NL200 River beslutning 3b pot

#1| 0

Skal lige have nogle meninger, efter en periode med for lidt poker, samtidig med at jeg skyder lidt nl200 når bordene er til det. I må gerne kommentere hvis der er sizes der ser wacked ud da jeg som sagt er ret ny på nl200.

Villian er 29/26/4, 3b 9%, fold2 3b 50%(4), fold2 cb 45% reg over 50ish hænder. Ser aggro ud. RFI 9/29/30/78/55
Jeg er 24/21/3 3b 9.

NL200
Seat 9 is the button
Seat 1: Uwe.Rosler ( $197.00 USD )
Seat 2: heatwave99 ( $294.35 USD )
Seat 4: Villian ( $516.22 USD )
Seat 9: Donk ( $191.10 USD )
Seat 10: Hero( $201.00 USD )
Hero posts small blind [$1.00 USD].
Uwe.Rosler posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J K ]
heatwave99 folds
Villian raises [$7.00 USD]
Donk folds
Hero raises [$22.00 USD]
Uwe.Rosler folds
Villian [$16.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8, 7, K] pot 48
Hero bets [$24.00 USD]
Villian calls [$24.00 USD]
** Dealing Turn ** [ Q ] pot 96
Hero bets [$48.00 USD]
Villian calls [$48.00 USD]
** Dealing River ** [ 3 ] pot 192
Hero 106 bag?

Jeg har mest lyst til at bange river, dog er der ikke meget jeg kan få calls af som jeg slår, men jeg kan evt nogle gange folde en split ud.

Det efter lader c/f eller c/c.

Hvis jeg c/c'er så skal han nok have haft en del floats fra flop eller TT/JJish hænder han vælger at lave om til bluffs. + De fleste af hans floats der samler op på turn nok raiser de fleste turns.

Jeg synes ikke c/f er super fed med den måde jeg kommer til river på.

Hvad siger PN? selvom der nok ikke er så meget kød på denne hånd.

Redigeret af zonki d. 09-01-2013 05:11
09-01-2013 05:41 #2| 0

Spiller ikke så højt online.

Men kan bedts lide Jam. Da jeg syntes CF er alt for weak.

Tror ikke han har så mange hænder han floater 3B pre + flop + turn med her, for så at lave om til bluff på river.

De fleste hænder i hans range er i min optik noget Kx, måske en sjælden gang 1010-JJ. selv om han nok vil 4B nogen af disse pre.

Nogle af de hænder han evt skulle float med for så at bluffe er 910. men igen dem vil han ofte RR flop med så ikke så likely + han også folder dem pre til dit 3B ret ofte.

Redigeret af klondike d. 09-01-2013 05:43
09-01-2013 06:32 #3| 0

Skub og wp. Han når ikke til river uden showdownvalue, dog ser jeg ingen valuebets i hans range, som vi slår.

09-01-2013 09:07 #4| 0

Er dit 3bet preflop for value?

09-01-2013 09:40 #5| 0

c/c eller shove.

c/c fordi han shover JT og T9 på river eller laver dårligere om til bluff.

Shove fordi han kan hero calle med diverse.

09-01-2013 10:05 #6| 0

Butikken, det giver størst mulighed for at villain laver en fejl. En halv-løs reg kan have en ret bred range her, og checker alt for ofte bagved med hænder vi slår. C/F kan ikke komme på tale uden yderligere reads IMO.

09-01-2013 10:45 #7| 0

Checkfold - hvis villain er bare lidt fornuftig, kalder han ikke turn med en dårligere hånd end din. Kan ikke se du slår noget, som villain kommer til river med (ville han ikke raise et godt draw på turn?). Shove giver ikke mening, medmindre du har det vildeste image - han kalder aldrig med noget du slår. Hans range er primært KQ, AK, sets og måske mp (men folder han ikke dem på turn?). Han har ikke mange bluffs tilbage. Han checker ofte tilbage med hænder vi slår.

09-01-2013 11:43 #8| 0
OP

@Playern
Ja.

@Yarx
Det der er dårligere som kan kalde er en KT, JJ/TT bliver nogen gange 4b pf. Så ser ikk så mange dårligere han kan kalde med.

c/c giver lidt flere muligheder for at han bluffer, hvor han nu kan have KT/TT/JJ/JTs/T9.

@SørenMathias
Jeg tror bunden af hans call range er noget vi max splitter mod. Enig i af c/f ikke er nogen option med den måde vi kommer til river på.

@grandmaster
AK/KQ bliver oftere 4b end de calles pre. Jeg er ret overbevist om at han aldrig har bedre par end mig. Hvis han ofte checker back med hænder vi slår, så er vi nød til selv at bette og ligge press på, ellers får vi aldrig value på river.

@Alle
Jeg har tænkt lidt over spottet, og jeg tror shove er bedst, især for min overall range. Så bliver der bare nød til at være nogle tynde VB som måske nogen gange ikke helt kan finde nogle hænder som vi slår. Jo tyndere VB jo flere bluffs og jo svære bliver det for villian at spille mod. Hvad siger i til den tankegang?

09-01-2013 13:07 #9| 0

Jeg synes KJo er for tynd til value-3bet oop preflop og for god til at bluffe med, så jeg tror jeg vil foretrække at kalde pf.

Som spillet tror jeg ikke du kan få 3 streets value og jeg tror ikke du kan bluffe noget i hans range på river

Min undren er så om jeg vil checke flop eller river - og her ender jeg nok på river... og så bliver det måske faktisk CF på river.

Jeg tror han har en del AK, QQ og KQ i sin valuerange her.

09-01-2013 13:18 #10| 0

Altså en 3bet 3barrel linje bør vel være polariseret? Og KJo er næppe nuttet nok til at være i value-enden?

Det er et merge og spørgsmålet er så om du bliver kaldt ofte nok af JJ, TT, KT, AQ etc?

09-01-2013 13:21 #11| 2

Jammer også river. Hvis jeg ikke skyder 3 streets tror jeg at jeg c/c turn og c/c river, det holder langt flere af hans bluffs inde.

Preflop tror jeg ofte jeg folder og vælger en anden hånd at 3-bette. 3-bet er dog bedre end flat imo.

09-01-2013 13:48 #12| 0
OP

@playern
Call preflop er ikke en løsning, det er direkte -ev.

Om du mener KJo er for tynd at 3b med, er jeg ikke helt enig i. Den ligger i en top8-10% range, og mod en der åbner bredt og folder 50ish% til 3bs synes jeg det er langt bedre at have en depolariseret range. Men nu var det ikke det vi skulle diskutere. Det var postflop spillet ;).

Nej vi får ofte ikk 3 streets value, men ofte 2. Udover det så sutter det lidt at have en c/c range med TP(T)K i spottet. Jeg har beskrevet længere oppe hvorfor vi måske er nød til at hammer river for at få en breddere VB range, så vores modstander ikke bare kan folde river hver gang vi better. Ergo vi tvinger ham også i fremtiden til at calle light.

@Becks
Er du fortaler for en polariseret range, eller bare stramme din depolariseret range lidt op?

09-01-2013 13:52 #13| 0

Har du (eller andre) overhovedet en check/call range her?

09-01-2013 13:56 #14| 0
OP

@ss

Det jo lige det, jeg efterspørger.

09-01-2013 13:59 #15| 0

I know.

Det er fint at være balanceret i den range, der better river, men det er vel også et problem hvis du check/folder river, hver gang du checker.

Netop KJ er vel noget nær den optimale hånd at have i ens check/call range: du blocker for AK/KQ og blocker kun JT og AJ agtige hænder.

Redigeret af SørenSnegl d. 09-01-2013 14:01
09-01-2013 14:48 #16| 0
OP

God pointe.

Men hvor ofte kommer vi til river, hvor vi c/f?

Jeg tror ikke vi skal have en c/f range på river af den årsag, hvis vi better KJ her, så har vi også ret til at bette alle vores 9T/XcXc river.

09-01-2013 15:14 #17| 0

Hvad kommer du til river med som du pure-bluffer? Jeg mener ikke du har en bred bluff-range her - Det kan da godt være KJ er en del af den range.

AK kunne vel godt være i vores C/C-range?

09-01-2013 15:34 #18| 0

@grandmaster
AK/KQ bliver oftere 4b end de calles pre. Jeg er ret overbevist om at han aldrig har bedre par end mig. Hvis han ofte checker back med hænder vi slår, så er vi nød til selv at bette og ligge press på, ellers får vi aldrig value på river.

Altså det jeg siger er, at han ikke forvandler et dårligere par til en bluff. Du får heller ikke noget value for, hvis han ikke kan slå toppar smider han. Mht 4-bet så både ja og nej. Det afhænger af image, dit fold til 4-bet osv. Personligt kalder jeg AK, når den har en spar! Og KQs for at balancere og så min 3-bet kald range ikke kun er 99-JJ og AQ.

09-01-2013 15:49 #19| 0

Eller måske bør jeg formulere mig på en anden måde - Hvad er det du forsøger at bluffe ham af på river, når du bluffer med eks. 9T?

Action og run-out taget i betragtning er et bluff vel ikke særligt profitabelt, idet han kalder med det der slår dig og han folder det du slår - hvis han er reg.

Hvis du forventer at han folder KJ når du bluffer så kan man vel ikke forvente at blive kaldt af TT, JJ og AQ særligt ofte her, når vi valuebetter? Er KT overhovedet i hans range?

Edit: Jeg mener obv. at hans valuerange er større end hans draws etc.

Redigeret af playern d. 09-01-2013 16:01
09-01-2013 16:09 #20| 0

At bette turn er vel penge ud af vinduet hvis en blank river er et c/f :)

Så enten bør vi c/c turn eller jamme river, alt andet virker hovedløst imo.

09-01-2013 16:24 #21| 3
Pokernets ME vinder !

Hvis man vil have en c/c range på river, tror jeg helt klart at KJ skal medtages i denne. Jeg tror dog kun, at jeg vil have en c/c range på et runout ala dette, som en del af en exploitive strategi - f.eks. hvis villain dobbelt floater (for) bredt, eller hvis villain laver (for) meget af sin range om til bluff.

Jeg shover KJ på river som default, så kan jeg tilsvarende også tillade mig at bluffe lidt mere, hvis jeg medtager KJ i min shoving range.

09-01-2013 16:29 #23| 0
Pokernets ME vinder !
playern skrev:
AK kunne vel godt være i vores C/C-range?


Tror det er skadeligt for din betting range hvis du ikke better AK på river. Du fjerner 12 combos fra din value range, hvorfor du er nødt til at bluffe en del mindre på river.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar