NL600€: Turn CRAI

#1| 0
Pokernets ME vinder !

Hey all

dodaren er 18/15/3 og folder 93% til 3bets over 517 hænder, std. TAG

Dexter og Guts4Garters er hhv 23/20/3 og 24/21/3 og de squeezer begge 7-8% og 3better begge 7-8% også.

Derfor mener jeg klart at flat er superior i dette spot.

Hero spiller 24/20/4 og 3better 7%

***** Hand History for Game 3065462017 ***** (Prima)
€600.00 EUR NL Texas Hold'em - Tuesday, January 05, 05:38:31 ET 2010
Table Heaven Sent 2 (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 1: darbebenji ( €404.00 EUR )
Seat 2: Yarzurf ( €591.00 EUR )
Seat 3: dodaren ( €600.00 EUR )
Seat 4: Hero ( €893.00 EUR )
Seat 5: Dexter2008 ( €600.00 EUR )
Seat 6: Guts4Garters ( €603.00 EUR )
Guts4Garters posts small blind [€3.00 EUR].
darbebenji posts big blind [€6.00 EUR].
Dealt to Hero [ A A ]
Yarzurf folds
dodaren raises [€24.00 EUR]
Hero calls [€24.00 EUR]
Dexter2008 calls [€24.00 EUR]
Guts4Garters folds
darbebenji calls [€18.00 EUR]
** Dealing Flop ** [ K, J, 6 ]
darbebenji checks
dodaren checks
Hero bets [€72.00 EUR]
Dexter2008 calls [€72.00 EUR]
darbebenji folds
dodaren folds
** Dealing Turn ** [ 8 ]
Hero checks
Dexter2008 bets [€156.00 EUR]
Hero raises [€797.00 EUR]

Umiddelbart kan jeg ikke se skide mange valuehænder i hans range. Der er 3 combos af 66 og 9 combos af KJ.
Jeg tror ikke det er HVER gang han caller preflop med KJo, tror oftest folk vil folde eller squeeze den hånd, så mener klart den er discountet lidt. Derudover tror jeg heller ikke han bare flatter flop med 66 og KJ som standard play, så igen tror jeg de er discountet.

Like my line?

06-01-2010 10:20 #2| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Spottet er sikkert lidt standard, dog klart værd at snakke om, men jeg mener slet ikke folk check-raiser turn nok, så det kunne være vi kunne få en eller anden interessant diskussion igang eller whatever..

06-01-2010 10:38 #3| 0

jeg elsker det. folk sidder perfekt for det pre.

post flop passer stacks jo perfekt til dit turn C/r, ved ikke jeg er helt vild med det da jeg er bange for han checker en rigtig stor del af sin range bag med en masse træk som du risikere nederen river spots imod.

jeg vil som udgangspunkt bette turn selv, men varianten er fræk nok og hvis i har bare lidt dynamik så er dexter heller ikke ked af at tyre den lidt af som jeg husker det.

06-01-2010 10:42 #4| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Arh det glemte jeg helt sikkert at nævne.. Dexter er en møgtyr.

06-01-2010 10:59 #5| 0

hvilket selvfølgelig helt sikkert taler for at du oftere kan c/R ham på turn og få mere value end ved at bette selv. men tror mod rigtig mange knap så tyrede spillere better de to par + på turn og checker alt andet bag ved hvilket er forholdsvis uhensigtsmæssigt.

altså umiddelbart er der ikke rigtig nogen hænder han better for value på turn som du slår. hvis han 3better KQ AJ K10 hænder. måske kx som han ofte også ville checkke bag ved.
altså det er jo en fordel han har en bred valuerange hvis vi planlægger at c/r ham ind her, og han har bare sjældent et eller andet random float som han stapper afsted når du checker til ham, når i var 4 mand til floppet.

06-01-2010 11:33 #6| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Better han ikke selv hænder som Kx og Jx for at tage den ned nu og her? Og hvad med draws?

06-01-2010 11:52 #7| 0

hvis han squzzer de bedre Kx og Jx, så er der ret få hænder tilbage som han lige betkalder på det her bord.
Men noget der ville gøre det godt, skulle være han better hans draws fordi han regner med du giver op een god dl af gangene.

altså jeg synes det er okey som afveksling mod en spiller som dexter men det er ikke noget der kommer til at sørge for du kan tørre røv i £€$-sedler

06-01-2010 12:20 #8| 0

Det er godt nok over mit niveau, men vil dette move ikke være -ev i længden?
Hvilke hænder skulle han kalde med, som du har slået?

06-01-2010 13:22 #9| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Okay.. Tror ikke der er mere at snakke om..

** Dealing Turn ** [ 8 ]
Hero checks
Dexter2008 bets [$156.00 USD]
Hero raises [$797.00 USD]
Dexter2008 calls [$348.00 USD]
** Dealing River ** [ 7 ]
Hero shows [A, A ]
Dexter2008 doesn't show [Q, K ]
Hero wins $1248.00 USD from main pot
Hero wins $293.00 USD from main pot

06-01-2010 13:31 #10| 0
06-01-2010 14:29 #11| 0

Spiller du på borde hvor i skifter valuta midt i hænderne? :p

06-01-2010 14:42 #12| 0

Ret nemt at sige, nu hvor resultat allerede er afsløret, men i min bog er det semi standard at CR turn all in, mod typer som Dex.

c/c er udelukket ihf.

06-01-2010 14:54 #13| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@MartinB

No, spiller euro, men HEM er i dollars, brugte alligevel søg/erstat funktionen i word til at ændre nick med, så rettede jeg lige euro osv samtidigt :)

06-01-2010 15:09 #14| 0

Jeg synes du er dygtig Henrik :)

06-01-2010 15:10 #15| 0

I like! Std. linje mod typer som ham :)

06-01-2010 15:20 #16| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@Magnus

Tak OLE!

06-01-2010 15:33 #17| 0

Jeg synes det stinker.
Mod enkelte (psychos) cc jeg turn og cr river.. Mod resten better jeg selv. Preflop er jeg heller ikke fan af når der bliver sagt 4x. Det nedsætter ssv sq-frekvensen en del.

06-01-2010 15:40 #18| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@AB

Hvad forventer du han betaler turn hvis han tænker lidt?
Jeg better ud i 3 mand og følger op turn på dét board der.

06-01-2010 15:47 #19| 0

WP Sir - med mindre Dex er helt væk, tror jeg aktuelt, at dette er den mest optimale måde at få alle skillingerne ind, da B/B/B-linien bliver for stærk selv i en møgtyrs øjne med mindre han bare generelt er en non-believer.

@AB - CC turn og CR river er vel nærmest umuligt med 100 BB's, som dette spot jo er. Havde det været 150 BB's+ er jeg enig i, at der åbnes op for denne mulighed, specielt mod en aggro-tard, som der skulle være tale om her...

06-01-2010 16:25 #20| 0

Jeg er også på bet mod de fleste. Han virker rimelig cally (hvis det er den samme som dexter_08) og skal nok finde undskyldninger for at betale med Kx og muligvis Jx på et drawy board, samt shove diverse kombidraws over toppen på dig.

06-01-2010 17:03 #21| 0

Du overcaller igen hvis der bliver squeezed bag?

06-01-2010 17:08 #22| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@chef

Nej, selvfølgeligt ikke

06-01-2010 17:27 #23| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@Steen

Han har samme stats som den gamle Dex, så går udfra det er ham.

06-01-2010 17:32 #24| 0

Synes linjen er fin 2-vejs hvor du er sikker på han better Kx hver gang og Jx relativt ofte. 4-vejs bør han checke de hænder bag hver gang, og jeg tror derfor du mister value i længden. Bet-Bet-Bet ser fint ud for mig. Jeg vil desuden ikke nødvendigvis strive efter at få stacks når jeg har flattet AA og spiller en 4-vejs pot, det tror jeg ikke bliver specielt pænt i længden.

Jeg ville desuden begynde at 3-bette mere fra denne position, hvis du mener flat er mere optimalt end 3-bet.

06-01-2010 17:33 #25| 0

@CHJ: Yea i know. jeg helgarderede ifht cc ;)

walth: I hvert fald er hans call range > betcall range!

06-01-2010 18:55 #26| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@becks

Har aldrig sagt 3betting ikk var optimalt, siger bare jeg hellere vil 3bette hænder med mindre value.

@AB

Jeg er sgu uenig.. Kan sagtens se ham mucke Kx hvis jeg følger op, men kan være jeg er helt væk.

07-01-2010 04:20 #27| 0

Floppet er 4way jeg synes det er alt for spewish at c/c turn, med intentioner om at c/r river 150bbs deep. Er usikker på om fjenden overhovedet går efter 3 gaders værdi med KQ.

bet turn forresten. Giver ingen mening at han måske folder en k til turn barrel, men pludseligt hjertens gerne vil bette og calle et checkraise på turn med edn samme hånd, medmindre du a) har et read der siger han altid bet/caller turn b) har et image, hvor du har checkraised turn ofte med draws.

Givet floppet er 4vejs, kan vi udelukke komplet air fra hans range. Hvorvidt du overhovedet bør have en c/r range, afhænger af hvor tyndt han better turn for value og om han better sine draws på turn. Givet at du forhåbentligt aldrig har komplet air her fordi du c-better ind i en 4vejs pot, bør han imo være temmelig varsom med at bette turn tyndt for value bette med sine draws. Der kan dog argumenteres for at man burde bette tyndt for value på turn med KQish, hvis han også better sine draws ud fra et balance synspunkt, men da det stinker at bette sine draws for at blive c/r og derved opgive 20% EQ, vil jeg ikke mene at det er nødvendigt KQ på turn.

However, hvis villain aldrig har en c/r range, er det sikkert fint nok at bette sine draws, hvorfor du så kan argumenterer for at KQ også er et bet fordi vi nødvendigvis må balancere

Ydermere, vil jeg mene det er helt fint at flatte KJ/66 på det flop med så mange spillere bagved.

godnat

07-01-2010 10:29 #28| 0

@walth

Jeg tror sgu ikke der er nogen der folder top par på turn og slet ikke et højt top par, så jeg foretrækker bare at barelle videre.

Jørn

07-01-2010 16:41 #29| 0

@AB, micki, becks og Thyssen - jeg kan ikke se, at vores helt postulerer, at risikoen findes i, at villain skal folde turn, men derimod river; en antagelse som jeg er enig i. Risikoen for, at villain B/F kontra B/C turn bør være meget lav, hvorimod risikoen for, at villain kalder turn og folder river til stakken ind fra helten, er markant større.

@becks - jeg kan egentlig godt se din pointe med at få skillingerne ind med kun et par i en 4-vejs single raised pot, men som spillet, synes jeg, at vi har den info vi behøver for at få skillingerne på turn, hvis muligt.

@chef - mht. nedenstående er det jo den sexy variant... det ville aktuelt have været mit play, hvis jeg lukkede action preflop.

Du overcaller igen hvis der bliver squeezed bag?

/CHJ

07-01-2010 18:14 #30| 0

Du skal være ret sikker på at han tager et stab på turn med de fleste af hans hænder før det er bedre at check-shove end bare barelle videre.

Desuden: hvis villain bet/caller KQ på turn, hvad er så sandsynligheden for at han folder KQ på en blank river?

Jørn

07-01-2010 18:33 #31| 0

@Thyssen - i OP's beskrivelse af villain indgår squeeze happy og møgtyr, hvilket er mine primære indikationer - omend lidt tynde - på, at denne type spiller formentlig meget ofte vil tage et stab på turn, hvis hero gearer ned.

Linien B/B/B i en 4-vejs pot, som dog bliver reduceret til HU efter flopudstik, er i mine øjne en über-stærk linie, hvor det bestemt ikke er nogen skam at folde TPGK; i øvrigt en udmelding, der yderligere understreges af, at den kommer fra en af landets største møgtyre.

Desuden er der vel ikke mange blanke rivers tilbage i decket...

07-01-2010 22:14 #32| 0

@CHJ: Jeg er sådan set meget enig, og jeg kan også godt lide måden at udnytte, at folk bedre kan lide at bette selv (og derefter er møgtyr-committede), end at de bare caller stakken væk. Jeg køber i hvert fald helt klart argumentet.
Problemet er nok, at jeg selv finder det optimalt at være så aggressiv i disse spots (som en sammensætning af ens spil), at jeg meget meget sjældent ville vælge den her linje med min valuerange, og derfor skulle reagere på et helt specifikt dynamik read for at afstå fra den.

07-01-2010 22:19 #33| 0

Ok, lad os sige at Dexter er Hero...

Caller I Villains CRAI på turn med Toppair second kicker (KQ)? Har Villain ofte draws/bluff i sådan en situation på det her limit?

07-01-2010 22:23 #34| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@Tassadar

Jeg checker turn bag i hans spot, men hvis jeg better, så er det ikke for at folde til shove.

07-01-2010 23:19 #35| 0

Hilberado dislikes this :)

Han skal være ualmindelig dårlig før jeg synes CR turn>bet turn. OP beskriver villain som en tyr der muligvis mucker turn til et udstik (?), omend better en masse marginale holdings hvis checkket til, bevares, så er det måske godt nok, men 4 vejs med 2tusinde draws ude skal villain være en unig overspillende donk før det bliver bedre at CR turn end bette turn.

Turn CRs (enten Stack-a-donk-line eller bluffs) synes jeg bliver federe HU, hvor folk floater og better turn mere marginalt for value / protection. Uden at tælle combos, vil jeg mene han har en god sum draws i hans range plus KQ/AJ hænder, som jeg bestemt hellere vil bette imod end checkke til, jf. ABs "hans call range > betcall range!" argument

CHJ,
Mht risiko for at han skulle folde river. Well nu skal vi ikke blot designe vores linje ift at vi skal have hans stack hver gang, men hvad der er mest optimalt. Hvad er risikoen for at han checkker turn bag med draws og hænder han ville calle et bet med, og hvor ofte bet/check/bet bluffer du i ovenstående spots, såfremt du går efter bet/check/bet på en blank river for value?

07-01-2010 23:39 #36| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@hilb

Mener du han caller alle streets med KQ/AJ type hænder?
Mener du han bet-folder draws turn?

Hvis jeg kun får 1 street af de holdings ved at bette selv, taber jeg vel ikke noget ved at C/R? Antaget han better turn med de samme holdings som han caller med. Forskellen er vel bare jeg har muligheden for at få ham til at bet-calle turn.

08-01-2010 00:54 #37| 0

"Mener du han caller alle streets med KQ/AJ type hænder?"
Nej, selvfølgelig snapper han ikke 3 streets hver gang.

"Mener du han bet-folder draws turn?"
Nej, selvfølgelig ikke.

Men altså, hvis du mener villain oftest bomb/caller turn med en del hænder han caller turn/folder river, eller even folder turn med så er det sikkert fint at CRAI. Det kræver imo bare en ret dårlig modstander, f.eks en rokoko action-italiener eller lign.

Well det behøver ikke være dårligt at stabbe turn i villains spot, såfremt din turn c/c eller CR range er meget lille, hvilket jeg ville antage i villains spot, da jeg ville forvente du barreller videre med dine store draws + made hands (som f.eks AA). Så de gange villain har et ret dårligt draw han ikke synes om at checkke bag på turn, burde han nok bette det. Men oftest har han, når du trods alt leader 4 vejs på det board, en eller anden semi stærk hånd (Jf. Mickis argumenter) som enten har god SD-value eller et stært draw der vil se en river.

08-01-2010 17:17 #38| 0

@Hilb. - din nedenstående sætning er meget nøjagtigt skåret ud, og jeg er helt enig i, at den linie sjældent er den rigtige; måske til dels mod tørre nits med/uden non-believer tendenser, men ellers ikke.

"... og hvor ofte bet/check/bet bluffer du i ovenstående spots, såfremt du går efter bet/check/bet på en blank river for value?"

Med den givne info om villain i hånden tror jeg bare, at denne type spiller som oftest vil stabbe turn med hele sin range (draws og Kx+) - stabber han ikke turn, giver jeg ham chancen igen i billetten for at CRAI på et blankt kort (på trods af, at de er få), da B/C/B-linien, som beskrevet og forklaret meget sjældent er den mest profitable; slet ikke imod denne type spiller.

Jeg er i øvrigt meget usikker på, hvorvidt villain nogensinde kan have Jx eller luft i dette spot, i så fald er han mega-tyret.

Afslutningsvis antager jeg, at villain's call range ~ bet call range på turn, hvilket i høj grad er baseret på præmissen om, at villain ikke har dårligere end Kx+ og ok draws i dette spot.

@AB - nedenstående er jo taget ud fra dit eget spil og image, hvilket også falder mig langt mere naturligt, men hvis hero troværdigt kan blende denne linie ind i sit spil og samtidig formår at balancere linien ok, mener jeg faktisk, at det er rigtig fint lille værktøj at have i kassen.

Problemet er nok, at jeg selv finder det optimalt at være så aggressiv i disse spots (som en sammensætning af ens spil), at jeg meget meget sjældent ville vælge den her linje med min valuerange, og derfor skulle reagere på et helt specifikt dynamik read for at afstå fra den.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar