NL400 deep, KK møder river-overbet

#1| 0

Villain er regular og en dygtig en af slagsen. Over 4K hænder er han en solid vindende TAG (19/16/3) der har den nødvendige aggresion på alle streets.
Jeg har 3bettet hans steal en del gange og vundet de fleste. Den ene gang 4-bettede han mig med AQ på btn, hvor vi kom AI og jeg stackede ham med pocket KK.
Han har tidligere raiset mig af en hånd på river hvor jeg måtte mucke. Dette er den første hånd jeg viser, men det er hovedsageligt ikke den jeg ønsker kommenteret. Men kommentarer modtages alligevel meget gerne. Retrospektivt burde jeg sikkert have foldet turn, da han flop check er særdeles mistænktsomt.

Hånd 1:

- Bart12 sitting in seat 1 with $115.60
- Villain sitting in seat 2 with $552.60- solitary_man sitting in seat 3 with $394.00
- Crabfish sitting in seat 4 with $447.50
- NoMorePlease sitting in seat 5 with $791.75 [Dealer]
- Hero sitting in seat 6 with $1518.55

Hero posted the small blind - $2.00
Bart12 posted the big blind - $4.00
** Dealing card to Hero: 6, 6
villain raised - $14.00
solitary_man folded
Crabfish folded
NoMorePlease folded
Hero - $14.00
Bart12 folded

** Dealing the flop (pot 32): 8, 2, J
Hero checked
Villain checked

** Dealing the turn (pot 32): 7
Hero checked
Villain bet - $23.00
Hero called - $23.00

** Dealing the river: 6
Hero bet - $51.00
Villain raised - $231.00
Hero folded

Hermed den aktuelle hånd, hvor jeg er meget tvivl om min linie på river. Der kan vel argumenteres godt for et valuebet her, da jeg bliver kaldt af hænder som JJ og QQ.
Imidlertid checker jeg og villain går massivt AI med 2xpot. I situationen var jeg slet ikke i tvivl om villains holding, men hvad siger PN efterfølgende?

- Renier sitting in seat 1 with $509.87
- Villain sitting in seat 2 with $1129.90 [Dealer]
- W-A-R sitting in seat 3 with $450.60
- Hero sitting in seat 4 with $1265.90
- NoMorePlease sitting in seat 5 with $344.20
- solitary_man sitting in seat 6 with $564.60

W-A-R posted the small blind - $2.00
Hero posted the big blind - $4.00
** Dealing card to Hero: K, K
NoMorePlease folded
solitary_man folded
Renier folded
Villain raised - $14.00
W-A-R folded
Hero raised - $48.00
HHaitula called - $48.00

** Dealing the flop (pot 98): 5, 9, 6
Hero bet - $60.00
Villain called - $60.00

** Dealing the turn (pot 218): 2
Hero checked
Villain bet - $124.00
Hero called - $124.00

** Dealing the river (pot 466): 10
Hero checked
Villain went all-in - $897.90
Hero?

02-01-2009 02:36 #2| 0

Jeg har meget svært ved at kalde, selvom villians range er polariseret til TT, 22, T9 og missed draws + floats. Jeg tror villian raiser sine ramte hænder på flop, når I er så dybe.

Jeg skyder turn og vil hellere cc river.

02-01-2009 09:45 #3| 0

toff spots.

hånd 1; folder jeg til tider pf mod god modstander, og folder nok turn langt de fleste gange da jeg sjældent tror han byder noget der du er super godt inde mod og du ingen kort har og forbedre på(stort set)

river kan jeg ikke rigtig finde ud af om jeg kan lide dit spil. han kan ikke rigtig valuebette dårligere andet end 22. så er der kun luft tilbage du slår, så kan nok godt lide det.

hånd 2
ret enig med coolkjaer, kan også¨bedre lide et turn bet da det ikke tager de strækeste hænder ud af din range og derfor ikke starter et mindgame i hovedet på dig selv om at dit turn check udelukker sets, og ligner meget et overpar. og han derfor kan skubbe dig af de fleste holdings med turn bet+2xpot på river.

Men på trods af hans range er så polariseret så tror jeg bare han har 22 1010 910 meget ofte, fordi folk bare sjældent når at tænke så langt at nu skal de ud og have villian til at folde et overpar med hans missede draws. men hvis han er god aggresiv er det helt sikkert i hans range. Det er bare for dyrt så folder sku nok også. med mindre gutfealing siger noget andet.

02-01-2009 11:35 #4| 0

"Det er bare for dyrt så folder sku nok også." LOL, yea right.

Hånd 1: Tjah tjoh, han valueraiser nok sjældent værre i hvert fald.

Hånd 2: Bet turn!
Med hensyn til riverbettet, så mangler vi nogle informationer for at kunne give et rimeligt bud. Det er fx meget afgørende.. Hvor ofte han folder preflop, hvor ofte han caller/floater/raiser flops i 3bettede pots, hvor ofte han leder efter marginal value på turn med de stacksizes, og hvor light han valuebetter river - samt hans overbettendenser. Overbets fra dygtige spillere på NL400 er oftere bluffs end valuebets.. Primært fordi folk er langt mindre tilbøjelige til at betale dem af.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar