NL200: River beslutning med to par

#1| 0

Har lige sat mig ved bordet, så har ingen stats. Mindes dog svagt, at villian er reg og til den friske side, men er ikke sikker.

Vælger at flatte, da jeg vil vente på stats før jeg 3better.

På floppet tænker jeg, at jeg ved et raise repper mindst og derved måske får calls af AK, AJ og måske nogle Q. Samtidig bygger jeg pot med en god handske.

Turn better jeg for at calle raise og med intentionen om at bette næsten alle river. K er efter min mening det dårligste kort der kunne komme. Tror ikke han har særlig mange flushes i sin range, da han ikke kan have A i farven. Måske nogle Qx i farven der caller raise og samler et FD op på turn.

Hvad er jeres move nu?

Får vi betaling af dårligere hænder? Kan vi overhovedet b/f eller skal det være b/c med de stacks?
Efter min mening har han ikke så mange Ax i sin UTG range og han folder nok oftest AT/AJ til riverbet og han checker nok bag når vi checker. Det lader ham tilbage med AQ,AK, set og de før nævnte flushes. Så er c/f en mulighed her eller er jeg way off?

Nogen der c/c?

Seat 2 is the button
Seat 4: Hero ( $200.00 USD )
Seat 7: BOoMbooomMak ( $283.00 USD )
Seat 9: jackwilldrum ( $296.00 USD )
Seat 8: dajlos1985 ($202.50 USD)
Seat 2: klippset ( $102.60 USD )
Hero posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q A ]
BOoMbooomMak raises [$6.00 USD]
jackwilldrum folds
dajlos1985 folds
klippset folds
Hero calls [$4.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q, A, 5 ] pot: 12$
Hero checks
BOoMbooomMak bets [$10.00 USD]
Hero raises [$30.00 USD]
BOoMbooomMak calls [$20.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 2 ] pot: 72$
Hero bets [$43.00 USD]
BOoMbooomMak calls [$43.00 USD]
** Dealing River ** [ K ] pot: 158$
Hero?

15-09-2010 08:39 #2| 0

du skal i hvert fald ikke c/c. den er sgu close mellem c/f og shove, men han kan basicly have alle Axs og AJ/AT, så det bliver et skub herfra.

15-09-2010 10:13 #3| 0

Uden at have regnet på det vil jeg tro at han skal kalde med AT og AJ med en frekvens på 100% for at du profitabelt kan jamme river.

15-09-2010 10:51 #4| 0

Altså uden større viden om din (friske) villain bliver du nødt til at tildele ham en %-del AKer som repopper dit CR på flop, hvilket betyder der ikke er mange af dem tilbage på river.
Der er heller ingen -flushesi hans range, da boardet blokker K og A.
Den største "fare" er et sløvspillet set i 5ere tror jeg, men det skal der også være plads til.

Det "sjove" ved dette spot er jo at din stack ca. 120 jo SER UD til at være perfect size til et shove, men med dit checkraise på flop og det her board er din hånd også rimelig transparent - du har something sweet og så bliver 3/4 pot måske for meget på river. Det betyder at han vil nok kan finde en del folds frem fra AT og detslige. Samtidigt har han heller ikke mange valuebets/håbløse bluffs tilbage udover 5ere og måske nogle AKere, så jeg vil mene vi skal valuebette og da vi "intet" ved om villain, så er shove nok fint alligevel. Frem med sklansky og giv en vurdering af hvor ofte han vil call shove eller måske 1/2 pot og/eller 1/3 pot. You do the math yourself... :)

Det jeg vil tage med fra hånden er at måske skal du resize dit turn betsize. Du ser som sagt meget stræk ud på et dry A high board, når du checkraiser flop og skyder turn. Men det er ok at "se stærk ud", så skal vi som hovedregel også bare bette noget mere for at skære i villains implied odds etc. - og aktuelt ville det passe super f.eks. at bette 55 på turn og så shove river med like 110 ud i 180, som villain nok vil have lettere ved at calle..


damster

15-09-2010 15:26 #5| 0

Kommer lige med lidt flere tanker:

Altså hvad der taler imod jam er vores linje er super stærk, så han burde nok folde AJ/AT på river. Jeg mener, hvor mange bluffs har vi når vi c/r'er et A high board mod UTG og skyder turn og river?

Hvad der taler imod c/f er at vi ikke giver Villain mulighed for at lave en fejl ved at calle med Ax (herunder også A5s og A2s). Derudover har vi aldrig en c/c range på river. Med andre ord c/f'er du river hver gang du checker, hvorfor han principielt kan jamme ATC.

@damster:

Der er et par flushes i Villains range, men det er obv ikke det at det er en der er så meget et problem som det, at det er en K.

Hvis river var 2 i stedet ændres vores equity kolossalt ift hans range.

15-09-2010 15:34 #6| 0

"Altså uden større viden om din (friske) villain bliver du nødt til at tildele ham en %-del AKer som repopper dit CR på flop?"

Hvorfor i himlens navn skulle en formodet regular (semi-readless) 3-bette det her flop med AK? Imo har villain samtlige kombinationer af AK i sin range på river, sådan som hånden er gået.

IØ så tror jeg, at river er lidt level-baseret. Du repper jo vildt tyndt, så det bliver et spørgsmål om, hvem af jer, der tænker på det, i dette spot, mest hensigtsmæssige level.

Egentlig var jeg først på shove river-vognen, men jeg tror faktisk aldrig, han laver AT/AJ/whatever om til et bluff på river uden nævneværdige reads, og han har ikke rigtig ngle missede draws i sin range. Jeg tror faktisk, at c/f er en ganske fin løsning, selvom det virker lidt sygt at c/f sådan en handske. Det er også på baggrund af, at jeg ikke ser ham tyre river med Ax. Hvis han har en utænkelig A5 eller A2, så tvivler jeg endvidere på, han shover river, fordi det er svært for dig at have dårligere hænder, som du betaler af med.

Dunno, om det giver mening, men det er mine tanker om hånden.

Flame away.

15-09-2010 15:36 #7| 0

@ djow

Der er da (næsten) ingen der caller vores check-raise på flop som kommer til river her... Jo hvis villain var maniac kunne han vel have QJ/JT, men så er han også bare røv dårlig og får butikken på river alligevel.

2 kan ikke ramme på river. Den har ramt på turn... :)


Den eneste K vi er bange for er jo vel en AK minus -kombos + at han måske giver nakke på flop med TPTK.

15-09-2010 15:43 #8| 0

@SS

Der findes imo. stadig mange friske 200nl regs, der kan finde på at shippe TPTK på det flop - f.eks. 10+ multi-table-retardos...

Jeg siger heller ikke ham her gør det 100%. Men da vi ikke ved det kan han måske have en frekvens der hedder 75& calls og 25% raises eller 90/10. Pointen var bare at ikke alle der 100% flatter disse CRs som OP laver...

damster

ps. så kan vi så begynde at diskutere, hvad der går under betegnelsen "frisk reg". Been there done that... :)


pps. ingen AK combos tilbage på river.

15-09-2010 16:13 #9| 0

Det er jo ligegyldigt om villain sidder med A3s eller AJ. De er begge bluff catchers, og han bør derfor være lige tilbøjelig til at calle uanset hvilken han sidder med.

Jeg mener heller ikke der er særlig stor ssh for at han 3better AK på floppet da dette er et dårligt spil under normale omstændigheder.

Der er 6 kombinationer af AK, 3 af 55 og 2 af AA og QQ. Flush er meget usandsynlig da Qx er eneste reelle mulighed, men den checker han tit bag på flop. Så 11 kombinationer der slår os. Der er mange flere der ikke gør, så hvis vi mener at shh for at han caller med disse ganget med dem er større end 11, så skubber vi hvis vi samtidig antager at han aldrig bluffer, og det må være en rimelig antagelse i dette tilfælde. Dog kan det være at han vælger at skubbe AQ på river og så mister vi det halve af potten i det tilfælde, så vi behøver ikke helt at være gode 50% af gangene når vi bliver kaldt. Jeg tror det er close, men jeg skubber.

15-09-2010 16:22 #10| 0

Jeg er i helt enig med SS i at Villain har samtlige AK combies på river. Det giver ingen mening at 3-bette floppet med AK. Vi kan selvfølgelig ikke vide det med 100% sikkerhed, men at give ham alle combies i udregninger er nok mest spot on.

@damster:

QJ, JT og QT er i hans range. Dog skal de ikke vægtes særligt højt da han måske checker bag med QJ og QT og måske folder JT på flop.

Hvorfor er Villain dårlig hvis han har JT på river? Flop call er, om ikke standard, så i hvertfald ikke super skidt da vi enten 1) har "nuts" og han får vores stack hvis han rammer, eller 2) har trash og højst sandsynligt giver op.

2 skulle selvfølgelig være 3 :)

15-09-2010 17:14 #11| 0

Er jeg den eneste der synes turn betsizing er fesen? Ligner ikke du bluffer med den sizing ;)

15-09-2010 19:21 #12| 0

@n1co18

Turn bettet ser fint ud IMHO. Vi har sat river op til et pænt 3/4 pot bet.

Hvis vi better stort på turn, så har vi kun 1/2 pot tilbage til river.



@alle

På river er der 6 AK kombier, 1 QQ kombi, 3 55 kombier og dertil QT, JT, 54 og 34 som slår os (54 og 34 er til den friske side givet at villain åbner UTG), så der er ca 12 kombier som slår os.

Vi slår 4-10 to-par kombier samt et ukendt antal et-par kombier.

Jeg tror bare jeg shover... man ved aldrig hvad han han får lyst til at betale med.

Jørn

15-09-2010 19:25 #13| 0

@Thyssen

Ja, men foretrækker stadig at bette like 50-52 eller sådan noget, så har vi også et fint bet på river. Synes den valgte betsizing ligner meget godt vi prøver at malke ham, men det har nok ikke det helt vilde at skulle have sagt.

16-09-2010 03:18 #14| 0
Pokernets ME vinder !

Check-folder.
Vi får svært ved at reppe nogen bluffs når vi shover her, fordi boardet stort set har smacket hans range der caller et flop C/R og caller et turn bet. Tror aldrig du får et call af AJ/AT.

16-09-2010 10:53 #15| 0

@djow

Mine tanker går nogen lunde sådan her. Tænker den lige reverse: Jeg mener ikke det er særlig godt at bet-call CR på flop her med JT, som villain gør. Vi har fire nut outs og HERO better jo turn HVER GANG som barrel eller made hand.

Vores c-bet er også højt 10/12 på et drawless flop, så da CR kommer ryger der altså alt for meget af stacken ind (36) og da HERO better stort set hver turn efter at have overtaget initiativet er vi prkatisk talt over vor commitment treshold. Vi kan ikke nå at få de skillinger tilbage på de gange vi rammer en Q. Faktisk bliver vi måske suget ind i potten, hvis vi rammer eg. en som i OP.

Hvis nu hero er ude i noget spas/bluff, jamen så kan det snildt være bedre end vores J high - fx. K high eller et lille/mellem par. Q-komboerne derimod kan måske forsvares, da de som made hand i det mindste kan vinde ved showdown vs. bluffs.


damster

17-09-2010 09:30 #16| 0

Kan godt være der er lidt flere kobier vi slår end vi er bagud til, men regner i med, at han caller dem 100% af gangene mod praktisk talt unknown?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar