Party 250k endgame AA

#1| 0

Der er ca 25-30 tilbage og både mig og Jack-is-back ligger i top 5

Jack-is-back har spillet 22/12 over 15 hænder og er før set limpe uden showdown.
Ifølge OPR er han tabende over en lille sample.

Super89999 har spillet 27/12 over 70 hænder og er også en passiv fisk

Flop: skal den sizes højere og hvad gør i til hans raise?

Turn: Skal den bettes?

River: Den skal vel raises når han better så småt? Hvilken sizing og hvad gør vi hvis en af dem skubber?

Redigeret af Høgen d. 01-04-2013 05:48
01-04-2013 05:51 #2| 0
OP
Hand Information
, 5 BB (9 handed).

Table Information
Seat 1: jamittelija ($88818) Small Blind
Seat 2: super89999 ($237681) Big Blind
Seat 4: isnt69 ($95250)
Seat 5: chazcombes ($320723)
Seat 6: anonymouse164 ($92300)
Seat 7: el_deseo ($100118)
Seat 8: jack-is-back ($399714)
Seat 9: hoegh93 ($308251)
Seat 10: karlbrummer ($162369) Dealer

Dealt to hoegh93


Preflop (Pot: $7.5)
isnt69: FOLD
chazcombes: FOLD
anonymouse164: FOLD
el_deseo: FOLD
jack-is-back: CALL $5000
hoegh93: RAISE $15000
karlbrummer: FOLD
jamittelija: FOLD
super89999: CALL $10000
jack-is-back: CALL $10000

Flop(Pot: $52000)


super89999: CHECK
jack-is-back: CHECK
hoegh93: BET $22000
super89999: CALL $22000
jack-is-back: RAISE $44000
hoegh93: CALL $22000
super89999: CALL $22000

Turn(Pot: $184000)


super89999: CHECK
jack-is-back: CHECK
hoegh93: CHECK

River(Pot: $184000)


super89999: CHECK
jack-is-back: BET $5000
hoegh93: RAISE $75000
super89999: FOLD
jack-is-back: CALL $70000
]
Redigeret af Høgen d. 01-04-2013 06:29
01-04-2013 06:23 #4| 0

Fjern Jacks hånd mate, det farver folkets syn på hånden. Og få så smidt den J8 hånd op :)

01-04-2013 06:27 #5| 0
OP

Forstår ikke hvordan det kan ændre folks syn på hånden, hvis man kan finde ud af at tænke i ranges, men done :) Jeg smider J8 hånden op i morgen

01-04-2013 07:18 #6| 0

Jeg kan ikke se, hvordan vi ikke kan være foran begges range, når turn går c/c/c.

Alle stærkere valuehænder må man gå ud fra også bliver bettet her. Jeg vil tro, at den passive kan have lidt af hvert, en del FD's, straightdraws, Jx og sært spillede overpar, mens den anden villain virkelig ligner... Ja, jeg ved ikke, hvilke hænder i hans limp pre range, han mener skal raise flop og checke turn, men som ikke er en form for draw, så jeg er ret pas på hvad hans range består af.

Det virker dog plausibelt, at han lader være med at barrele eventuelle draws samt AJ (jeg tror ikke han raiser andre Jx på flop, men det kan jo godt være forkert) 3-vejs, mens han efter al sandsynlighed barreler hænder, der har os slået på turn. Jeg ved ikke, om han har overpar i sin range, men hvis han har openlimpet dem pre kan han nok godt finde på at checke turn med dem også.

Sizingen på river er nok helt fin. Vores mål er vel at vælge en størrelse som han betaler med Jx og han får super fine odds til at kalde med den sizing du vælger her.

Mht. hvad vi gør til et shove synes jeg det er svært at svare på. Umiddelbart vil jeg gerne folde, men for mig definerer turnaction bare ret klart begge villains' ranges ret klart som ikke indeholdende stærkere made hands, så det er ret paradoksalt.

Edit: Jeg ved ikke, om jeg tillægger turnaction for meget betydning..

Redigeret af Kagekat d. 01-04-2013 07:20
01-04-2013 07:30 #7| 0

Irriterende spot, fordi det er svært at vide om donks clicker for value, eller gør det med semihænder, fordi de tror, at de er foran.

Har prøvet at lave en range, der retfærdiggør jack-is-back's click-raise på floppet.

66-55,KJs,QJs,J9s+,87s,76,KJo,QJo,J9o+,87o

Man må gå ud fra, at 55 og 66 better videre på turn, da 10'eren ikke ødelægger noget.
Turn-checket giver vel sig selv, når han er passiv, og der ser jeg ham gøre det med alle ovenstående combos. Han havde nok callet et 40%-60% pot bet noget nær hver gang, og check-raiset den med JT combos. Check er dog fint, da vi ikke er tossede med, at stacke af.

Vil skyde på at jack har en random J-combo, og spiller den passivt, da det er OP's indtryk. Så jeg synes sgu du spiller den godt mod ham.

Må sgu indrømme, at jeg er lidt pas på Super8999's range. Ligner imo også nogle random straight- og flushdraws og nogle mellem J-combos, måske AJ, men idet han folder, kan vi nok godt udelukke dem :)

Better forretsten floppet hårdere, ellers WP

Redigeret af Luuuund d. 01-04-2013 07:32
01-04-2013 09:59 #8| 0

Jeg vil hellere bet-fold turn her IP. Selv om 10'eren ikke er verdens aller fedeste kort for os.

Men vi skal passe på med at se spøgelser, det er nærmest kun 10J der slår os hvis vi antager vi var foran på floppet.

Men der er stadig en del Jx,78, og xx, og måske noget 34s der måske betaler os på turn. Syntes vi skal trække den value der er her frem for at risikere at vi ofte ikke bliver betalt på river af missede draws/bliver klonket ned og måske ender med at betale dem når de rammer.

Er lidt pass på river. Syntes selv de her spots er svære. Kommer nok lidt an på hvordan jeg helt aktuelt ser dem.

Det ligner mest en slags blockish bet. Så kan godt følge dig at et mindre raise er ok for value. Men hvis jeg har set ham lave nogle tricky induce plays før så chekker jeg bare bagpå.

01-04-2013 13:27 #9| 1

Jeg er på Turnbet vognen. Vi skal have value fra hans J og fra han draws. Ch klik og ch turn forventer jeg aldrig er sets eller top to, da alt logik taler for at en passiv fyr ville beskytte dem på turn, når han først har raiset floppet.

Når han ik er mere tricky end tilfældet er, kan jeg godt overtales til at betfolde turn.
River bliver et raise fra mig vs hans meget ofte showdownværdige medium hånd. Jeg siger dog kun 52k ish, da jeg vil være sikker på et call fra alle J.

Jeg har det fint med flopsizing btw.

01-04-2013 13:35 #10| 1

Synes flop er fint, og jeg checker også turn bag her da vi ikke kan tåle heat og gerne bare vil billigt til showdown og allerede er blevet checkraiset før. Rigtig nok at hans turncheck kunne indikere, at han havde noget testende/toppar/draw på flop fremfor set, men samtidig virker checkclick med toppar ret dårligt på flop hvorfor vi aldrig kan udelukke han kan finde på noget mærkeligt igen på turn i så fald, hvorfor jeg foretrækker potkontrollen med check bag,ikke mindst når det også er 3-vejs. På river er vi nok foran ranges og valueraise frister men tror alligevel bare jeg ofte flatter hans lave bet, igen da vi ikke rigtigt kan tåle yderligere heat og generelt her gerne vil beskytte vores chips fremfor at jagte marginal value især 3-vejs. Et raise er dog heller ikke skidt, men som Koller enig i en lidt lavere sizing så vi oftere får betaling og evt. også bedre kan komme væk hvis vi nu bliver reraiset igen af en af dem.

01-04-2013 15:19 #11| 0

pre og flop er fint, snap skyder turn da jeg simpelthen ikke kan se jack-is-back checke to par+ på turn på et så drawy board 3 vejs. Hvis han kommer retur kan vi nok folde med ro i sjælen. River er wp imo.

02-04-2013 03:45 #12| 0

@OP

Vil du ikke, for nysgerrighedens skyld, poste resultatet, når du føler diskussionen er færdig? :)

02-04-2013 03:47 #13| 0
OP

J9 :)

02-04-2013 11:33 #14| 0

Ihhhh hvor er jeg god:D

02-04-2013 11:51 #15| 0

Noget andet er at villain også ofte kommer meget billigere til SD ved at tage sådanne lidt alternative linier.

En linie som de fleste straks vil sige WTF Re-Raise Jx på flop er vildt dårligt. Vi laver vores hånd om til bluff osv.

Og ja det er da rigtigt nok.

Men hvis hero chekker turn bag og bare betaler det tiny river bet. Så kom villain langt billigere til SD kontra at skulle have betalt 3 bets på flop-turn-river/ Eller han risikere at han folder den bedste hånd hvis hero får skudt ham af inden SD.

+ han havde muligheden for at klonke en af sine 5 outs på turn/river, eller lave noget bagdørs værk da han fik set turn og river billigt.

Men det er klart at han også mister value de gange hvor hero ville have barrelet videre i hånden med worse than Jx.

02-04-2013 13:40 #16| 0

@klondike
Du glemmer at han kan blive 3-bettet på flop, og han har stadig 5 outs, hvis han bare caller floppet. Fordelen ved hans play, er at han bedre kan vurdere ranges, men det benyttede han ikke til noget. Han kommer næppe til showdown billigere generelt.

02-04-2013 17:03 #17| 0

@Tassadar

Han betalte 22 K mere for at se turn + river. Hvilket må siges at være en del billigere end at han skulle have betalt et turn og rivet bet.

Jeg sidder ikke og argumentere for at hans play er supergodt.

Jeg påpeger blot at nogen gange kan nogle lidt alternative linier godt være bedre end man umiddelbart skulle tro. Fordi de fleste vil råbe og skrige i kor at det er vildt dårligt spillet af villain, han laver sin hånd om til bluff, han raiser for info osv osv...

Hans play har aktuelt de fordele at han.

1. Fik set turn og river billigere, end hvis han skulle have betalt turn + rivet bet uden at vide om han er god.

2. Han får noget info.

3. Han sortof låser høgen. Da Høgen ret beset har svært ved at Reraise sin AA mod en relativt unknown uden at han rent faktisk nærmer sig at den laves om til et bluff.

4. Når ingen har ramt noget inkaserer han de andres equity hvis der bliver foldet, og undgår at blive ramt ned af nogen Q+, eller andet. ( og ja det kan sagtens være han gainer mere ved at lade hero skyde videre med dårligere end hans Jx) Men det er vel heller ikke vildt ofte hero skydder turn med worse than Jx 3 vejs. så at tage den ned er ikke direkte dårligt for ham.

5. Nogen gange rammer han en af sine 5 outs. og kan vinde en stor pot fra en Stædig AJ, QQ+ eller lignende. Det er nu engang sådan at på jo tidligere street der bliver Reraiset jo større kan potten potentielt blive.



02-04-2013 17:45 #18| 0

Jeg er enig i, at han kommer ok fra det i den her situation (havde han foldet river), men det betyder ikke at det kan overføres til en generel betragtning. At han raiser floppet, vil sjældent få ham billigere til showdown overall. Og ja, han tjener penge de gange, hvor modstanderne folder, men han taber tilsvarende, når de caller eller raiser.

Aktuelt fik han den info at modstanderne, ikke var specielt stærke, men det udnyttede han ikke til noget.

Havde han bare callet floppet, kunne han med god samvittighed folde til turnbarrel og han får trukket billigere til 2 par/trips.

Det kan være fint at tage alternative linjer, men det her ligner bare ikke et oplagt spot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar