Nu er det alvor - nl25 8høj flush 230bb dyb

#1| 0

Et af mine nytårsfortsæt var at udvikle mit spil mere, og det skulle jeg gøre ved bl.a at poste flere hænder og samtidig kommentere i stort set alle nl10-400 analysetråde.

Her er den første hånd!

Villain spiller 21/16, 3b 4,5 og f2cb på 33% over 90 hænder. Virker som en semidårlig reg

Hand Information
, 0.25 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: katalloo ($25) Big Blind
Seat 2: rusproffn1 ($30.92)
Seat 3: Hero ($64.26)
Seat 4: braizin ($27.06)
Seat 5: miskamvolim ($58.33) Dealer
Seat 6: skarpion777 ($27.39) Small Blind

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $0.35)
rusproffn1: FOLD
Hero: RAISE $0.75
braizin: FOLD
miskamvolim: CALL $0.75
skarpion777: FOLD
katalloo: FOLD

Flop(Pot: $1.85)


Hero: BET $1.5
miskamvolim: CALL $1.5

Turn(Pot: $4.85)


Hero: BET $3.75
miskamvolim: RAISE $12

[replay]8425[/replay]

Hvad gør vi her?
Jeg tror ikke på AK da jeg tror han vil 3bette pre, samme gælder med KK.

Han burde vel raise sets på floppet for protection og burde han også med KT imo.
AT kunne jeg godt se ham lave movet med, men ret snæver range. samtidig er en floatet 33 også plausibelt.

flushes kunne jeg godt se ham tage linjen med, men synes at fold er for weak.

planen var at kalde hans raise og c/c alle nonklør rivers. At sætte stacken ind her er spew mener jeg. han bør komme væk fra de fleste flushdraws, to par og sets, samt udelukker det alle eventuelle bluffs.

hvad mener folk om flat raiset og leade alle blanke rivers for value fra alle eventuelle sets og to par kombier?

05-02-2012 17:55 #2| 0

Nasty spot.

Som du skriver, så bliver det nok aldrig vildt godt at sende stakken til midten. Jeg caller hans raise på turn og så evaluerer jeg på forskellige rivers. Tror ikke at donklead er særlig godt på nonclub rivers. Han er ret polariseret når han raiser turn så deep på det board. Tvivler stærkt på at han raiser sets og slet ikke 2 pairs - så tror jeg han havde gjort det på floppet.

Så call turn og se en river an. Så må vi se hvad action bliver på forskellige rivers. Hvis vi checker og han stanger ud vil jeg nok hælde til at betale river givet din beskrivelse af villain som en halvdårlig reg. Så er der mulighed for at han tager den her linje med hænder som vi ikke regnede med = at han måske valuebetter dårligere end vores hånd. Så mod en små dårlig reg vil jeg nok være lidt bange for at folde den bedste hånd for ofte.

Hvad gør folk på river hvis der falder en fjerde club, når vi checker og han better?

Redigeret af Proletaren d. 05-02-2012 17:56
05-02-2012 18:19 #3| 1

Proletaren siger det meget godt.

Flat og C/C river for at give hans bluff en chance.

Falder er en folder jeg. Da en del af hans bluffs må være Ax, samtidig repper vi den også selv meget godt.

05-02-2012 20:13 #4| 1

Kald turn og c/c river på alt andet end , A, Q og J.

Han har dig formentlig enten slået med bedre flush eller også har en semibluffs a la AQ, AJ, QJ, med en klør på siden. Det er svært at se ham raise turn med dårligere valuehænder (jeg ville aldrig gøre det), men hvis han er dårlig reg på NL25 ved jeg ikke, hvad han er i stand til.

06-02-2012 01:01 #5| 0
OP

okay.. jeg kaldte og han checkede bag på river med TT

06-02-2012 14:11 #6| 0

Hvad er dine grunde til ikke at VB river OP?

06-02-2012 14:16 #7| 0

Det giver ikke megen mening at leade river efter turn call.

06-02-2012 14:17 #8| 0

Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Hvordan kan det være du mener det?

06-02-2012 14:25 #9| 0

Fordi jeg ligesom raskEn ikke forventer at han valueraiser dårligere hænder på turn.

Redigeret af SørenSnegl d. 06-02-2012 14:25
06-02-2012 15:02 #11| 0

Kan vi ikke godt hive mange AK/AQx kombis ud af hans range? i hvert fald underligt IKKE at 3bette den slags hænder på NL25.

Redigeret af Mrcharming d. 06-02-2012 15:02
06-02-2012 15:24 #12| 0
@ SørenSnegl og freakstar

Jeg er helt enig i, at det ikke giver nogen mening for en god, tænkende spiller at valueraise dårligere end en flush på turn. På NL25 er der dog altid en vis WTF-faktor at tage hensyn til, og i nogle tilfælde vælger folk alternative linjer.

Jeg mener, på river kan vi lige så godt VB selv og give Villain mulighed for at lave en fejl og kalde med sit set eller to par, som man må formode han tjekker bag en ret stor del af gangene, og på den måde hive value fra de WTF-valuehænder han har i sin range. På den måde holder vi ham også ærlig, idet han kun raiser bedre flushes, og vi har i så fald et let fold.

Altså: Vi hiver value de gange han har valuehands, som han vil tjekke bag og til samme pris som hvis vi vil c/c river. (Jeg går ikke ud fra, at vi c/f'er river alene af den grund, at han har raiset turn.)
Redigeret af Kagekat d. 06-02-2012 15:27
06-02-2012 15:31 #13| 0

Han better ofte selv river med de valuehænder du mener han har. Sets 2par, VBer river. Bluffs better ofte river. Jeg er med på Call down som de andre siger.

06-02-2012 18:34 #14| 0

Jeg folder turn til raiset. Alle Acxc er i villains range. Villains stats indikerer at han er strightforward i den lidt tighte grøft.

Hvis vi caller tror jeg aldrig han bluffer videre på river, så jeg tror kun vi får value de få gange han overspiller en made hand. ala set, vi kan slå.

Da jeg åbenbart synes det er et fold på turn må det være et fint bluff spot, men jeg kan ikke huske at jeg nogen sinde har lavet whatever hand, jeg når dertil med, om til bluff.

06-02-2012 18:40 #15| 0

RiverBoy:

At vi ikke får value fra bluffs på river, er ikke ensbetydende med, at vi nødvendigvis skal folde turn, givet at han bluffer turn med en vis frekvens selvfølgelig.

Selv hvis han kun raiser flushes for value (A2, A3, A4, A5, A9, AJ, AQ og QJ) skal han blot bluffe ca. 3 combis på turn, der indeholder en højere før vi kan kalde turn profitabelt. Læg dertil random bluffs uden eller dårlige hænder der raiser for value som vi slår, og så kan vi altså ikke folde turn.

Redigeret af SørenSnegl d. 06-02-2012 18:46
06-02-2012 18:50 #16| 0

Jeg folder ikke turn til raiset. Efter min mening er det forkert at give ham en range, der kun indeholder højere flushes. Man skal VIRKELIG have at gøre med en meget stram og meget straightforward gut for at kunne folde turn til et single raise, hvis det overhovedet kan lade sig gøre i praksis.

06-02-2012 18:59 #17| 0
Kagekat skrev:
Man skal VIRKELIG have at gøre med en meget stram og meget straightforward gut for at kunne folde turn til et single raise, hvis det overhovedet kan lade sig gøre i praksis.

Vi lavet er relativt stort bet og han mere end 3x os IP så vidt jeg kan se. Jeg tror vi har stort potentiale til at spille river skidt, og de gange han har den kommer det til at koste rigtigt meget og de (efter min vurdering) få gange han ikke har den er det svært at tjene mere.

@alle Hvad er det for nogle hænder man kan raise turn med, hvor man også bluffer river og ikke slår vores flush? Tanken er at hvis vi kan spille river perfekt, altså sætte villain på den helt rigtigt range og action, så kan jeg godt se call, men jeg har bare rigtigt svært ved at se rivers hvor vi tjener penge, og meget nemt ved at se river hvor vi taber mere.
06-02-2012 19:01 #18| 2

Synes det er alt, alt for tørt, at folde til et turnraise fordi vi stort set ingen callrange har i spottet så. Derudover kan villain vel valueraise sets og to par i spottet her for at charge mod draws eller for at købe sig til et showdown mod hænder der har ham slået (bortset fra nutflush, som vi oftest reraiser).

Call turn og call alle rivers som ikke er en klør eller et kort der parrer boardet.

07-02-2012 16:59 #19| 0

Er jeg tvunget til at calle turn og tage stilling til river x/f jeg alle kort.

Jeg regnede lidt på følgende riverplanen efter call på turn:

Klør (A, Q, J, 2-4): x/f
Parer bordet op (3xK, 3xT, 3x6, 2x3): x/f
Andet: x/c

Så på 17 hænder på river vinder vi kun når han har semi-bluffet/valueraiset light turn og giver op på river. Lad os antage at han altid giver op når vi har ham slået på river.

Hvis han altid better bedre flushes og ikke bluffer videre med dårligere på de resterende kort har jeg i et excelark beregnet at break even pointet for at calle turn ligger lige omkring at han må have flushen lige under halvedlen af gangene på turn.

Har han den 75% af gangene koster det os over 20 bb i gennemsnit at calle turn.

Personligt ville jeg sætte ham på flushen mindst 75% af gangene.

07-02-2012 23:15 #21| 1

Godt nok er det lang tid siden at jeg har spillet cash game. Men er det virkelig en god ide at folde til turn raiset?

Personligt syntes jeg også det er lige vildt nok at sætte ham fast på en range bestående af bedre flushes.

Parrer bordet sig eller falder der en ekstra klør, så c/f jeg. Er river blank, så laver jeg et lille valuebet for at få ham til at kalde med dårligere hænder.

But hey, thats just me...

29-02-2012 13:35 #22| 1

Call turn og check/betal river.
Dem der mener et VB på river er vejen, er jeg totalt uenige med ;)
Hvis han floater floppet med en dårligere hånd, og raiser turn med Ax, så skal vi jo lade ham bluffe any non river.
Hvis vi skal VB river, hvad gør vi så de gange han raiser river?
Nu er jeg godt klar over det er NL 25, men man kunne godt forestille sig en reg, ser et valuebet på river som et blockbet og raiser any hand og så står man virkelig i et klamt spot.
Derudover får man formentligt ham til at bette mere, end vi ville have VB'et.

Synes B/C og B river er en klar fejl, men B/C og C/C er klart den bedste linie at tage her ;)



29-02-2012 14:00 #23| 0

Til gengæld, hvis 9 klonker på riven, vil jeg bette..
Så raiser han nok 9/10 gange med A høj flush, og kan checke Q or J høj flush bag.. :)

29-02-2012 14:06 #24| 0

betal turn, betal non--river

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar