Omaha: 3-bet pot vs. Laggish 200bb dyb

#1| 0

Jeg har lige fået min stack, og denne hånd udspiller sig 2 hænder senere. Villian er til den laggish side og spiller 32/23. Lidt til den loose side og har en 3-bet % på 12.
Jeg har en del dynamik med villian. Har noter på ham der siger at han 3-better any DS og spiller lidt for mange hænder. Ellers er han ok tænkene og trappy.

Jeg ved godt at mit preflop spil nemt kan diskuteres og retroperspektivt ville jeg meget hellere have foldet til hans 3-bet. Bryder mig generelt ikke om at sidde 200bb dybt med en villian, med maniac tendenser, der har direkte position på mig.

Vil gerne have kommentare pre-og postflop. Hvem folder, hvem caller og hvem shipper. Gerne med begrundelser også udfra 200bb effektive stacks.

***** Hand History for Game 1766424481 ***** (IPoker)
$200.00 USD PL Omaha - Tuesday, August 04, 10:40:16 ET 2009
Table Fable (No DP 50 bb min) (Real Money)
Seat 6 is the button
Seat 1: Siimamies ( $200.00 USD )
Seat 3: corkyqueen ( $112.72 USD )
Seat 5: Hero ( $397.00 USD )
Seat 6: Villian ( $600.95 USD )
Seat 8: BLAKIK ( $160.93 USD )
Seat 10: thewig1 ( $47.92 USD )
BLAKIK posts small blind [$1.00 USD].
thewig1 posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 7 4 8 9 ]
Siimamies folds
corkyqueen folds
Hero raises [$7.00 USD]
Villian raises [$24.00 USD]
BLAKIK folds
thewig1 folds
Hero calls [$17.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 6 K 7 ]
Hero checks
Villian bets [$40.00 USD]
Hero???

Dion

05-08-2009 02:17 #2| 0

200bb dybt kalder jeg og ser turn an. (Nemt ship hvis vi var 100bb dybe)
Selvom han 3 better meget bredt har vi stadig en meget fin handske at spille videre paa.

Synes i oevrigt du kunne overveje at 4 bette villain her, 200bb dyb naar du ved han er bred. Ved at kalde 3 bet faar du en lidt skidt SPR mens du sidder OOP.

05-08-2009 02:21 #3| 0

Når du vælger at calle pre er det jo et drømmeflop- du er godt inde mod de fleste holdings - fold kan aldrig komme på tale. Jeg potter og committer. - men du har ret i at oop 200bb dyb er aldrig rigtig sjovt. men som spillet må planen være at komme ind på det flop.

05-08-2009 02:30 #4| 0

Ved ikke om jeg er for nittet med table selection men jeg finder et andet bord nu når det bare er dig og villain i denne hånd der er 200bb dybe. Pga stacks og position kan han eje dig så hårdt gang på gang. Havde der været et par fisk med dybe stacks er det en anden historie.


Anyways, ikke mere table selection nitteri :)


PF er fint. Jeg er enig med Pokerheh om at et 4bet kan komme på tale. Men det er i min verden ikke den bedste kandidat. Foretrækker en lidt højere rundown og helt sikkert en 1 eller 0 gapper (eller ds).

Std c/c på floppet og igen enig med pokerheh's betragtninger vedrørende stacks. Selvom det ikke er mange hænder ud af hele hans range der har os helt i dørken får vi på den anden side helller aldrig pengene ind som kæmpe favorit.


Synes for øvrigt turn/river spillet er rigtig interessant hvis en hjerter dukker op.

05-08-2009 12:04 #5| 0
OP
@pokerheh
Sjovt... tænkte pre at jeg kunne 4 bette for information og gøre det lettere postflop. Må nok indrømme at jeg ikke havde nosserne til det. 6789 havde jeg 4-bettet pre i det spot.

SPR?? - er ikke lige med på den forkortelse

@Leslie32
Jeg giver dig ret i at vi er godt inde mod any high pair holding, men hvis villian har en højere fd på siden kunne vi jo være så langt bagud 200bb dybe.

@HolchKnudsen
Normalt havde jeg også leavet bordet, er bare en stor modstander af at sige nej til 3 gratis hænder. Derfor skulle denne også have et go. Din kommentar om at komme ind her uden at være favorite må være spot on i det spot. Villian er ikke typen der stacker af med naked AA 200bb dyb uden redraws.
Nu vi snakker table selection. Den eneste table selection jeg udøver er at jeg ikke sidder dybt med en maniac på min venstre side. Ellers spiller jeg stort set alt og alle da der er relative få villians på plo200 der ikke har nogen leaks. Har du ellers nogle gode table selection fif til en table selection rookie?

Dion
05-08-2009 12:15 #6| 0
SPR?? - er ikke lige med på den forkortelse

Stack to Pot Ratio


Normalt havde jeg også leavet bordet, er bare en stor modstander af at sige nej til 3 gratis hænder. Derfor skulle denne også have et go.

Ok fair nok. Havde gjort det samme :)


Har samme table selection som dig. Som udgangspunkt alle 1/2 borde. Men hvis jeg ender op med 5 regs eller 4 regs og en fisk med 20bb så ser jeg om jeg kan finde noget andet. Ligesom jeg ser på noget andet hvis jeg ender op i et spot som du gjorde på det bord

På 2/4 er jeg lidt strammere og spiller ikke medmindre jeg kan spotte mindst en fisk med rimelig stack som jeg helst skal have position på. Eller bare 2 fisk.

Heldigvis er det ikke noget problem at finde fisk :D
08-08-2009 12:49 #7| 0

Jeg er med pokerheh og holch her. 4 bettet havde jeg egentlig ikke lige tænkt over, kan jeg egentlig godt lide, når jeg sidder og tænker over det:)

Floppet kan vi ikke tillade os at komme ind over, det må simpelthen være spew at lave så fin en hånd om til bluff, for vi har jo egentlig ik lyst til at komme ind her.

cc flop og lad os kigge på turn, den kunne blive interessant:P

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar