Nut Flush i RR nl400

#1| 0

Spillet er Nl 400 på ongame. Har ikke spillet derinde overhovedet men pga mindre cash i turnering spiller jeg derinde.

Er næsten lige kommet til bordet men har taget lidt fra en smallstack med JJ mod hans QQ på J høj bord.

Effektive stacks 425 (handed) og ingen vild dynamik eller reads.

Får A K UTG og gør det 14 - BB gir på nakken til 42 - jeg bataler.

Flop: K 10 10 pot 86

Han checker jeg checker bag for at se svag ud.

Turn: 7 pot 86

Han checker igen jeg stikker 50 - han betaler

River: Q 186

Han chcker jeg valuebetter 100 han tænker 4-6 sekúnder og rester.

Hero?? Skal betale 253 mere for at vinde 850.

04-10-2009 23:44 #3| 0

Instacall?
Har han slowplayed et set/quads - sur røv.
Alt for gode odds til et fold kan komme på tale.

04-10-2009 23:58 #6| 0

Jeg syntes han ligner QQ meget som han spiller den han ved at jeg får sygt gode odds

05-10-2009 00:00 #7| 0

Ja han ser relativ stærk ud, men du bør IMO aldrig kunne folde nut flush medmindre du har et vanvittig read på ham.

Vil også umiddelbart sige QQ er det eneste full house jeg næsten mener han kan sidde med.

05-10-2009 00:07 #8| 0

Når du tager den linie du gør, "for at se svag ud", og dermed giver villain en chance for at adapte, og dermed overspille sin hånd, så må du jo aldrig nogensinde være i tvivl her.

Du opfordrer ham jo egentlig til at lave det her move med din linie, og så kan du ALDRIG folde nøddefløden her IMO.

MVH Skod

05-10-2009 00:28 #10| 0

@skod

Hvis vi ser svage ud laver villain vel ikke en hånd med showdown value om til bluff? Og hvis han har luft og vil bluffe os, hvorfor skulle han så c/c og c/r river når vi tit checker river bag?

@OP

Jeg kan sagtens se villain have de 3 combos af QQ og den ene combo af både KK og TT med den her linje. Vi ska måske kun vægte KK og TT comboen halvt da han c-better med en hvis sandsynlighed og caller PF med TT med en hvis sandsynlighed. Dvs. ca. 4 value combos der slår os.

Jeg er ikke rigtigt så bange for at han bluffer os. Jeg er meste bange for at han kan overspille en AJ eller random suited connector der har ramt farve. Specielt når det er NL400 og du intet ved om ham.

Der skal ikke så meget info til om ham før jeg synes fold er fint. Det er heller ikke nødvendigvis så exploitable afhængigt af hvor tyndt du vb'er her. Hans range er også ret snæver jvf. preflop.

05-10-2009 00:43 #12| 0

@ SteenV

Nej det gør han nok ikke. Men han kunne da godt gøre det for value med en hånd vi slår.

Skulle han have AK, eller AA eller noget andet mystiskt... KQ måske, eller T9s, JTs... eller som du selv nævner en random SC' der har ramt farve..

Det er bare en lille smule klamt han IKKE c-better det board.

Jeg kan dog aldrig nogensinde se os folde her readless.

MVH Skod

05-10-2009 01:07 #13| 0

Jeg foldede - men det var 100'% mavefornemmelsen.

Og plz drop kommentarer omkring at jeg spiller Scared :)

05-10-2009 01:15 #14| 0

Jeg tror ikke han laver en hånd om som vi slår. Det vile være 10x som jeg ikke umiddelbart ser ham renakke med fra UTG raise.

KK er unlickely og det sammer 1010.

Så enten er vi bagud ellers bluffer han pga Hero's svage linie.

05-10-2009 01:25 #15| 0

sick fold, mener godt nok du er god 1/3.5 gange. Du inducer jo selv villain til at bluffe river

05-10-2009 01:35 #17| 0

forstår virkelig heller ikke dit "slowplay" på nogen måde, når du alligevel ender ud med at folde. sry to say so

05-10-2009 01:42 #19| 0

Hvorfor skal han forvandle en hånd han slår til et bluff?

05-10-2009 01:45 #20| 0

Over mit niveau, men er det ikke standard at 4-bette preflop ?

05-10-2009 01:58 #23| 0

Hahahaha... Jeg har aldrig set så mange blanke one-liners i en så kort tråd før...

05-10-2009 01:58 #22| 0

@Abehjerne

Som hånden er spillet kan villain jo sagtens komme til river med flushes mindre end din, samtidig ved du ikke om villain er hjernedød og slowplayshover Tx for value her? Av av..

05-10-2009 02:22 #24| 0

Hvad er det folk forventer, at villain skubber indover, som vi slår, uden synlig FE?


"Kæmpe leak at folde imo."

Ej stop nu.

05-10-2009 03:47 #25| 0

Du er mest realistisk bagud til QQ, og selvom hans range er alle FH, så er der stadig flere combos af flushes og AJ han better for value. Dertil kommer de gange han bluffer pga. din linje. Dertil kommer at du får over 1-3.

Folk har virkelig høje tanker om sig selv hvis de tror at de kan få pengene bedre ind end det her i online poker ano 2009. Readfull (?), readless eller whatever det nu her.

05-10-2009 13:54 #26| 0

Becks: Du mener altså, at han lige laver sin rivered streg med AJ om til et bluff, og skubber?

Flushes kan jeg heller ikke lige få til at passe nogen steder - altså vi åbner UTG, tvivler på villain readless spasser ud med J9d eller 89d. Læg dertil, at villain i så fald turner kæmpe draw, og grundet vores flopcheck sagtens kan CR dette draw.

Jeg forstår heller ikke, at folk synes vores linie ser svag ud. Vi tager sjældent denne linie med AKo, så er der AJ der klonker riven, det er altså bunden af vores range.


"Folk har virkelig høje tanker om sig selv hvis de tror at de kan få pengene bedre ind end det her i online poker ano 2009. Readfull (?), readless eller whatever det nu her"

Hvad er det for noget, at skrive, altså wtf .. Det er jo en forbandet omgang generaliserings vrøvl!

05-10-2009 14:26 #27| 0

Jeg kalder river fordi jeg tror villain kan check-raise dårligere hænder for value.

Vi har jo heller ikke voldsomt mange boats i vores range, så villain kan formentlig godt CR dårligere flushes og straights for value.


Preflop er IMHO fint.

Flop check er ok; jeg har dog ikke noget imod at byde. Fordelen ved at byde er at vi kan 1/2-potte 3streets og måske suge JJ/QQ (og dårligere par) ind og måske induce AQ/AJ til at floate.

Turn: jeg byder mere end 1/2 pot. Der er kun 2 streets tilbage og med to check af villain, så er vi næste altid foran. Jeg tror ikke villain folder til et stort bet, så jeg byder $80-$90 på turn.

River: med dit lave river bet sætter du dig selv i et grimt spot hvis villain check-raiser. Nogle gange kan det være fint at vælge betsizing så vi inducer villain til at bluffe, men i dette spot har villain stort set ingen hænder som han vil bluffe (måske undtagen JJ og 99). Øvrige hænder har nu minimum et par, så IMHO ingen grund til at bette lavt.

Jørn

05-10-2009 14:37 #28| 0

Sker der for at comments bliver slettet?

05-10-2009 14:51 #29| 0

@ Thyssen

Jeg er enig i din analyse, med undtagelse af en enkelt ting - jeg kan ikke se villain CR river for value med dårlige hånder. Jeg tror ikke på Tx, og i så fald han gjorde det, så er der meget få kombies af Tx. Jeg går ikke udfra villain 3better en UTG-raiser unknown med andet end MÅSKE AT, hvad siger du til det?

Du har i øvrigt en god pointe mht flop og turnspil - villain har næsten altid en eller anden form for hånd, når han checker. Air skydes oftest på floppet i en rr pot for at tage ned, så JJ/QQ, AJ, AQ, 99 er meget sandsynlige, hvorfor jeg også godt kan lide et stort turnbet. Men jeg mener stadig KK og TT er i hans range?

@ MartinB

Læs SteenVs kommentar, så vil du måske forstå hvorfor :)

05-10-2009 14:54 #30| 0

@Mancini

Op beder om input og får det, og så bliver comments slettet?

Epic..

05-10-2009 15:07 #31| 0

@ MartinB

Naaah, dit indlæg var mangelfuldt på brugbare ting, og ikke mindst arrogant. Imo fair nok, det bliver slettet, du er også helt galt på den i forvejen.

Du kan redegøre for, hvorfor du mener det er et KÆMPE leak at folde her.

05-10-2009 15:32 #32| 0

@Mancini

Ja, TT/KK/QQ er selvfølgelig i villains range, men vi skal veje disse mod andre dårligere hænder. Der er teoretisk set 5 kombis, men som SteenV er inde på som har vi på river formentlig langt færre kombis da villain ikke altid kommer til river på den måde med disse holdings. Med villains river-checkraise så repper han allerhøjest 5 kombis og i praksis langt færre -- når en modstander repper så tyndt, så kalder jeg altså :)

Det er rigtige at et BB-vs-UTG 3bet ofte er tight, men det er trods alt NL400 og man kan ikke udelukke et eller andet halløj.

Det største problemer er IMHO at vi ved betsizingen både på turn og river, sætter os selv i et grimt marginalt spot. Hvis det er muligt bør vi undgå dette ved at bette mere på turn og river (så vi har et nemt call ved river C/R).

Jørn

05-10-2009 17:40 #33| 0

@ManCini

Jd9d, 8d9d er helt fine at 3-bette mod en UTG raiser i det her spot. Folk der åbner utg folder generelt super bredt til 3-bets fordi deres UTG raise viser styrke. Derfor kan der være fin ide i at 3-bette UTG raisers uden nuts, og her er lige præcis denne type hænder helt fine at gøre det med.

05-10-2009 18:49 #34| 0

@thyssen

Jeg er forholdsvis enig med at der skal bettes lidt tungere for at undgå at vi pludselig står med en dum beslutning.

Turn 50 bet i 86 er altså mere end 1/2 pot (troede du var god til mat :-))

River - vi er enige om at et 100 $ bet er for lavt idet vi kan induce skurken til at kalde marginalt.

Jeg ser ingen FD i hans range.

AK AJ AQ skyder han ofte på floppet.

10x er meget undsandsynlig foruden han har 1010. Mange gange better han hans 10x på floppet.

Pga af denne lille fe - er dette altså et fold. Men derved sagt ikke at det er let :-)

05-10-2009 21:17 #35| 0

At sige der er lille FE i det her spot er jo fuldstændig håbløst når du lige har folded nuts

05-10-2009 21:54 #36| 0

Jeg betaler hovedesageligt pga. af de konsekvenser vores flop chek har på de senere streets - og det mener jeg er en ret afgørende faktor for resten af hånden.

05-10-2009 22:56 #37| 0

@becks

What - hvad skriver du? Msnden aner ikke hvem jeg er så alt andet lige er hans fe meget lille.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar