NL400 fint bluff-spot?

#1| 0

lidt standard og river er vel det eneste interessante. Kan PN li' river-bettet?

Villain har spillet en gang 15/12/1,5, dog kun over 66 hænder. Hero har her spillet 23/17/2,6

Spillet er NL 400 på Party. Villain har ca. 450$ og jeg dækker.

Foldet til mig i SB og jeg raiser std. til 14 med K T. Villain re-raiser til 41 og jeg betaler

Flop J Q 5 (pot 82)

Jeg checker, villain checker bagved

Turn 3

Jeg byder nu 62, villain caller

River blanker totalt, så jeg kan kun vinde ved at byde. Jeg vælger her at byde 124$ (pot 206$)

we like?

16-04-2008 22:33 #2| 0

Ja. Villain har sådan cirka aldrig en stærk hånd i dette spot, så river er oplagt at skyde.

Tilgengæld folder jeg preflop. Av KTs spillet skidt oop, når vi ikke er dybere.

16-04-2008 23:09 #3| 0

"Steal'et" der er som udgangspunkt standard... Bare skod at han reraiser dig 27 mere...

Det er nogle gange lidt lettere at overskue, hvad man egentligt caller, hvis man omsætter det til nl100 .... Det ville svare til at du raiser til 3, og han reraiser til 10 ...

Lad os kigge lidt mere på hånden... Du er ude af position og er først to act, hvis du caller... Du rammer kun flop 1/3 gange, og for det meste vil du ikke kunne vinde pottet med c-bet.... Så du er for det meste nødsaget til enten a) check-fold b)checkraise c) check-call
Hvis du ikke rammer par, eller draws på flop vil check-fold ofte være den bedste mulighed...

Du caller (meget løst) ser et flop, checker og underligt nok checker SKURK også bagefter.. Et flopbet fra SKURK ville ofte kunne tage pottet her (selvom det ikke ville være tilfældet her)

Med denne hånd er både check-call, check-raise, og et bet udemærket...
med en 15 på outer på turnet (30%) bliver du nødt til at semibluffe som enten bet/checkraise...hvis du vil calle et bet fra ham, kan du lige så godt selv tage et og prøve at tage pottet...

Men det gør du jo også så GODT!

angående riverbluffet, kan flop-checket have skadet dine muligheder... hvis det var blevet bet-call flop, bet-call turn, ville et riverbluff helt sikkert være rigtigt... men ligepræcis det flop-check, kan gøre hele forskellen, så et J-A, 1010, eller 99 f.eks. vil calle. personligt ville jeg skyde på at han holder 10-10 ....

Siger ikke, at et et riverbluff ikke kan lykkes, men der er meget større chance, hvis floppet var blevet bettet...

konklusion:
den største fejl er det loose pf call...
et bet på flop, kunne evt have givet et riverbet mere CREDIT....

ellers er det et godt semibluff på turn...




16-04-2008 23:17 #4| 0

Pharma

Med al respekt, så er det noget vrøvl. Vi leader da aldrig her med en stærk hånd her, da vi ikke vil misse et c bet fra villain.

Ingen villain vil sætte hero til at have en stærk hånd, hvis han leader, da det ville være en max mærkelig linie og derfor vil det sandsynligvis ikke være den bedste blufflinie.

OP

Kan godt lide det som spillet. Du ville have præcis samme linie med stærke hænder.
Hero ligner et VB max og Villain får meget svært ved at calle med de holdings han sandsynligvis har.

Dog kan jeg ikke lide callet pre oop.

16-04-2008 23:34 #6| 0

Koller:

Du lyder ikke til at have et flop lead i en rr pot i dit reportoire.

Jeg synes et flop lead er ok (men det skal obv strømlines i Hero måde at spille på såfremt villain følger med i spillet)

Ellers checker jeg turn med planer om et CR. Som spillet er et turn lead ok, men så skal du skyde river, hvilket du gør.

Med den linje, du tager, synes jeg, det er ok.

Overvej at folde pre mod en villain med de stats. Dit PF bet er ok, men fold til hans raise.

16-04-2008 23:34 #5| 0

Fint bluff på river.

Det er helt sikkert en +ev beslutning.

Vil dog sige med de stats (hivs vi se bort fra de få hænder, som danner
grundlaget for dem)

en 15/12/1.5 villian 3 better nok ikke superlight

Og en sådan spiller (hvis han ikke er skarp) vil bruge sin range til at, forstå din.

han kan godt ende op med at satte dig på AA,QQ,JJ,AK, med 1,5 i
postflop AF. skulle jeg ikke blive overrasket hvis han flarcaller dit
river bet med KK.

Men som sagt fint bluff.

Og som de fleste andre syntes jeg også preflop callet er noget loose.

ellers wp

16-04-2008 23:56 #7| 0

Well well well.... syns skurk har spillet hånden som en der holder 77, 88, 99, 1010 .. at hero better turn, kan ses som et forsøg på at stjæle pot, enten som semibluff eller komplet bluff... og da både turn og river har været blanks i flush/Straight øjenmed, kan han godt finde på at calle et riverbet, hvis han putter dig på AK, flushdraw, eller straightdraw...
Et call med AJ ville hellere ikke være helt usandsynligt...

Om riverbettet er klogt eller dumt her, skal nok bedømmes ud fra hvordan Skurk har spillet tideligere hænder og situationer... Det KAN være klogt, og det KAN være dumt.... Men som udganspunkt ønsker du dig slet ikke at sætte dig selv i sådan et spot....

hvilket spot pharmazist?
- at calle 10 BB's med en sølle k10
- at skulle spille flop, turn, og river ude af position



Det mest problematiske er at du caller 10BB ude af position med en sølle k10.....

17-04-2008 00:07 #8| 0

@ Pharmazist

"Well well well.... syns skurk har spillet hånden som en der holder 77, 88, 99, 1010"

Det var dog en besynderlig snæver range, det er bestemt ikke umuligt, at
villian holder en af ovenstående hænder.

Men tror du er i den forkerte ende af hans range, selvom det er blindwar.

17-04-2008 00:17 #9| 0

@Suffer Well

haha tror jeg er spot on... come on puma..indrøm at BANDITTEN callede dit "desperate bluff" med sin pocket 10's ;) ;)

Mine reads på det sidste har været pænt gode, så måske er jeg bare lidt overgearet.. men stadig.. 10 10...

17-04-2008 00:29 #10| 0

"Villain har spillet en gang 15/12/1,5, dog kun over 66 hænder. Hero har her spillet 23/17/2,6"

dumt spurgt måske.... men hvad står de 3 tal for... ??

17-04-2008 00:36 #11| 0

Ingen folder nogensinde en hånd, AJ, TT, mod mig her.

Pharm,

Please tag en pause og læs lidt i stedet for at skrive. Du skriver alt alt for mange ord og afspore tråde uden reelt at bidrage noget.

17-04-2008 01:06 #12| 0

@Paula....

Haha, nej vi skulle endelig ikke have for mange ord og uddybninger .. ;)
Desuden er jeg bare flink at bruge min tid til at kommentere folks hænder ... det er fint at være uening, hvad du ikke kan bruge kan en anden måske... og hvad jeg ikke kan bruge, kan du måske bruge....

17-04-2008 01:37 #13| 0

Pharma

Du er ny på pn og meget velkommen - rart med nogen der bidrager (eller i det her tilfælde; prøver)

Løp er nogenlunde spot on i den første besvarelse.

17-04-2008 03:27 #14| 0

Løp said it

17-04-2008 03:31 #15| 0

Du blir kaldt af 88+ tror jeg. Check

17-04-2008 04:31 #16| 0

folk betaler utrolig light i disse spots som turbo også er inde på. Folk har ofte en vis form for Showdownvalue, + at grotæsk mange flobs misser. Jeg chekker bare river.

Tag at valuebet disse spots tyndt istedet.

17-04-2008 04:35 #17| 0

Jeg tror jeg sniger et turn cr ind i stedet. En stram spiller der checker flop bag, vil meget ofte beskytte den made hand på turn, hvorfor det er opalgt at få ham til at slippe den. Samtidig er der også en større pot at vinde.

Som spillet på turn, så synes jeg ikke om riverbettet. Folk betaler generelt meget light af når de synes, de bluff-inducer lidt.

- AB

17-04-2008 04:46 #18| 0

Tinamus

Yes yes, har et lead i repetoiret, men kan egentlig godt se på min comment at det ikke ser sådan ud.

Til jer der gerne vil CR turn. Hvis villain checker bagved, bluffer i så river?

17-04-2008 04:46 #19| 0

Jeg synes også et turn CR er suuuper frækt.

Som spillet kan jeg ikke lade være, at bluffe river.

17-04-2008 09:17 #20| 0

Jeg synes heller ikke et c/r er dårligt.

Har jeg en hånd i dette spot veksler jeg nok mellem at turnleade og c/r.

Hvad der taler for at leade er at bygge pot.

Hvad der taler imod er at hans flopcheck indikerer svaghed, hvorfor han måske caller light, fordi vi kan ligne et bluff.

Jeg hader et checke turn og bluffe river, for der skal villain nok finde et call frem med 88-ish.

Tilgengæld tror jeg ikke villain betaler med TT efter to barrels. Check flop efterfulgt af turnbet og riverbet er altså ret troværdigt.

Jeg leader btw turn lidt hårdere, så jeg kan mose river.

17-04-2008 10:23 #21| 0

Koller:

Jeg shover river, såfremt villain kalder mit turn CR

17-04-2008 10:33 #22| 0

Vi c/R da ai?

17-04-2008 10:34 #23| 0
OP

Pre-flop var faktisk et misclick, men pyt

I situationen gav det mest mening at leade turn - Løp. har en fin pointe mht. bet-sizing. Som jeg lige husker det (havde ret meget åbent + film kørende her.....) var min tanke, at et bet som sizet her kunne få villain til at tro, at noget AK-ballade/lille pp kan betale

C/R synes jeg bedst om mod spillere, der ikke er så nittish som her. Jeg føler mig heller ikke sikker på, at villain som spillet på flop begynder at byde turn. Jeg kan heller aldrig checke flop + turn for at skyde en blank river.

Anyways - villain folder rent faktisk til river-bettet her

17-04-2008 13:00 #24| 0

Tinamus

Tror du misforstår hvad jeg skriver.

Hvis vi ikke kan CR turn pga villain checker bagved på turn, bluffer du så river?

Som sagt længere oppe vil jeg nemlig ikke være tosset med at skulle håbe villain gider byde turn, når han ikke byder flop. Og ville være træt af at skulle bluffe river og blive kaldt af alt.

17-04-2008 15:41 #25| 0

@ Koller

Så lad vær at bluffe river? Vi har jo kun 41$ investeret!

17-04-2008 16:14 #26| 0

@Puma: Pointen med tighte spillere er, at de ikke har lyst til at overspille marginale made hands - hvilket er forståeligt. Derfor vil de i langt højere grad potcontrolle floppet med Qx end en løs spiller vil.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar