NL500 Blind battle mod PNer

#1| 0

Den her hånd, var jeg ret usikker på om jeg fik spillet rigtigt, Pstfrous har været ret tør i SB på det her bord, vi spiller på 2 borde sammen, men har ikke rigtig været i battles, jeg har haft en del gode draws, men ikke ramt et eneste, så har måtte smide til store reraises til de andre på bordet.

Hold'em NL ($2/$5) - 2007/12/18 - (UK)
Table "Cheese" Seat 1 is the button.

Seat 1: Lurifaxx ($835.70 in chips)
Seat 2: Pstfrous ($614 in chips)
Seat 3: Hero ($500.40 in chips)
Seat 4: wingwong ($496 in chips)
Seat 5: topdog ($586.45 in chips)
Seat 6: redmundir ($445.55 in chips)
Pstfrous: posts small blind $2
Hero: posts big blind $5
----- HOLE CARDS -----
dealt to hero A J
wingwong: folds
topdog: folds
redmundir: folds
Lurifaxx: folds
Pstfrous: raises to $15
Hero: calls $10
----- FLOP ----- T Q K


Pstfrous: checks
Hero: bets $25
Pstfrous: calls $25
----- TURN ----- T Q K 6


Pstfrous: checks
Hero: bets $70
Pstfrous: raises to $140
Hvad nu?

19-12-2007 09:32 #2| 0

call
c/c river fordi vi er nits og fordi det er mod en af vores egne.

19-12-2007 09:51 #3| 0

Det ligner en sjov eller en floppet flush imo.Super weird linie fra villain.C/C floppet som initial raiser, og click C/R blank turn...wtf?Det er da ihvertfald det mærkligste set/top 2/ A Ax/Kx jeg har set ever.

Call og evaluer en sikkert scary river.

GA

19-12-2007 10:38 #4| 0

3-bet preflop, som bliver det også nemmere at spille det flop :)

Det ligner standard fiskelinjen med to par, set og flush med overvægt til flush på dette board. Jeg kalder turn og evaluerer river. Jeg kalder formentlig de fleste "blanke" rivers.

Jørn

19-12-2007 12:01 #5| 0
OP

Andre der har en menning?

19-12-2007 12:43 #6| 0

3 better pf.

og som thyssen betaler jeg hans klik og ender med at betale på alle blanke rivers.

19-12-2007 13:42 #7| 0
OP

ok, point taken, hånden gik sådan

Hero: raises to $460.40 and is all-in
Pstfrous: calls $320.40
----- RIVER ----- T Q K 6 5
----- SHOW DOWN -----
Hero: shows A J (A Straight, Ace high)
Pstfrous: shows A 3 (A Flush, Ace high)
Pstfrous collected $997.80 from Main pot
----- SUMMARY -----
Total pot $1000.80 Main pot $997.80 Rake $3
Board [Td Qd Kd 6h 5s]
Seat 1: Lurifaxx (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: Pstfrous (small blind) showed [Ad 3d] and won ($997.80) with A Flush, Ace high
Seat 3: Hero (big blind) showed [Ac Jh] and lost with A Straight, Ace high
Seat 4: wingwong folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: topdog folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: redmundir folded before Flop (didn't bet)
****HAND ENDS****

19-12-2007 13:45 #8| 0

Det er fandme skidt spillet af villain... omg

19-12-2007 13:51 #9| 0
OP

Jeg har nok noget at lære endnu

kunne ikke sætte ham på den hånd, og med flopped top st, ja så var jeg serveret på et sølvfad, havde sat ham til enten set eller draw, og ville af med ham.

Spørgsmålet er nu mere, var mit skub helt hen i vejret? som jeg ser det var jeg havnet all in på river uden D eller par på bordet..???

19-12-2007 13:52 #10| 0

Tja, thyssen du er selv inde på det.

Man kalder med forventning om, at man er slået.

20-12-2007 00:29 #11| 0

LOL, den spiller villain da max donket. Jeg folder typisk turn, da jeg ellers caller river, og den linje praktisk taget aldrig er andet end flush.

20-12-2007 00:32 #12| 0

Har aldrig set villain tage denne linje med noget der ikke slår hero. Jeg folder turn, selvom det er ultra klamt.

Endvidere er det et 3bet PF imo.

20-12-2007 01:47 #13| 0

Caller turn og folder næsten altid river hvis han skubber, mest bare for at undgå abetilt.

20-12-2007 02:25 #14| 0

LOL - ka høre min linje ikke falder i god jord hos PN'erne!

Der var en konkret grund til jeg spillede som jeg gjorde. De fleste ved jeg leader mine stærke hænder og sjældent (nærmest aldrig) vælger ovenstående linje. Så lad mig argumentere for det:

I en blind battle bliver det ofte meget nemt for BB at smide hånden hvis ikke han rammer. Her vælger jeg altså at induce bluff og få lidt ekstra value hvis BB ikke har ramt. Samtidig mixer jeg spillet op. Ka ikke se det store problem i det så længe man ikke spiller sådan alt for ofte!

20-12-2007 05:36 #15| 0

zmag

Hvilke andre hænder er det helt præcist du vil mixe det op med sådan her udover made flush? Og selvom du ville med andre hænder, så kan du se hvor dårlig en idé det er siden hero alligevel pushede sin straight. Uanset hvad så var det ikke godt spillet. Du havde jo også stacket ham selvom du havde raiset floppet, det er IKKE godt spillet.

20-12-2007 05:43 #16| 0

@hardkAre

Enig i at det er en dårlig linje, da det ALTID er nuts.

men men men, er det altid bare den str8 forward bet bet bet linje der er bedst?

Syns jeg er det mest standard at høre her på PN.

20-12-2007 07:44 #17| 0

Jeg 3 better preflop rimlig tit her.

20-12-2007 10:41 #18| 0

@Zmag

Check flop, fair enough for a change.

Check flop, check-click turn er en no go! Den linje tager du ikke med andre hænder whatsoever og hvis du nu påstår, at det gør du altså, vil jeg råde dig til at lade være. Det er selvmord.

"I en blind battle bliver det ofte meget nemt for BB at smide hånden hvis ikke han rammer"

Erm, hvorfor er det nemmere at folde i en blind battle? Han har da position HU og din range er langtfra kun 2par kombos osv, fordi det netop er en blindbattle.

20-12-2007 11:56 #19| 0
OP

@Alle

I er enige om at Zmag ikke spiller optimalt (well jeg mistede ihvertfald et buyin på det :).

Men hvilke måder burde jeg havde spillet min hånd på, når han klikker der, mente jeg ikke jeg kunne give ham fri kort til river, og jeg ripper en made st8 på floppet, den er ret svær at smide, til SB som giver mit et raise...??

Hvor mange havde ikke endt all in her? turn no scared, river no scared, tror selv jeg går død der 10 ud af 10, det er måske en leak?

PS.
Det jeg mener er min linje EV- i længden, hvilket jeg syntes at læse i mener...

Henrik

20-12-2007 12:13 #20| 0
Pokernets ME vinder !

@HenrikH

Ser absolut ingen grund til et skub. Der er jo ingen hænder vi slår der betaler?
Jeg betaler bare hans click og betaler et bet på any non-d river.

20-12-2007 12:42 #21| 0
OP

@walth

Jeg skubber ikke for at få betaling i et kald, jeg skubber for at tage de ca. 300 ned på stedet da alt for mange kort på river kunne kaste mig af hånden på et split sekund, alle hænder på nær made flush, har næppe EV+ i at kalde, om det så er donket er det jeg er i vildrede om??

20-12-2007 14:13 #22| 0

HK og Turbo

Lol, det kan være man skulle begynde at tage den linje som et stonecold bluff. Folk indksrænker jo straks ens range til nuts!

Det være sagt er jeg enig i at klikket på turn ikke er godt. Fik lyst til at lave lidt sjov.

20-12-2007 14:19 #23| 0

"Check flop, check-click turn er en no go! Den linje tager du ikke med andre hænder whatsoever og hvis du nu påstår, at det gør du altså, vil jeg råde dig til at lade være. Det er selvmord."

20-12-2007 14:38 #24| 0
OP

@Zmag

Det var ikke sjovt!!! :)

20-12-2007 14:57 #25| 0

@zmag

Bare indrøm at du ikke anede hvordan du skulle spille hånden og forfaldt til std. fiskelinjen med c/c flop og c/gr turn.

I dette tilfælde var du heldig at din modstander også havde et monster. Jeg kan ikke li' slowplay med en flush da der er så mange kort som ødelægger action: 8 kort ødelægger action fra andre flushes, 9 kort parrer turn og 12 kort parrer river som gør at du mister action eller er slået af et boat-draw som du aldrig lod betale.


Det er fint hvis du vælger samme linje med bluffs, medium strong made hands, strong made hands (flushes, str8s) og monstre, så modstanderen er i tvivl, men det lyder som om du kun gør det en gang i mellem og altid når du har et monster. Det er specielt dumt at gøre det mod en tænkende modstander, som uheldigvis mister overblikket og rykker all-in.

Jørn

20-12-2007 14:59 #26| 0

Thyssen

Det er overhovedet ikke fint selvom han tager samme linje med bluffs, medium strong made hands og monstre IMO. Det tillader ens modstander at spille fuldstændigt perfekt mod en. Linjen stinker uanset hvad du har på hånden når bordets tekstur er som den er.

20-12-2007 15:09 #27| 0

Thyssen

"Bare indrøm at du ikke anede hvordan du skulle spille hånden og forfaldt til std. fiskelinjen med c/c flop og c/gr turn."

Her er et en opgave til dig: Prøv at søge på mit nick og led efter en tråd hvor jeg har spillet en hånd tilnærmelsesvist på denne måde. Når du opdager at en sådan ikke eksisterer, så spørger du alle de PN'ere som jeg sædvanligvis spiller crypto med om de nogensinde har set mig spille sådan før (upquarq, lorten, mancini, skodko, laur osv.). Og når du så opdager at de - højst bemærkelsesværdigt - aldrig har set mig tage den linje før, så lad os snakke seriøst igen.

20-12-2007 15:18 #28| 0

Enig med Thyssen langt hen ad vejen, dog burde HK's comment blive QFT.

20-12-2007 15:53 #29| 0

@hardkAre
Hvilken tekstur skulle bordet have for at gøre det til en mulighed at spille hånden som her?

Hvad mener du er "fuldstændig perfekt spil" fra Hero's side her hvis man altså ikke lige kendte udfaldet?

24-12-2007 17:06 #30| 0

@ Zmag

Den sidste udtalelse er altså semiuheldig, for Kalsen har fortalt mig du tog samme linje i et meget lignende spot, måske vi kan få ham på banen med HH.

Men enig, du tager sjældent denne linje, men det var heller ikke det Thyssen påpegede. Han skrev du forfaldt til fiskelinjen, og det er imo rigtigt, linjen stinker virkelig meget.

Tvivler også på vi kan finde en tråd hvor du spiller lignende, men det er nok fordi man generelt ikke poster en hånd, der tager denne linje. ;)

Men rolig nu mester, ingen siger du er en dårlig spiller, så ingen grund til at sige Thyssen snakker useriøst - vil faktisk mene han er ikke af de allermest seriøse på PN.

God jul.

24-12-2007 18:05 #31| 0

Hvad er det QFT betyder?

24-12-2007 19:25 #32| 0

Quote for truth Keld

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar