PLO 100 - Turn spot med top set

#1| 0

Hej,

Det kan godt være det er super standard spot og det kan godt være at jeg spiller hånden super donkede... Men synes den var svær alligevel i situationen...

Sidder og spiller lidt plo 100% for sjov (spiller stort set ikke poker i dag).. Har siddet ved bordet en halv times tid og har helt sikkert et image der skriger super abe der raiser 9 ud af 10 pots... Jeg har ingen værktøjer eller stats...

Min historie med villain har været at jeg har tømt ham en gang da han var short og han har så reloaded med en full stack.. (har senere fundet ud af at han er mindst lige så stor en abe som mig)


Seat 1: VILLAIN ($95.71 in chips)
Seat 2: HERO ($173.45 in chips)
Seat 3: RenanNiehues ($192.86 in chips)
Seat 4: foxhu ($98.50 in chips)
Seat 5: shoali ($26.50 in chips)
Seat 6: keevo1 ($100 in chips)
keevo1: posts small blind $0.50
VILLAIN: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [6c Kh Ks 6h]
HERO: raises $2 to $3
RenanNiehues: raises $7.50 to $10.50
foxhu: folds
shoali: folds
keevo1: folds
VILLAIN: calls $9.50
HERO: calls $7.50
*** FLOP *** [Td 3h Kd] POT: ca. 30
VILLAIN: checks
HERO: bets $26
RenanNiehues: folds
VILLAIN: calls $26
*** TURN *** [Td 3h Kd] [8d] POT: ca. 80
VILLAIN: bets $59.21 and is all-in
HERO: ??

Redigeret af Olli d. 21-09-2012 18:15
21-09-2012 19:02 #2| 0

Kan villain komme ind med andet end en flush fx blocker A = call
Har han 100% af tiden en flush, har du ikke odds til at spike på river, da du skal bruge 24% = fold

21-09-2012 19:07 #3| 0
OP

På tidspunktet kan jeg ikke vurdere om laver det move med 'bare' A blocker... Så burde han i hvert fald have noget på siden, når han vælger at kalder floppet?? Han kalder vel ikke floppet blot med A blocker med hensigt på at block bluffe en ruder eller ?

25-09-2012 18:41 #4| 1

Ender med at calle. Hader det her spot.

Koster mig så mange penge

25-09-2012 19:18 #5| 0

Call hvis du tror du rammer. Ellers fold

25-09-2012 19:22 #6| 0

Hvorfor skubber han sin flush hvis han har den. Jeg ender sku nok med at calle da jeg ikke forstår hans spil da han kun får betaling fra dårliger flush (hvis han har den)
Derfor tror jeg han har Axxx og prøver at skubbe dig ud af potten.

25-09-2012 21:18 #7| 0

Hvorfor han skubber sin flush? Well, han har under 1 potsize bet tilbage...

Jeg vil gerne medgive, at den her type villain oftest raiser blocker A på flop, hvilket så bare gør call endnu dårligere.

25-09-2012 21:20 #8| 0

Jeg betaler også.

Vi får rimelig odds til at kalde, og jeg forventer at han bluffer en gang imellem -- mest fordi han skubber de fleste flush draws på floppet.

Det er problematisk at raise blocker-esset på floppet når SPR er så lav, da vi jo ofte kalder floppe. Ulempen for villain er at det er sværere at reppe nut flush på turn, når han ikke har raiset floppet.

25-09-2012 21:37 #9| 0

@Thyssen

I villains spot, hvor mange NFD's har du i din callingrange givet SPR?

25-09-2012 21:44 #10| 0

Ingen -- det er derfor jeg vil kalde på turn :)

25-09-2012 22:29 #11| 0

Det er jeg ikke uenig i, min pointe var blot, at hvis vi vil lave et blockerbluff i villains spot, vil jeg hellere gøre det på flop end turn - selvom SPR sucks til det.

26-09-2012 10:27 #12| 0
OP

@Alle

Efter denne diskussion er jeg blevet mere i tvivl. Jeg forstår heller ikke hvorfor han skulle banke nut-flushen ind på den måde... Men kan man ikke forestille sig at han har en eller anden form for flush og vurdere selv at han aldrig vil folde den og så viser det mere styrke fra hans side at selv gå all in (givet at han siger til sig selv at han aldrig folder)

I spottet... blev det til et ret hurtigt (puke) fold.. Men er siden blevet i tvivl og er det stadig...

26-09-2012 10:33 #13| 1

Grethe:

Det giver vel ikke den helt store mening at spille sit blocker A på flop, når SPR er så lav, som tilfældet er, og der derfor er så mange flere hænder, der stacker af.

Hvis Villain er typen, der kan spille et blocker A, tror jeg han spiller det sådan her hver gang frem for at raise flop.

Som Thyssen siger, så raiser Villain nok NFD ofte på flop (der er dog, forunderligt nok, sikkert stadig mange, der bare check/caller flop), så turn er naturligvis et snapcall.

Redigeret af SørenSnegl d. 26-09-2012 10:33
26-09-2012 12:44 #14| 0

Enig med Sneglen.

Derudover vil villain spille de fleste non-nut flush draws aggressivt. På grund af boardets tekstur vil villain næste altid have kombidraws med mindre han har Ax8x65 eller lignende - og de fleste folder nok sådanne hænder på floppet (måske med undtagelse af A865)

Redigeret af Thyssen d. 26-09-2012 12:44
26-09-2012 14:21 #15| 0
SørenSnegl skrev:
Grethe:

Det giver vel ikke den helt store mening at spille sit blocker A på flop, når SPR er så lav, som tilfældet er, og der derfor er så mange flere hænder, der stacker af.

Hvis Villain er typen, der kan spille et blocker A, tror jeg han spiller det sådan her hver gang frem for at raise flop.

Som Thyssen siger, så raiser Villain nok NFD ofte på flop (der er dog, forunderligt nok, sikkert stadig mange, der bare check/caller flop), så turn er naturligvis et snapcall.


Et eller andet sted er det også bare en lame diskusion, fordi det er overall er et skidt spot at spille sit blocker A i. Basicly diskuterer vi jo hvorvidt det er mest likely han raiser A på flop eller turn, hvilket somehow er gætværk, når vi ikke kender villains stats og kun har en sparsom beskrivelse.
Jeg afviser ikke at villain check/caller A og shover det ind på turn - vi folder bare aldrig en flush som spillet til de odds (eller jeg gør ihvertfald ikke), hvorfor det ikke er et spil jeg kan lide. Jeg er enig med Thyssen i, at villain ideelt set vil spille sine kombodraws aggro på floppet, men det er der ingen garanti for, når vi ikke kender ham bedre.

Spottet er imo en PPT-task fra OP's side af, da han har den bedste fornemmelse af villain :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar