NL5k HU - 130bb dyb - Klamt River Spot

#1| 0

Vi har spillet lidt over 100 hænder i denne session (to borde), men vi har i en tidligere session for nogle dage siden spillet 250 hænder også.

Mit indtryk af Villain er at han caller utroligt meget - især på Rivers, men også på tidligere streets. Han er set calle ned med K Highs (og A Highs) på lave borde og Q,8 på 6,4,8,5,2. (You get the point).

Derfor er mit spørgsmål. Hvad gør i på River?

Hvis det skal være et godt shove skal han jo kunne calle med TP og To par etc. Men bordet er blevet ret klamt efterhånden og vi startede 130bb dybe.

Kommentarer til andre streets er naturligvis velkomne.

Jeg har ca. 4100 tilbage i stacken og potten er på 4750.

Seat 3: VILLAIN ( $10801.00 USD )
Seat 8: HERO ( $6448.00 USD )
VILLAIN posts small blind [$25.00 USD].
HERO posts big blind [$50.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 6 6 ]
VILLAIN raises [$125.00 USD]
HERO calls [$100.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 9, 6, K ]
HERO checks
VILLAIN bets [$250.00 USD]
HERO raises [$775.00 USD]
VILLAIN calls [$525.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 8 ]
HERO bets [$1450.00 USD]
VILLAIN calls [$1450.00 USD]
** Dealing River ** [ 7 ]
HERO???

04-09-2009 19:19 #2| 0

Jeg synes det er meget svært at svare konkret, fordi du giver så lidt info:

Har du slet ingen stats på ham?

Men ok, hvis han caller for meget, bør du så ikke 3bette preflop for value?

Hvordan vurderer du selv hans calling range på floppet til dit check-raise?

Er det første gang du checkraiser ham?

Hvad tror du han tror om dig?

Tror han at du checkraiser flop med draws og muligvis barreler, når du misser?



Som spillet viser dit c/r T-lead jo kæmpe styrke og der er ingen draws han kan tage riveren af med profitabelt, når du better så stort på T. Derfor må han have en made hand på turn - medmindre der noget dynamik hvor du har c/r flop som semi-bluff med draw før og han ved det. Hvis ikke må du gå ud fra den made hand på T, som typisk er 2 par med alle de suited connectors han raiser med preflop/connecter og caller et c/r flop med inkl. 87-kombis. Hans turn call skriger efter et billigt showdown...

Det efterlader ham med to par der virker weak på et str8 board og hvis du skal have value bliver det et lille bet - jeg vil bette 1/3 pot. Jeg tror ikke på at han vil calle et shove med to små par. Det skal lige sige at jeg tror han giver nakken med f.eks. K9 på flop (da han selv vil beskytte imod draws), så den er ude af rangen, så han sidder med en 98/87/76-agtig hånd, der hverken kan calle et shove eller value bette selv. Spørgsmålet er om han kan lave disse om til et bluff på river, hvis du better ind i ham eller checker den til ham. Og det er jo meget svært at sige med den info vi har so far...

Hvis han virkelig var stærk på turn, så skal han jamme den der, hvis han kan slå dine made hands, da du caller dem alle sammen efter dit flop+turn styrke, samt charge dine stærke -draws.

Alt i alt en spædende hånd og et godt eksempel på hvorfor man skal kunne variere sine river value bets ift. balance imo.


damster


ps. du kan selvfølgelig ramme ind i coolers like KK og 99, men dem kommer du sku ikke fra HU.

04-09-2009 19:21 #3| 0

Langt over mit limit, men C/C må være optimalt, da villain må forventes at skyde en række hænder vi slår (busted flushdraws, måske two-pair kombinationer og ren luft). Det er dog et grimt spot uanset, men synes på ingen måde vi kan bet-calle i det givne spot, da vi ikke rigtig slår noget villain kan raise river med udover luft (hvilket kræver balls of steel hos vildand).

04-09-2009 19:49 #4| 0

@Damster

1: Hvilke stats vil du gerne have?

2: Han caller mange 3-bets og folder til få CBs i 3-bet pots, så ser ikke den store grund til at gøre min hånd sværere at spille

3: Han kan calle mit C/R meget bredt, ud af 10 C/R har han kun foldet til ca. 30%

4: Nej

5: Han har set mig C/R flops med både stærke hænder og svage hænder.

Mht. River bet size: Så tror jeg han vil calle et shove næsten lige så ofte, da 1/3 bet ligner lidt for meget et VB.

04-09-2009 20:14 #6| 0

Shove virker lidt for value / bluff agtigt jvf din hånd, C/C river må være optimalt her jvf alle bustede draws der better - eller c/f hvis du kan soulreade villain...

04-09-2009 20:26 #7| 0

Shove er bedst. Hvilket busted draw checker IKKE bag? JT og QJ...

05-09-2009 01:02 #8| 0

Det er fint med de svar der... :)

OK, med de nye oplysninger er jeg enig i et river-shove så, fordi hans calling range af dit C/R bliver så meget bredere...


damster

05-09-2009 01:41 #10| 0

Hvem er villian? Som beskrevet lyder rivershove klart bedre end check/call og check/fold. Der er ikke så mange T'ere i hans range, og de missede og at du i det hele taget ser polariseret ud hjælper dig en del her.

05-09-2009 01:41 #9| 0

Givet Q8 hånden, så shover jeg river her.

Jørn

05-09-2009 05:24 #11| 0

"Givet Q8 hånden, så shover jeg her".

Det er sgu lidt tyndt, mester.

Jeg er enig i, at vi skal skubbe, men det er sgu ikke blot fordi, at han tidligere har vist, at han vil ikke folde i en (my guess) relativt lille pot.

05-09-2009 09:09 #12| 0

Jeg undrer mig over hvordan det her kan være andet end et EASY value shove.

En langt vigtigere info end at han kalder river løst i 13bb pots bør være hvilken range du mener han betcaller flop med.

05-09-2009 09:23 #13| 0

ehhh er vi ikke ude i en lille 100bb pot?(mht. den "lille pot") synes dit turnbet er en promille for lidt(ish) ville det ikke være sukker at bette lidt lavere i en lidt større pot?

ps er river et saftigt shove, men det er vel kun pga han er en hiiiiiro callarh, som OP antyder?

05-09-2009 09:48 #14| 0

@pethie

Det har du ret i -- vi kan selvfølgelig ikke helt ekstrapolere et light call i en lille pot til et light call i en 260bb pot.


Der er lidt 5'ere og T'ere i villains range specielt hvis han kalder check-raiset light (med 95, 65, T9, T6). K5 og KT er også mulige, samt hænder med 5 eller T.

Jeg mener dog også at der er andre hænder som betaler et shove (to par og top par).

Jørn


05-09-2009 11:26 #15| 0

Jeg hælder også selv mest til et Shove, fordi han virker så callish som han gør.

Men jeg vil stadig mene at på trods af, at han er callish, så er bordet altså blevet ret klamt for K,x hænder og to "små" par.

Derudover er han set calle et C/R og et turn bet med 2. pair fra floppet. Så hans calling range er ret bred og han har derfor nogle 10'ere og 5'ere i hans range som Thyssen beskriver.

05-09-2009 13:04 #16| 0

@SirT: Prøv at tænke over, hvor smal hero's valuerange er i det her spot.. Det er ikke et argument i sig selv, men det skal holdes op mod din argumentation om "at boardet er blevet klamt".

Hvis villain virkelig er så skrap, som du beskriver her, så tror jeg faktisk jeg check-caller river.

/A

05-09-2009 13:11 #17| 0

@Asger_b

Jeg ved godt min value range er smal, men den er stadig bredere end mod en "normal" spiller.

Derudover virker han mere som en calling station end en der bluffer meget, omend han har bluffet nogle gange i andre spots.

Mod en "normal" spiller ville jeg nok hælde mest til C/C, men siden ham her caller lightere end andre, så vil jeg mene at et Shove er marginalt bedre.

Jeg kan dog tage fejl og det er derfor jeg har oprettet tråden :)

05-09-2009 13:40 #18| 0

Hvis han ikke er en aggrotyr så kan et valueshove være frækt. Hvis han har været med på en 78'er og ser dig have et bustet farvetræk (din linie ser bluffy ud som bordet løber ud, da du ikke har mange T'ere i din range heller) så kan han godt kalde med to par. Men der er ingen tvivl om at det er et klamt spot. Jeg vælger aldrig at checke til ham på river da der er for nemt for ham at checke bag med de hænder vi kunne have fået value fra og ellers bare owne os når han har stregen.

05-09-2009 14:48 #19| 0

shove >>> check/call mod langt de fleste modstandere, jeg tror ikke på at folk ofte nok har brug for at bluffe her, og de slipper billigt med alt vi er foran. Hvis han har et draw er det ofte kombo anyway, og han vil have en bluffcatcher som han lige så godt kan calle med på det her board, som bluffe.

Desuden bluffer vi den her river stort set hver gang vi når så langt med air.

05-09-2009 15:54 #20| 0

Vi kan opstille en EV-ulighed til bestemmelse af situationen.

Ser vi i første omgang bort fra c/f, og koncentrerer os om shove og c/c skal følgende ulighed være opfyldt for at shove er bedst.

EVs > EVcc =>

4750x + (12950y - 4100)(1-x) > 4750(2p-1)z + (12950q - 4100)(1-z)

Hvor:

x = Hvor ofte villain folder til et shove.

y = Hvor ofte vi vinder hvis vi shover.

z = Hvor ofte villain checker bagved.

p = Hvor ofte vi vinder hvis villain checker bagved.

q = Hvor ofte vi vinder hvis vi c/c et shove fra villain.

Vi kan med rimelighed antage p=1, således at uligheden bliver:

4750x + (12950y - 4100)(1-x) > 4750z + (12950q - 4100)(1-z)

Det viser at hvis x=z og y=q har vi en EV-neutral situation, men folk kan jo lege lidt med parametrene, og se hvad forskellige input giver, samt checke udtrykket, der kan sagtens være fejl i det :)

Umiddelbart hælder jeg også til et shove, men den er close, faktisk er c/f nok slet ikke så tosset hvis villain bluffer meget sjældent i det her spot.

hvis nogen gider approkismere en handrange for villain og regne på de forskellige muligheder kunne det være sjovt, kan jeg bare ikke lige overskue.



05-09-2009 17:04 #21| 0

easy easy shove. Han kan nemt af str8 draw komboer på turn, som er blevet til 2 par.

Synes man går glip af meget value hvis man ikke skubber river her, da han ikke så tit har T i hans range.

06-09-2009 15:52 #22| 0

Tak for inputs!

Og det er godt at se at langt de fleste er enige.

06-09-2009 15:54 #23| 0

Resultat? :)

06-09-2009 21:40 #24| 0

Han tanker og skriver i "Poooooo" i chatten og caller i sidste sekund med 9,5o...

WP!

07-09-2009 04:05 #25| 0

SICK!!!

07-09-2009 21:28 #26| 0

@IWS: Din holdning er netop min pointe.. Hvad er hero's cc range i det her spot? (og heraf afledet, hvad er en god villains shoverange?).

@Sir T: Jeg håber ikke du er ironisk, hvor villain kan meget vel have soulcrushed dit spil fuldstændig fra hinanden..

/A

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar