NL300, AK 4-better og rammer 9QK flop

#1| 0

Villain er regular, men er ikke saerlig dygtig. Betaler for light af generelt og er temmelig callish og forudsigelig generelt. Vi har ingen dynamik i 3-bettede pots eller generelt, dog 3-bettede han mig for et par orbits siden hvor jeg foldede.

Han 3-better 5%.

Jeg aabner til 9.5 med AK i CO, villain 3-better mig til 30, jeg 4-better til 75. Villain caller.

Flop 9QK. Pot 150, effektive stacks 225.

Jeg checker, villain pusher. Jeg?

21-09-2009 03:19 #2| 0

Hvis han er så callish, tror jeg ikke at han jammer uden at have KQ, QQ, KK eller AA. Så et stramt fold fra mr. weak.

21-09-2009 03:23 #3| 0

Har han ikke bare TT og JJ hver gang?

21-09-2009 03:33 #4| 0

Fair nok at boardet er ubehageligt, men
1) 4b pot med AK på Khøjt...stack-to-pot er felt-time
2) Villain er dårlig og generelt for callish og position --> peeler sikkert lidt bredt til dine 4bets og ser lidt på flopperen du ved.
3) Betsizing - et set / 2p han overbetter sådan, really?
4) Du checkker og inviterer til at han skal spazze ud vel? Jeg skal bruge et specifikt read før jeg IKKE auto-no-brainer felter i det spot.

---> Speed of light call

21-09-2009 11:26 #5| 0
OP

@ Lors

Ikke bare weak, men weak/tight.

@ joonas

Jeg ser hans range for flatcalls som 99/TT, KQ, AQ og AA. 99/TT da han ikke vil skubbe og ikke vil folde, KQ og AQ fordi jeg er en kaempe bluffer og AA fordi han vil trappe mig.

De fleste 5-better JJ/QQ/(KK) fordi de haender spiller ret skidt postflop da du i JJ/QQ's tilfaelde faar overkort minimum 50% af gangene.

Hvis nogen har noget at tilf0je til den range, saa skriv l0s.

@ hilberado

9/10 gange er et K h0jt board i en 4-bet pot selvf0lelig et stacken-til-midten spot. KQ9 er bare saa traels et board fordi det rammer hans range for at flatcalle et 4-bet rigtig godt.

Mht din pointe omkring overbets var jeg selv forvirret. Han har aldrig gjort noget lignende f0r, men hvad er det for en haand som f0rst caller mit 4-bet og derefter laver sig selv om til et bluff paa det board der?

EDIT: Han insta pusher hvis det betyder noget.

21-09-2009 11:50 #6| 0

Rule of thumb på NL10-100 er at folk der overbetskubber potten på floppet som regel ikke vil have et call. Specielt de lidt dårligere spillere dukker tit op med 99-TT-JJ her.

Eneste jeg ville være nervøs for var KQ her.

21-09-2009 12:07 #7| 0

Som hilberadonken

Du har 51.3% mod AA,TT-99,AQs,KQs,AQo,KQo, så hvis han shover alle disse når du checker, så har du et easy call. Hvis vi så tilføjer lidt "wtf", så kan fold bare aldrig komme på tale.


Jeg kan ikke se mig selv folde noget par i 4bet pot med SPR 1.5

Jørn

21-09-2009 12:17 #8| 0
OP

@ Thyssen

Det jeg har opsat er hans callingrange pf, ikke den range jeg tror han skubber med. Jeg har bare svaert ved at se han overbetter potten her med en haand der har showdownvalue (som hele hans range har) og som vi har slaaet.

21-09-2009 13:28 #9| 0

@ uffefh

Du kan bare aldrig 4bette AK preflop, ramme TPTK og overveje at folde.
Hvis han har den er det bare en cooler.

Jeg ville have svært ved at komme fra hånden i en 3bettet pot. I en 4bettet pot er det en auto-felter.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar