikkert ikke en K, ved at checke tror jeg han 9/10 gange vil checke et draw bagved, og give ham frikort. Normalt potter folk bare floppet her og tænker de ik har lavet nogen fejl i hånden, men det mister man bare en milliard tons value ved imo...

Han har ret sikkert ikke K her, da han checker flop, hvilket vel også gælder for 99 så?

Det vil sige at du sætter ham på 77 og folder $614. Kan ikke se at det play er "en milliard tons value"?

21-04-2008 00:48 #10| 0
OP

lol - Tager du pis?

21-04-2008 00:54 #11| 0

Hov glemte at se det med INSTA. Jeg giver sgu aldrig disse insta pot raises meget credit (er der pot knap på sitet?), de virker imo ofte som desperat bluffs, hvor de ik behøver at tænke over noget, da de alligevel er ude i ren blæsevejr:)

Med det i mente kan jeg muligvis godt finde et call frem, men det er satme tyndt.... Om ik andet er det billig info, nu da du allerede har stukket så meget ind. Og der er vel altid 2 outs tilbage:)


21-04-2008 01:05 #12| 0
OP

"og derfor vælger du så at checke flop?"

Hvis jeg potter floppet kan dette ske:

1. Han har ik udfloppet mig og jeg tager potten = 0 value

2. Jeg potter han har udfloppet mig og jeg bliver nød til at calle de sidste par bb all in = 0 value


Hvis jeg checker floppet kan dette ske:

1. Han har udfloppet mig og jeg CR ham ind = 0 value

2. Han har et mp og laver et bet for at finde ud af hvor han står, jeg CR ham ind og han folder = value

3. Samme som nr.2 bare han nu tyrecaller = value

4. Han laver et bluff fordi det er lidt mærkeligt når jeg er totalt comittet til potten at jeg checker og tror derfor måske jeg har noget lavt connect = value




Han checker nu bagved, et fint kort kommer og lægger til et strit og fd... Ikke mere slowplay, bliver nød til at beskytte min hånd...

Hvis jeg potter den ud igen har vi samme senarie som på floppet med at jeg enten er langt foran og han folder eller bagude og han har trappet mig og jeg bliver nød til at lave et crying call..

MEN hvis jeg nu skyder mindre kan dette ske:

1. Han syntes at han lige bliver nød til at tage en river af med et draw fordi jeg ik potter helt, dette ser man tit folk gøre selvom det er helt retarded = value

2. Han folder = 0 value

Kan jeg se ham tjekke en K bagved på dette flop, ja, tror dog oftest han vil byde, kan jeg se ham checke 99 bagved? Helt sikkert.

3. Hvis jeg skyder mindre og han sender mig all in tror jeg ALDRIG han kan finde på at clicke mig ind med en hånd som jeg er foran til og slet slet ikke når jeg selv har A



My 2 cents

21-04-2008 01:10 #14| 0
OP

@Mr_hit

Ingen potknap, men han kan jo clicke mig ind, men jeg giver det helt omvendt meget respekt når nogen i PLO sender den insta i stakken hvorimod jeg giver mindre for det i NL, men der er også altid noget mere der skal tænkes over i PLO end NL og derfor tror og har set det oftest er en ret giftig hånd der gør dette...

21-04-2008 01:10 #13| 0

Nej ikke rigtigt AlexKP, gør du? Jeg kan ikke rigtigt følge hvad du skriver. Er der noget du mener, at jeg har misforstået?

21-04-2008 01:16 #15| 0

Synes sindssygt meget han ligner floppet hus/quads.

Dit turnbet siger jo mere eller mindre at du er klar med skillingerne og villain skal være hypertricky, før jeg nogensinde kan se value i at komme ind her, på trods af det er meget lidt vi skal calle, hvis man ser på odds osv.

Kan bare ikke se hvad vi skal slå og er ret så sikker på vi trækker til et A på river for at vinde potten.

Jeg sidder og kaster lidt op, men så blir den også foldet, tror vi er bagud hver enestegang her, og ikke bare marginalt, men meget.

21-04-2008 01:36 #16| 0

@AlexKP

Det første du skrev læste jeg sådan her: Du mener at han ret sikkert better K (hvilket jeg også forstod som 99), og checker draws, men din plan er alligevel et C/R. På turn har du så et scenario, som jeg forstod dig, hvor det er usandsyligt at han har K eller 99, der er så kun 77 tilbage, og du mener så at det er utænkeligt at det er bluff. Kan forstå at du så mener at han sagtens kan checke 99.

Det næste du skriver giver mere mening, men du mangler:

Det scenarie hvor du beskytter din hånd på flop.

Det scenarie hvor han på turn tænker, at han har FE med sit træk i en version af raise when you can't call, eller might be good/might not be good + træk.

Jeg kan sagtens se mange modstander lave move på turn her.

21-04-2008 01:47 #17| 0
OP

@Pumpstick

Bare fordi at jeg ik tror han tjekker K bagved på flop betyder det ikke at jeg ikke kan ændre mening længere inde i hånden. Det ville da være helt retarderet hvis man gik ud efter noget på floppet og så fulgte det på senere streets ligegyldig action?


"Det scenarie hvor du beskytter din hånd på flop."

Jeg vil jo netop CR den ind men på sådan et flop er jeg jo netop WA,WB, havde det været et mere koordinerret flop havde jeg sendt stakken ind med det samme.


"Det scenarie hvor han på turn tænker, at han har FE med sit træk i en version af raise when you can't call, eller might be good/might not be good + træk.

Jeg kan sagtens se mange modstander lave move på turn her."

Igen skal han tænke alt det på 1/4 sek... Og det med at du kan se mange modstandere gøre det er helt blank, medmindre du spiller 100/200+ mod sicke retards med den syge dynamik, jeg har nu logget RIGTIG mange hænder på 3/6 - 25 50 PLO og der er kun ÉN! spiller jeg nogensinde bare kunne komme i tanke om dette move og det er AB, og det tror jeg ikke engang han ville lave i dette spot da man bliver nød til at tænke på min range og når jeg better der har jeg MEGET tit en K, jeg checker self. også en K på dette flop når jeg checker AA...

21-04-2008 01:48 #18| 0

Med hensyn til instant re-pot.

Der er jo den mulighed at han har planlagt det move allerede fra floppet af, eller måske at han allerede fra preflop har sat dig på esserne og ikke tror på dig.

Uanset hvad og om han har ramt eller ej, så er et 1/5 fold på turn ikke noget man kan lave ofte på det limit. Hvis de finder ud af at de skubbe dig ud af enhver pot HU hvor du ikke har nødder... så er du fuuuuucked.

Jeg caller med mine 2 outs any fucking day.

Eksplicit

21-04-2008 01:50 #19| 0
OP

"Uanset hvad og om han har ramt eller ej, så er et 1/5 fold på turn ikke noget man kan lave ofte på det limit. Hvis de finder ud af at de skubbe dig ud af enhver pot HU hvor du ikke har nødder... så er du fuuuuucked."

Hvis du har spillet mod mig er jeg ikke en modstander du nogensinde tror at du bare kan skubbe let af...

"Der er jo den mulighed at han har planlagt det move allerede fra floppet af, eller måske at han allerede fra preflop har sat dig på esserne og ikke tror på dig."


lol, tror du nogensinde en mand der ikke engang kan clicke den ind her sætter mig på esser og tror jeg folder dem, tror måske 1/20 folder i dette spot her, hvis ikke mindre

21-04-2008 02:24 #20| 0

@AlexKP

Det er fint at revurdere en hånd street for street, men du har sat dig fast på, at modstanderen aldrig bluffer/semibluffer turn her, hvis du stikker, i hvert tilfælde i den efterfølgende analyse.

At han ikke vil klikke dig ind PF er fuldstænig irrelevant for din pointe som jeg ser det, og faktisk ret logisk, hvis turn raiset er et semibluff/bluff.

Du ville også ret ofte stikke ud på turn, med air/en hånd der næppe er foran, og det er ikke længe siden at du f.eks. selv postede en hånd, hvor du bluffer river uden ordenlig FE i et spot hvor min calling range fra villains side ville være ret bred.
Selvom du nu mener at AB må være verdens bedste PLO spiller efter at han slog dig, så er jeg nu ret sikker på, at du kan finde andre spillere som kan raise turn her, med en del hænder:-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar