NL400 - TP og FD mod floater

#1| 0

Party Poker No-Limit Hold''em, $ BB (6 handed)

Jeg har spillet pænt LAG og taget rigtig mange pots ned preflop og på floppet det sidste stykke tid.
Villain har været semiLAG og spiller okay, men han er uheldigvis begyndt at floate rigtig meget på mig. De sidste to pots jeg har spillet mod ham, har han HU callet mit flop bet på nogle tørre boards. Efterfølgende tog han potten ned ved at raise mit turn bet. Den første gang viste han op og havde air.

Hero ($794.09)
CO (Villain) ($812)

Preflop: Hero is MP with A, K . SB posts a blind of $2.
1 fold, Hero raises to $15, CO (Villain) calls $15, 2 folds, BB calls $11.

Flop: ($47) A, 8, 2 (2 players)
BB checks, Hero bets $40, Villain calls $40, 1 fold.

Turn: ($127) 7 (2 players)

Plan?

25-04-2006 01:23 #2| 0

Hmm, enten check/call turn og fold river, hvis den er blank og raise er højt. Du kan også stikke godt ud.

25-04-2006 03:43 #3| 0

Check bagved for potcontrol.

Afhængigt af riverkort og villain, gør jeg 1 af følgende: Check, Fold, Call eller Raise. ;-)

- AB

25-04-2006 03:55 #4| 0

LOOL

25-04-2006 04:04 #5| 0

Asger, hero er OOP

Jeg leader, caller hans raise og c/c river medmindre det er en klør, som jeg ville skyde på

25-04-2006 15:20 #6| 0

Interessant hånd.

Jeg er er ikke meget for at leade, calle et raise, og C/C river. Hvis vi leader, er det for at 3-bette all-in. Det er risky, da vi kan være crushed af et set, men umiddelbart ville jeg gå ud fra at villain ville raise et set på et 2-flush board.
Dermed handler det ligeså meget om, at sende et signal om styrke til villain. Grundet de dybe stacks, jeres tidligere spil, og bordets tekstur, har du desuden god FE mod svage to par hænder.

Ellers check-caller jeg turn, og check/caller / check/folder afhængigt af villains bet på en blank river, og C/R all-in på en non-2 river.

25-04-2006 16:53 #7| 0

Havde I begge siddet med 100bb, så havde jeg nok check/raiset all-in på turn. Bare for at sætte ham på plads. ;)
Dette er der også mulighed for her, da du sidder med den mulige nuts. Men han har svært ved at sætte dig på en flush, især hvis han sidder med damen og har flush.
Desuden ville han nok kalde med et set.


Check/call er jeg derfor også med på. Så skal du kun smide ca. 300$ mere i potten (100$ på turn og 200$ på river), hvis river også er blank.
Til gengæld bliver det svært at hive penge ud af ham på river, hvis der falder en klør mere.

Du skriver:
"De sidste to pots jeg har spillet mod ham, har han HU callet mit flop bet på nogle tørre boards. Efterfølgende tog han potten ned ved at raise mit turn bet. Den første gang viste han op og havde air."

Hvis han floater ret meget, så nytter det ikke noget at checke turn og lade ham tage potten.
Så ved check/call opdager han, at han ikke kan bette turn for at stjæle med et bluff.

Men jeg kunne faktisk også godt tænke mig et bet/reraise all-in.
Et set burde raise floppet og et flushdraw burde vel også.
Han sidder muligvis med 78s, men så har du en del outs.

Konklusionen er... hmm... Jeg ved det ikke!!!

Du kan lave begge dele. Er du bange for at miste stacken, så er det c/c.

26-04-2006 00:05 #8| 0

Bump...

26-04-2006 00:12 #9| 0

skillingerne mod midten... i ren doyle-ånd!

Han kan ikk have nødderne i flush... men ok har han et sæt er du på skideren hvis ikk der falder en klør på floden.

Jeg ved det sgu heller ikke... :)

26-04-2006 01:05 #10| 0

c/c, c/r, 3-bet, temperamentspørgsmål.

26-04-2006 01:26 #11| 0

Jeg check/caller turnen.

Jeg check/caller nok også riveren i de fleste situationer (medmindre selvfølgelig der danser en klør ind af bagdøren).

26-04-2006 01:54 #12| 0
OP

Tak for jeres kommentarer. Jeg overvejede meget bet/push, men valgte at check/calle.

Turn: ($127) 7 (2 players)
Hero checks, Villain bets $100, Hero calls $100.

River: ($327) 6 (2 players)
Hero checks, Villain checks.
Final Pot: $327.

Results in white below:
Hero has A K (one pair, aces).
Villain has 8 9 (one pair, eights).
Outcome: Hero wins $327.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar