nl600 hu - rivered straightflush

#1| 0

Hero sidder med 900$, villain 800$. Matchen er ret ung, og villain er en semi-passiv reg.

Åbner standard til 15$ fra sb med 9s9c, villain call.

Flop Kc Qc Jh, check, check.

Turn er 10c og villain leader 24$ som vi caller med straightflushdraw.

River er Jc og villain leader nu 84$.

Raise eller call?

02-05-2009 14:41 #2| 0

raise og håb på han sider med ac også får du badbeat hvis det var sådan et bord :D

02-05-2009 14:41 #3| 0

just call... tror villian kalder raise med boat meget sjældent, oftere vil han reraise med esset.

02-05-2009 14:45 #4| 0

@Elmander

Var det ikke :)

02-05-2009 14:48 #5| 0

De fleste BB jackpots kræver også at begge holecards spiller... Det gør de ikke hos nogen af de to spillere her...

02-05-2009 14:59 #6| 0

Kan ikke se mig selv nøjes med at flatcalle. Vel en del flere holdings han giver action på end A.

02-05-2009 15:42 #7| 0

Som stubbesluts.

02-05-2009 15:54 #8| 0

Raise til 230 og muck til yderligere action

02-05-2009 17:06 #9| 0

Villains linje ligner alt andet end et hus imo. Jeg tvivler stærkt på, villain bare checker til hero med et floppet set på det flop der. Hans turnlinje ligner heller ikke vildt meget et set, da Ax er en temmelig likely holding for hero. Sidst men ikke mindst, må vi formode, villain 3better alle de hænder, der på turn er settet op, preflop.

Pga. villains bettingsize på river foretrækker jeg "bare" at calle. Han caller aldrig et raise med 8cXx, og jeg synes, det er temmelig unlikely, at han skulle have et skur eller quads for the reasons mentioned.

Dermed er det eneste, vi får action af, hvis vi raiser AcXx, og den 3better han obv. For det første er huset usandsynligt, og skulle han endelig have det, folder han det nok ret tit på river med den linje, hero har taget, in mente.

Derudover skal vi også huske på, at villain er semi-passiv. Dette faktum gør, at det nok er mere end bare tvivlsomt, han næsten-potter turn med QJ, KJ eller JT.

To sum up vil jeg mene, at vores valg kan koges ned til et call eller et fold på river. Det er sgu lige før, jeg vil advokere for et fold grundet ovenstående, men det er jo bare så sygt at folde en straightflush.

Hero ligner vel et skur e.lign. med den linje, han har taget, men det lader den passive villain til at være bedøvende ligeglad med.

Dog synes jeg, heros dilemma på river mere end godt illustrerer, hvorfor det sluger big time at calle villains bet på turn; vi trækker til én out, og når vi så rammer den, kan vi ikke engang gå til bunds med ro i sjælen. Vi er altid bagud på turn, vi får ikke direkte odds og vores implied odds er reversed.

02-05-2009 17:28 #10| 0

Geez, godt at jeg ikke spiller HU, for jeg er åbenbart for tør. Hvordan kan man raise river her? Ja, det er en straigth flush, men det SUCKER-STRAIGHT-FLUSHEN! (Har altid villet bruge det udtryk).

Jeg flatter river og håber at se noget snavs. Som jeg ser det repræsenterer villain A, og enten har han den eller han bluffer. Tror sgu ikke at han skyder fuld pot og caller et raise med en alm. strit eller en mærkelig XJ fuldt hus.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar