NL2K-150bb-A,Ks, Bluff eller giv op

#1| 0

Villain her er Reg og spiller 24/19. Vi har spillet en del mod hinanden og han ser mig højst sandsynligt som en aggr. spiller. Jeg spiller ca. 24/20.

Vi har ikke haft de store kampe udover lidt 3-bet pots som ikke er nået til Floppet.

Selve hånden:

Jeg overvejer bare at calle PF i stedet for at 3-bette grundet vores dybe stacks, men da jeg ikke har 3-bettet i noget tid vælger jeg at gøre det.

Med hans 4-bet sætter jeg ham på Q,Q+ og A,K da jeg endnu ikke har set et 4-bet fra ham i denne session.

Flop: Jeg overvejer at checke og tage et Free Card, men vælger at bette (og højst sandsynligt calle et Shove) for at få ham af A,K hvis han har dette.

Turn: Jeg har her givet potten op medmindre River giver noget godt

River: Et perfekt kort efter min mening. Jeg vælger at Shove fordi jeg ikke kan se ham calle med ret meget. Jeg er meget sikker på han ikke har Set da jeg så ville have hørt fra ham.

Hvis han har K,K eller A,A (Most likely), så vil jeg mene han bør folde sin hånd da jeg her oftest vil have minimum J,J, men mere sandsynligt Q,Q som spillet.

Det eneste problem jeg ser ved et Shove her er at stacks sammenlignet med potten ikke er store.


Seat 1: Ikke med ($1,910.00 in chips)
Seat 2: Ikke med ($2,190.00 in chips)
Seat 5: Villain ($3,151.00 in chips)
Seat 7: Ikke med ($904.70 in chips)
Seat 8:HERO [ A,K ] ($4,193.55 in chips)
ANTES/BLINDS
Ikke med posts blind ($10), Ikke med posts blind ($20).

PRE-FLOP
Villain bets $65, Ikke med folds, HERO bets $222, Ikke med folds, Ikke med folds, Villain bets $645, HERO calls $488.

FLOP [board cards J,7,9 ]
Villain checks, HERO bets $1,090, Villain calls $1,090.

TURN [board cards J,7,9,7 ]
Villain checks, HERO checks.

RIVER [board cards J,7,9,7,Q ]
Villain checks, HERO bets $2,393.55 and is all-in

Villain skal altså calle ca. 1350 på River

Hvad synes folk om det?

06-08-2008 00:17 #2| 0

Jeg synes han ligner KK mere end AA da AA nok better floppet for at komme allin mod QQ/KK, mens KK vælger den mere passive pot-kontrol linje da KK er bagude til AA/QQ/JJ.

Som spillet ligner han meget KK og du har et oplagt bluff spot på river da han kun slår AKs, TT og lignende, men det er tvivlsomt om han folder pga af stacks.

Jørn

Edit: hov, misforstod eff stacks.

06-08-2008 00:21 #3| 0

hmm, hvis vi istedet better halv pot på floppet ~650 så er potten 2600 og eff. stacks 1800. Det passer vist noget bedre!

Jørn

06-08-2008 00:23 #4| 0

I øvrigt så er jeg da allin preflop for 150 bbs med ace king soooooooted

06-08-2008 00:30 #5| 0

Havde han haft dig dækket havde jeg virkelig været vild med det, og som jeg skrev til dig på msn, så tror jeg han har KK sådan cirka hver gang i dette spot og det er jo et absolut mareridtsboard til dem med den preflopaction.

Derudover er din bluffrange virkelig meget snæver. Du kan for ham at se stort set kun have de to hænder du ikke har QQ/JJ. Alternativt AA.

Hvad der gør mig lidt tøvende er at villain virkelig spiller sine sandsynlige konger sløvt og jeg er meget i tvivl om han gør dette i en 4-bettet pot for 150bb for så at folde til riverheat til fantastiske odds.

Konklusion: Jeg synes det er rigtigt godt tænkt, men I er sgu nok lige lidt dybe til jeg tror dit riverbluff er profitabelt.

Desuden. Jeg tror sgu jeg mucker preflop hvis hans 4-betttingrange er så snæver. AK spiller sgu lidt fesen post flop i det spot.

Og turn moser jeg. Vi skal ikke lykkes med vores bluff helt så ofte, da vi kan drawe og vi ligner rigtig rigtig fint AA/JJ.

06-08-2008 00:34 #6| 0

hmmm ved ikke om jeg er så vild med dit call PF med den range du sætter villan på, hvilken jeg er enig i. Den er jo så klassisk at rammer du A eller K på floppet får du stort set kun action hvis du er slået og rammer du ikke er du meget ofte tvunget til at drysse med den range du sætter villan på. Jeg tror jeg vælger at skubbe.

Flop:
Er fint spillet og ja selvfølgelig skal du calle et evt. skub, det er reelt kun JJ du er rigtig slemt inde mod (75/25), selv mod AA er du kun 63/38) og mod KK + QQ er det næsten et flip og du har endda måske lidt FE mod QQ herunder kan han også sidde med AK.

Turn:
Kunne jeg faktisk godt overveje at skyde igen, for hans linie lugter langt væk af QQ, da:

- AA-KK ville han vel meget ofte c-bette eller som min. c/r på det flop.
- AK må vi forvente han drysser på floppet når han vælger at checke flop og ikke raise dit bet.
- JJ tror jeg han ville spille lidt ligesom AA-KK og samtidig ikke enspecielt sandsynlig holding.

Og skyder du igen må tror jeg meget ofte han drysser QQ, da det trods alt vil være noget af et bluff du er ude i.

River:
Hmmm ja så lugter det jo ikke af QQ længere :-) Tror derfor jeg hælder til det samme som de andre, jeg tror for tit vi får et crying call til det er +EV men den er meget marginal tror jeg.

06-08-2008 00:43 #7| 0

I øvrigt er Thyssen spot on mht betsizing.

06-08-2008 00:44 #8| 0

Og ja han er sku skarp ham Thyssen, det ville have givet et langt bedre spot på river.

06-08-2008 00:46 #9| 0

Jeg er enig i det ville have givet et meget bedre spot på River, men omvendt synes jeg også bare at et halvt pot bet på Floppet mere eller mindre be'r om at blive Shovet henover ( Det er selvfølgelig heller ikke helt skidt).

Men jeg burde måske have bettet bare 800 eller lignende i stedet for. Jeg synes selv jeg better for meget her, men synes også et halvt pot bet er for lidt.

06-08-2008 02:47 #10| 0

Jeg synes det er et easy AI preflop.

Du har AKs med 150 bb's, hvilket gør et 4bet bluff (mere) oplagt, da 4bet bluffs ikke fungerer specielt godt med kun 100 bbs.

Deriomod synes jeg du nok burde folde til hans 4bet, hvis du mener han kun 4better med QQ+, AK, da AK ikke klarer sig godt vs den range, samt at du ikke rammer floppet mere end ca 1/3 del af gangene.

"Jeg overvejer bare at calle PF i stedet for at 3-bette grundet vores dybe stacks, men da jeg ikke har 3-bettet i noget tid vælger jeg at gøre det."

Klart 3bet i min bog, men måske en anden grund til at du forventer, at han kun 4better stærke hænder? Hvis vi 3better nok, synes jeg vi har et easy AI preflop. Hvis vi ikke 3better nok, er det meget mere marginalt.

"Flop: Jeg overvejer at checke og tage et Free Card, men vælger at bette (og højst sandsynligt calle et Shove) for at få ham af A,K hvis han har dette."

Jeg tror bare jeg checker her. Hvis jeg better er det naturligvis for at kalde et AI. Jeg better halv pot eller mindre, da det bliver meget billigere at følge op på mine 4bet bluffs og giver villain mulighed at lave en fejl de gange jeg har en bet-call hånd.

"River: Et perfekt kort efter min mening. Jeg vælger at Shove fordi jeg ikke kan se ham calle med ret meget. Jeg er meget sikker på han ikke har Set da jeg så ville have hørt fra ham.

Hvis han har K,K eller A,A (Most likely), så vil jeg mene han bør folde sin hånd da jeg her oftest vil have minimum J,J, men mere sandsynligt Q,Q som spillet."

Jeg ville aldrig prøve at bluffe villain af AA-KK her. Det giver slet ikke nogen mening imo. Efter at han kun kalder på floppet, bør villain imo aldrig folde folde sin hånd, hvis han har JJ+. Da han kun kalder må det være for evt at induce mere barrels fra dig hvis han sidder med JJ+. At folde ville imo bare være for dumt med alle de penge der ligger i puljen.

ps. 24/19 er ret aggro 6max, men på Ongame 4way kan jeg forestille mig at 24/19 er ret taggish?

pps. stacksizes ville være rart, dette er jo VIP forum ;)

06-08-2008 03:02 #11| 0

@Loki

Tak for dine synspunkter og jeg vil helt klart overveje dem.

Men hvis jeg havde bettet mindre på Floppet ville du så stadig mene Villain har et easy call på River med K,K+, da hans odds dermed vil være stærkt forringet...

ps. Det er 5-max på Ongame og Regs'ne spiller alt fra 19/16 til 29/24, så jo 24/19 er vel TAG og den gyldne middelvej ;)

pps. Stacksizes er der da....

06-08-2008 03:20 #12| 0

potsizes på de forskellige streets var det jeg mente :)

hvis jeg better flop, er jeg nok tilbøjelig til at bette en smule mere end hvis jeg nu havde JJ, da jeg håber på noget FE og det også vil være lettere at kalde et AI. Samtidig er floppet drawy, så synes godt du kan bette lidt kraftigere uden det gør den store forskel. Det er vel heller ikke sådan at villain lige regner frem til at du har FD + overkort med dit bet. Derudover er det også første gang i spiller en 4bet pot sammen, så han aner ikke hvad dit normale bet er her.

"Men hvis jeg havde bettet mindre på Floppet ville du så stadig mene Villain har et easy call på River med K,K+, da hans odds dermed vil være stærkt forringet..."

Ja, men det bliver klart mere ubehageligt, + at han imo bør gå AI på floppet med KK og AA (QQ-JJ kalder altid uanset hvad). Han kan simpelten ikke, efter min mening kalde så meget af sin stack med så stærke hænder for at folde, da bordet senere bliver scary.

06-08-2008 03:33 #13| 0

Synes du spiller hånden fint.

Men jeg kan bedre li at bet-calle turn, end at chekke turn og bluffe river som du vælger.

Synes gennrelt man får en del kredit i 4 bettet pots

06-08-2008 03:51 #14| 0

hader pre 2tm. shove or fold. Dybe? 150bbs..

"men vælger at bette og højst sandsynligt calle et Shove" <-- god idé med at kalde resten af hvis du potter ud, jeg foretrækker selv varianten fistpumpsnapinstaheadexplode call.

Altså, at villain blot flatter flop sætter min handreading off. Så er potten 3.4k med 1300 bag, lol. Nå men jacks må være den mest sandsynlige holding her givet hans flop linje. Under alle omstændigheder kan jeg ikke forestille mig han har tænkt sig at folde på turn eller river (han skal være god 20%?), så jeg vil checkke turn og river bag.

06-08-2008 03:58 #15| 0

ups. så ik stacksizes :(

06-08-2008 05:12 #16| 0

Very enig med hilberado. 150bbs er ikke dybt nok til ikke at faa stakken ind pre med AKss

06-08-2008 11:38 #17| 0

@SirThomas

Med dit bet på floppet så committer du stort set villain, så du tvinger ham til at spille "korrekt" -- hvilket er skidt.

Hvis du better 1/2 pot på floppet så giver du villain muligheden for at begå fejl. Han kan folde hænder som har dig slået, jamme hænder du har slået eller calle og lade sig bluffe på et senere street.

Tænk også på hvor meget du havde bettet med JJ eller AA i samme situation!

Konceptet er ekstremt vigtigt. Læs evt. kapitlerne i Sklansky&Miller NLHE TAP omkring bluff sizing side 66-74. Kapitlet er godt nok om bluff sizing på turn og river, men er valid for alle two-street bluffs.

Jørn

06-08-2008 15:05 #18| 0

synes virkelig vip forummet fungere, jeg har i alt fald personligt lært meget ved bare at lytte med her, synes specielt thyssen er spot on med flopbet (som altid?)...synes godt nok skurken spiller denne hånd underligt, JJ ville være det eneste som giver mening med linjen taget i betragtning - specielt med history. Omvendt er der i min verden 2 andre hænder han kan have, QQ og KK - QQ smider han måske nogle gange, men KK får du ham ikke af med de givne odds tror jeg ikke.

06-08-2008 15:40 #19| 0

@sayallin

Q,Q har han 99,99% sikkert ikke da han ville Leade River everytime, især fordi jeg checker bagved på Turn.

Og som jeg pointerede i min første post, så frygter jeg at K,K+ vil lave et crying call på River med disse odds, og derfor burde jeg som foreslået have bettet mindre på Flop.

06-08-2008 19:46 #20| 0

PF linien kan sagtens forsvares, tror faktisk jeg foretrækker den. Efter du får call på det flop c-bet, går jeg check-mode både turn og river, hvis de blanker.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar