NLO8 $0,5/$1, tre tønder mod reg?

#1| 0

Har diskuteret denne hånd med to andre O8´ere, som ikke er enig i min linje. Er der nogle skabs-O8´ere på PN?

Villain er en nit PF, men lidt callish post. Fast player dog gode hænder. Vi har spillet mange hænder mod hinanden, og han må se mig som en aggro ABC TAG (dvs. han vil ikke forvente, at jeg skyder tre tønder med luft).

Da low og flush misser, ligner det her et skud på river?


Poker Stars $0.50/$1 No Limit Omaha Hi/Lo - 6 players

Hero (SB): $195.92
(BB): $97.00
(UTG): $99.18
(MP): $42.96
(CO): $100.75
Villain (BTN): $131.31

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 2 A J 4
2 folds, CO raises to $3, Villain calls $3, Hero calls $2.50, 1 fold

Flop: ($10.00) 6 3 9 (3 players)
Hero bets $7.16, CO folds, Villain calls $7.16

Turn: ($24.32) K (2 players)
Hero bets $17.42, Villain calls $17.42

River: ($59.16) T (2 players)
Hero?

25-08-2012 15:59 #4| 0

Imod mange modstandere ligner det et fint river bet, da mange med udelukkende low draw og et par eller to små par ville folde..

Dog er der en god sjat gode regs som netop ved at low misser så mange personer vil hellere riverbluffe end at give op.. Derfor kan gode regs kalde meget løst (AA, AK, 2par)..

Sidste mulighed er at modstanderen kalder ned med draws ala 4578, og dermed har ramt river..

Konklusionen må være at hvis modstanderen er til den passive/weak side, så er et bet godt, da du her kun vil tabe de gange han har ramt stritten, mens du imod flere tænkende spillere nok bliver nødt til at opgive..

27-08-2012 15:16 #5| 0
mrJBK skrev:mens du imod flere tænkende spillere nok bliver nødt til at opgive..


Han er helt sikkert en vindende og tænkende reg...

Der er ikke mange 78 kombinationer i hans range, da han er pænt tight PF (som jeg husker det spiller han 19/11). A278 ville han raise på floppet. Top og middle set ville han raise - bund set regner jeg med, at han raiser (ved det dog ikke med sikkerhed). To par uden low draw kan jeg ikke forestille mig, og to par med LD ville han raise (også 2nd low).

AA har han aldrig, da han reraiser disse 100% PF.

Jeg synes, at alt taler for, at han trækker efter low og dermed misser river. Dette kombineret med hans syn på mig (ikke en kæmpe bandit), samt at jeg donker floppet, som trods alt også rammer deres range rimeligt godt, synes jeg taler for et bet.

Er dog åben for andre syn på sagen - mrJBK kan du argumentere mod ovenstående? :o)
29-08-2012 19:12 #6| 0

Næææh.. Med de reads du har på ham så taler spottet også for et bet..


btw. Det er synd der ikke er flere der spiller PLO8.. Det er et super sjovt spil!!

30-08-2012 13:39 #7| 0

Genialt spil! Er overgået til kun at spille high/low her i 2012. Det er lidt ærgeligt, at man ofte sidder og spiller de samme regs, men omvendt er det almene niveau for en std. reg faktisk ikke særligt højt. Og dem, som bare lige skal prøve det, er jo helt væk. :o)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar