Nl200 river action

#1| 0

Jeg ved ingenting om villain. Han sidder dog på 2 af mine andre borde også.

Min plan med turn var at byde videre på river og jeg tror, det var en fejl at checke her. Hvad har villain og var mit skub også en fejl?

Seat 1: Hero ($327.81 in chips)
Seat 2: zippo_xxx ($220 in chips)
Seat 3: Pancake1822 ($211.12 in chips)
Seat 4: CaptainDigby ($247.76 in chips)
Seat 5: lipreTTT ($242.30 in chips)
Seat 6: joaquin41 ($203 in chips)
CaptainDigby: posts small blind $1
lipreTTT: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A, T]
joaquin41: raises $3 to $5
Hero: calls $5
zippo_xxx: calls $5
Pancake1822: calls $5
CaptainDigby: calls $4
lipreTTT: calls $3

*** FLOP *** [J 4 K]
CaptainDigby: checks
lipreTTT: checks
joaquin41: checks
Hero: checks
zippo_xxx: checks
Pancake1822: checks

*** TURN *** [J 4 K] [T] pot 30
CaptainDigby: checks
lipreTTT: checks
joaquin41: checks
Hero: bets $21
zippo_xxx: folds
Pancake1822: calls $21
CaptainDigby: folds
lipreTTT: folds
joaquin41: folds

*** RIVER *** [J 4 K T] [4] pot 72
Hero: checks
Pancake1822: bets $36
Hero: raises $186 to $222

09-05-2014 20:48 #2| 0

Er preflop ikke et fold readless?
Du er ikke godt inde mod en UTG åbningsrange og du åbner op for resten af bordet squeezer dig af din hånd.

09-05-2014 20:49 #3| 0

Fantastisk river at fuldende din plan på, men synes du repper ret tyndt. Alle de hænder du repper udover q9 og 44 bør vel være i din 3bet-range omend aq og tt måske kan flattes af og til

Redigeret af GuldsmedeN d. 10-05-2014 00:06
10-05-2014 10:23 #4| 0

C/f turn..

10-05-2014 12:31 #5| 0

Du mener check bag turn?

Jeg better flop og checker bag turn som spillet

10-05-2014 14:33 #6| 0

Fold pre, og c/f alle andre streets.

Desuden mener jeg at det er et ret skidt sjak du sidder med, med mindre Pancake taber markent mere end 30bb/100.

12-05-2014 04:58 #7| 0

@HH

Tror du ikke at du får nærmest ligeså mange fold på river med en lidt mindre sizing ?

12-05-2014 10:50 #8| 0

Jeg 3better pre.

Jeg mener river er spew - Villian bør have mange 2par og dem folder han næppe.

Edit: Med udgangspunkt i min egen range, så kan jeg faktisk ikke finde nogle hænder jeg har lyst til at bluffe på river som spillet og til action - Jeg går ud fra at du bluffer? Og der kan jeg ikke se særligt mange folds..

Redigeret af playern d. 12-05-2014 10:53
12-05-2014 11:18 #9| 0

@playern

Du 3better ATs vs. UTG open? Det tror jeg er skidt. Hovedsageligt 3better jeg kun AK+ QQ+ mod en reg.

12-05-2014 11:25 #10| 0

@Holgaard - AK+ og QQ+ tror jeg er for stramt - prøv at kigge på Snowie.

12-05-2014 11:49 #11| 0
playern skrev:
@Holgaard - AK+ og QQ+ tror jeg er for stramt - prøv at kigge på Snowie.

Hvorfor skulle det være for stramt? Og hvad skulle Snowie oplyse ham om?
12-05-2014 11:56 #12| 0
NickHalden skrev:
playern skrev:
@Holgaard - AK+ og QQ+ tror jeg er for stramt - prøv at kigge på Snowie.

Hvorfor skulle det være for stramt? Og hvad skulle Snowie oplyse ham om?


Jamen, altså - Du har en hånd som spiller godt og med god EQ - Ved at flatte åbner du op for squeezes, som andre også er inde på. Derfor vil jeg 3bette den for value vs. UTG.
12-05-2014 11:58 #13| 0
playern skrev:
NickHalden skrev:
playern skrev:
@Holgaard - AK+ og QQ+ tror jeg er for stramt - prøv at kigge på Snowie.

Hvorfor skulle det være for stramt? Og hvad skulle Snowie oplyse ham om?


Jamen, altså - Du har en hånd som spiller godt og med god EQ - Ved at flatte åbner du op for squeezes, som andre også er inde på. Derfor vil jeg 3bette den for value vs. UTG.

Nu er alternativet ikke nødvendigvis flat, men derimod fold. Jeg tror ikke, at du kan 3bette ATs for value mod UTG, med 4 mand bag der mangler at acte.
12-05-2014 12:02 #14| 0
NickHalden skrev:
playern skrev:
NickHalden skrev:
playern skrev:
@Holgaard - AK+ og QQ+ tror jeg er for stramt - prøv at kigge på Snowie.

Hvorfor skulle det være for stramt? Og hvad skulle Snowie oplyse ham om?


Jamen, altså - Du har en hånd som spiller godt og med god EQ - Ved at flatte åbner du op for squeezes, som andre også er inde på. Derfor vil jeg 3bette den for value vs. UTG.

Nu er alternativet ikke nødvendigvis flat, men derimod fold. Jeg tror ikke, at du kan 3bette ATs for value mod UTG, med 4 mand bag der mangler at acte.


OK - Jeg er uenig
12-05-2014 12:21 #15| 0
playern skrev:
NickHalden skrev:
playern skrev:
NickHalden skrev:
playern skrev:
@Holgaard - AK+ og QQ+ tror jeg er for stramt - prøv at kigge på Snowie.

Hvorfor skulle det være for stramt? Og hvad skulle Snowie oplyse ham om?


Jamen, altså - Du har en hånd som spiller godt og med god EQ - Ved at flatte åbner du op for squeezes, som andre også er inde på. Derfor vil jeg 3bette den for value vs. UTG.

Nu er alternativet ikke nødvendigvis flat, men derimod fold. Jeg tror ikke, at du kan 3bette ATs for value mod UTG, med 4 mand bag der mangler at acte.


OK - Jeg er uenig

Prøv at filtrer din DB for flat MP vs UTG med ATs, og se om du vinder der. Jeg kan af gode grunde ikke selv gøre det, da jeg ikke selv flatter hånden.

Edit: 3b obv., ikke flat.
Redigeret af NickHalden d. 12-05-2014 12:56
12-05-2014 12:33 #16| 0

@playern

Som NickHalden.

Sauce har blandt andet os været inde på det i hans videoer (nu ved jeg ikke hvor højt du spiller), at han kun 3btter overstående hænder vs. UTG.

12-05-2014 12:43 #17| 0

Jeg flatter den heller ikke....?

12-05-2014 12:44 #18| 0

@Playern: ATs kan vel aldrig være et 3-bet for value imod en UTG range. En del spillere åbner vel ikke engang dårligere AX-hænder fra UTG og dem der gør folder vel som oftest de hænder imod et 3-bet fra MP.

Under de rigtige forhold kan det være at ATs er et profitabelt 3-bet bluff. Ved ikke om det er det du mener med value?

12-05-2014 12:57 #19| 0
playern skrev:
Jeg flatter den heller ikke....?

Så kan du vel tænke langt nok selv til, at du kan regne ud, at jeg mente 3b.
12-05-2014 12:57 #20| 0

Tak for alle comments.

Ham her fyren åbner meget pf, men jeg er nok tilbøjelig til at give jer ret i, at et 3B havde været bedre. Det er dog rimeligt close i min bog og ikke synderligt interessant.

Jeg er mere interesseret i hvad villain når til river med og om jeg spewer dollars ved at shove.

@HH

Tror du ikke at du får nærmest ligeså mange fold på river med en lidt mindre sizing ?


Måske, men jeg vil altid shove, hvis jeg har båd (og måske også AQ?), så derfor shover jeg også mine bluffs
12-05-2014 15:42 #21| 2

Til ATs MP 3bet vs UTG diskussionen:

Eftesom der eksisterer en del anvendelige strategier og de alle balanceres forskelligt
er det vel ikke muligt at svare entydigt, om ATs er bedst som muck eller 3bet.

Hvis man benytter en standart 3bet value range (AK,JJ+) skal UTG (villain) være rigtig dygtig, og/eller resten af bordet være af en mærkelig sammensætning for at ATs ikke bør være et 3bet imo.

Hvis du udelukkende vælger at 3bet en lineær value range, så bør den være en del bredere end AK,JJ+. ellers er 0% 3bet overlegen, igen IMO :-)

Redigeret af Suffer Well d. 12-05-2014 17:30
12-05-2014 15:43 #22| 0
Ham her fyren åbner meget pf, men jeg er nok tilbøjelig til at give jer ret i, at et 3B havde været bedre. Det er dog rimeligt close i min bog og ikke synderligt interessant.


Det er 100% interessant, da det er helt fundamentale fejl (flat) som disse, der kan give dig meget paa den lange bane. Det er dog ikke utaenkeligt, imho, at 3b pre kan vaere fint pre.

Måske, men jeg vil altid shove, hvis jeg har båd (og måske også AQ?), så derfor shover jeg også mine bluffs


Og det ved Villain? Virker som om, at du giver dig selv den vaerst mulige pris paa river. Derudover, som spillet, hvilke kombinationer, andet end TT, har du paa river som er et hus?
12-05-2014 16:13 #23| 0

snowking jeg er meget nysgerrig og en smule skeptisk når du skriver, at det er en helt fundamental fejl at flatte ATs pre i den her situation mod den her villain og jeg håber du vil uddybe mere.

Ang river, jeg har ikke ret mange value komboer, men jeg har så sandeligt heller ikke ret mange bluffs. Jeg har 44, ( JJ), TT og så er jeg i tvivl hvad jeg gør med AQ. Af bluffs har jeg af og til den hånd jeg har nu og så sikkert AJ og fra tid til anden måske en QJ eller JT.

Ved ikke at shove giver vi ham bedre odds og jeg frygter, at en unknown vil være mere tilbøjelig til at betale et lille raise med to par-komboer og mere tilbøjelig til at folde disse til et shove. Jeg er dog helt og aldeles i tvivl om mit riverplay er spewy og derfor denne tråd.

Redigeret af Handhistory d. 12-05-2014 16:14
12-05-2014 17:05 #24| 0
Handhistory skrev:
Jeg ved ingenting om villain. Han sidder dog på 2 af mine andre borde også.


Svaert at uddybe noget omkring Villain, naar jeg ikke har noget info.

Helt generelt, er jeg ikke stor fan af flatte utg+1 vs utg, med haender som ikke kan taale yderligere heat, paa et bord, hvor det jvf. Jensens kommentar, er fyldt med dygtige folk. Ergo kan vi forvente at blive squeezet ret ofte, og hvis vi kommer hu til floppet, er der imo mange textures, som vi kommer til at begaa en masse fejl paa, vs en sane utg open range.
12-05-2014 17:35 #25| 0

@HH - Flatter du AQ pre?

12-05-2014 18:01 #26| 0
Handhistory skrev:
Tak for alle comments.

Ham her fyren åbner meget pf, men jeg er nok tilbøjelig til at give jer ret i, at et 3B havde været bedre. Det er dog rimeligt close i min bog og ikke synderligt interessant.

Jeg er mere interesseret i hvad villain når til river med og om jeg spewer dollars ved at shove.

@HH

Tror du ikke at du får nærmest ligeså mange fold på river med en lidt mindre sizing ?


Måske, men jeg vil altid shove, hvis jeg har båd (og måske også AQ?), så derfor shover jeg også mine bluffs


Ok tak for svar. Lige for at slå det fast jeg spiller ikke hverken online cash og slet ikke Nl 200 når jeg en sjælden gang gør.

Men hvis vi skal vende tilbage til om river er spew eller ej, så tænker jeg at du har ret få full house og straight kombinationer.

Det er vel nærmest kun 1010 og AQ du kan raise for value den givne linie taget i betragtning.

Set ud fra det så passer det måske meget godt med at du kan bruge A10s som et C-R bluff da den vel er i nærheden af det dårligste du har på river, samt du vel godt kan tillade dig at have en del River C-R bluff prisen taget i betragtning.

Du blocker tilmed også nogle af de komboer han måske vil kalde med 10j, K10 samt han folde selvfølgeligt også alle hans Qx ( Antager han selv better KQ på floppet når det er chekket til ham IP. Det samme er måske gældene for K10 så der er ikke så mange kombinationer han kan kalde med )
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar