Omaha 0.5/1 - nybegynder?

#1| 0

lige kommet til bordet....

jeg ved godt at Vildanden nok sidder med KKKxx efter floppet... men er det så helt ude i skoven og do this?:

PokerStars Spil #14714653123: Omaha Pot Limit ($0.50/$1.00) - 2008/01/21 - 07:46:03 (ET)
Bord 'Gonnessia' 6-max Knappen er på plads #4
Sæde 1: Nike41 ($59 i chips)
Sæde 3: vildanden ($78.95 i chips)
Sæde 4: GucciLUDER ($40.80 i chips)
Sæde 6: atuerke ($107.20 i chips)
Pirard kan spille med efter knappen
atuerke: poster small blind $0.50
Nike41: poster big blind $1
*** KORT ***
Givet til GucciLUDER/hero [2s Ac Ah 3c]
didi6666 sætter sig på plads #2
Pirard sætter sig på plads #5
CharlotteS: kalder $1
GucciLUDER: raiser $3 til $4
atuerke: folder
Nike41: kalder $3
CharlotteS: kalder $3
*** FLOP *** [Kc 6h 7c]
Nike41: checker
CharlotteS: better $11.90
GucciLUDER: raiser $24.90 til $36.80 og er all-in
Nike41: folder
CharlotteS: kalder $24.90
*** TURN *** [Kc 6h 7c] [3s]
*** RIVER *** [Kc 6h 7c 3s] [5d]
*** SHOW DOWN ***
CharlotteS: viser [2c Kd 2h Ks] (tre ens, konger)
GucciLUDER: mucker hånd
CharlotteS vandt $84.10 fra potten
*** RESUME ***
Pot i alt $86.10 | Rake $2
Bord [Kc 6h 7c 3s 5d]
Plads 1: Nike41 (big blind) foldede on the flop
Plads 3: CharlotteS viste [2c Kd 2h Ks] og vandt ($84.10) med tre ens, konger
Plads 4: GucciLUDER (knap) muckede [2s Ac Ah 3c]
Plads 6: atuerke (small blind) foldede før flop

det skal lige siges det er første gang jeg spiller omaha.. og ikke rigtig har den store forståelse af de forskellige hænder i forhold til hinanden... altså procentvis med AAxx vs KKxx og K rammer... hva chancen så er for at bordet parre... for så er jeg jo så godt som død.. eller hva chancen er for at bordet smider en klør..

^^er måske ikke helt forståeligt, men alpha omega i denne post, er bare at høre om det er helt forkert at smide ham allez in når jeg ved han sidder med trips..? og jeg "kun" sidder med A flush træk, samt at kunne ramme et A?

21-01-2008 14:23 #2| 0

Du spørger altså om du har fold equity mod en gut der sidder med nuts?

Hvis du ved præcis hvad han har (jvf. din post) så er det da bare at folde, medmindre du vil til at spille mod matematikken også ;-)

PS: Hvis du er i tvivl om denne her, burde du måske overveje at starte lidt længere nede, medminder du er sam farha med uendelige penge :-)

21-01-2008 14:36 #3| 0

ja.. du har ret...! og mine penge er desværre ikke uendelige... som farhas

21-01-2008 14:54 #4| 0
www.cardplayer.com/poker_odds/omaha

Slå dine odds op, hvis du er i tvivl.

Men at overveje at folde 36 bb på det flop, kan jeg nu slet ikke forstå. Må kræve et helt utroligt eller nærmere umuligt read.
21-01-2008 14:56 #5| 0

Det er en klassisk situation man som begynder ofte kommer i - jeg gør i hvert fald :-) Altså man raiser preflop med esserne, bordet falder ukoordineret, man cont. potbetter, modstanderen potraiser, og hvad så? Så vidt jeg forstod Sune Berg i hans blog har man generelt odds til at gå med all-in hvis man mener modstanderen har to par, er der nogen kan bekræfte/uddybe det?

Jeg tror klart jeg har underskud med AA i Omaha, så et eller andet har jeg ikke helt fattet i hvert fald.

Heldigvis er de fleste modstandere på PLO50 og PLO100 endnu større donks end mig...Jeg kan i øvrigt bedre lide H/L - det fatter folk endnu mindre af.

22-01-2008 21:33 #6| 0

Du sætter dig ved 0,5/1 med 40bb, så enten køre du nuts, eller tager chancen for at double med et fornuftigt draw som dette.

Ingen tvivl om jeg nok også ville raise AI her og håber på villian er ude i noget snavs og ellers har man en del gode outs. Når du nu kun har 40bb med til bords.

I fremtiden ville jeg nok hoppe ned på PLO50 og så købe ind for fuldt buyin, så er det noget nemmere at drysse AAxx eller calle potbet med et godt draw.



← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar