NL200 - set møder lead fra passiv nit 300BB deep

#1| 0

Hey PN,

Næsten lige spillet denne hånd, og syntes den var lidt klam grundet stacksizes og fordi mine noter fortalt mig han var nit + passiv.

Manden spiller 18/15/1 over 1340 hænder og jeg har følgende 2 noter på ham:

- C/C flop og turn med FD + 1 over (ikke nut FD)
- C/C 3 streets med TP + J kicker vs inital raiser (smider ikke TP)

Hero har spiller 21/20/4 på bordet.


Seat 1: VILLIAN ( $463.30 USD )
Seat 2: CHISELEDJAW ( $204.00 USD )
Seat 3: HERO ( $560.85 USD )
Seat 4: good_ish ( $1130.05 USD )
Seat 5: DoubleFly ( $285.40 USD )
Seat 6: MrDenDen ( $117.05 USD )

MrDenDen posts small blind [$1.00 USD].
VILLIAN posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO 7 7

CHISELEDJAW folds
HERO raises [$6.00 USD]
good_ish calls [$6.00 USD]
DoubleFly folds
MrDenDen folds
VILLIAN calls [$4.00 USD]

** Dealing Flop ** 8, T, 7 Pot: 19$

VILLIAN bets [$14.00 USD]
HERO calls [$14.00 USD]
good_ish folds

** Dealing Turn ** 3 Pot: 47$

VILLIAN bets [$47.00 USD]
HERO calls [$47.00 USD]

** Dealing River ** 9 Pot: 141$

VILLIAN bets [$141.00 USD]
HERO ???


Mine tanker igennem hånden var:

1. Floppet bryder jeg mig ikke om at raise, da jeg ikke rigtig vil bryde mig om at spille om stakken hvis 3th mand kommer over toppen. Derudover er det super Nit/Passiv spiller som vælger at leade ud i 2 mand. Denne nit er set C/C FD og C/C TP, så hvad gør han det nu med?

2. Turn var planen først bare at få skillingerne ind, men han instant potter den og sad så og fik en dårlig smag i munden. Skal man bare lukke øjnene og shippe? og hvad forventer vi at en passiv nit som ham betaler rest med?

3. River beslutningen var lidt blah. Tvivler på han har flushen, da han næppe double leader FD med en AF på 1. Så som jeg ser det har han enten har han haft mig fra flopper eller ej. Han er for passiv til at potte Overpair igen eller?


Er jeg off på de forskellige streets, eller skal stakken bare ind floppet. Og som spiller autocall river?

Sugeren

03-05-2010 13:51 #2| 0

I er ikke 300BB dybe, "kun" 230.

No way jeg caller river her. Du er sandsynligvis slået hver gang, når nitten better ud på den river. Ja, det ser suspekt ud at sådan en nit skulle leade pot på turn hvis han havde FD, men jeg synes sgu altid at de har den. Og han kan for den sags skyld sidde med JT for all I know, selvom river pot når farven rammer er klam. Hvis han potten JT/JJ på turn er det vel netop fordi han tror at du chaser farven.

Jeg kan egentligt godt lide at du flatter floppet, da du aldrig er langt foran hvis i kommer til midten. Når turn kommer blank hælder jeg nok lidt til at raise turn. Men hvis du flatter kan det da kun være med tanke på at folde til scarecards, flatte til blanke kort og jamme hvis bordet parres. Og noget nær det klammeste scarecard er kommet.

03-05-2010 14:01 #3| 0

Er lidt en cashdonk men er fuldstændig enig med drhoho.

Du ligner en der jager FD. Og kan heller ikke se hvad han skulle bette river med andet end A10 spades.

03-05-2010 14:10 #4| 0

Mod 9 af 10 spillere skal pengene bare ind så hurtigt som muligt. Som du beskriver ham er han den ene ud af 10, hvor de ikke skal.

Hvis han ikke er aggro på draws og han heller ikke overspiller top par/over par, så er der ikke rigtigt andet end bluff og T8s som du slår.

Med de her stacks er jeg heller ikke vild med at skubbe og trøste dig med din re-draws, hvis han floppede str8 mod dig. Havde du nu bare 88 kunne du trods alt komme godt ind mod 77.

Jeg synes faktisk det er et ok spot at spille dit set som de luxe bluff catcher. Igen; inden folk går amok. 9 af 10 gange er det naturligvist ind på flop eller turn, men det her er altså ikke et fedt spot at sidde med bund set - og du kan trods alt stadig vinde en fin pot uden at skubbe alt ind, hvis du faktisk er foran ham og han skyder 3 gange.

River er jeg spændt på hvad stemningen er for. Det er lidt både/og. Nu slår du heller ikke 99 eller FD mere (selvom jeg ikke tror de fylder så meget i en nitty range). Det taler jo for fold mod en nit. Omvendt er det ikke ofte en nit skyder så tungt et bet her! Hvorfor er han ikke bange for flush? Eller bange for at du har taget en passiv linie med par + draw og ramt str8 eller set? Det taler jo for bluff ,men så igen ... adr! :-/ Tror det er sådan en hånd jeg spiller på ren mavefornemmelse, men andre har sikkert meget bedre matematisk svar på hvorfor du er nød til at gøre det ene eller andet :-)

03-05-2010 14:31 #5| 0

Fint spillet, hvis du folder river. Synes at det er meget marginalt hvis du raiser turn, med den beskrivelse ud har af villian og pga. hans pot turn lead, som ser meget stærkt ud.

03-05-2010 15:52 #6| 0
C/C 3 streets med TP + J kicker vs inital raiser (smider ikke TP)

Raise floppet og få det ind anyday, nu du selv skriver han har svært ved at smide TP?

Som spillet fold river.
03-05-2010 17:58 #7| 0

Jeg synes det er lidt absurd kun at calle floppet, fordi en tredje spiller muligvis kan komme indover, Raise er et absolut bedre move mod en passiv villain, og vi fravælger det altså ikke fordi der er en minimal risiko for at en tredje spiller skal ind og lege her.

03-05-2010 18:10 #8| 0

Raise flop ELLER raise blank turn synes jeg er to ok linjer.

At calle ned med set bare fordi villain er passiv er ikke godt.

Som spillet så fold river. Du er aldrig foran.

03-05-2010 18:22 #9| 0

Raise floppet, der er så mange hænder der har equity mod dig på det board. Kommer 3. manden over toppen og nitten folder har vi nok stadig et call. Skubber nitten har vi nok et fold. Det meste af tiden caller han og bliver valuetownet.

Som spillet fold river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar