NL200: AK, 4bet bliver callet og rammer ikke

#1| 0

Havde møde i poker workgroupen igår og vi kom til at diskutere nogle ret interessante emner, så poster nok lidt idag eller de kommende dage.

Første ting var AK, som 4better og bliver callet preflop og ikke rammer. Hero har ikke 4bettet før og bliver set som reg.

Hvad er jeres standard play 100BB dyb mod en reg? Tænker både plan mæssigt og betsize mæssigt. Både ip og oop. Fx:

Hero åbner CO til 6, Villian 3better fra SB til 20, Hero 4better 45, Villian caller.

Pot: 92
Stack tilbage: 155

Og samme scenarie hvor Villian er på BTN.

Ifh, hvad er Villians range?

Primært det vi diskuterede, men følgende spørgsmål kunne også være interessante.

Hvordan ændrer spillet sig mod en donk?

Er floppet vigtigt/ligegyldigt? Hvis vi antager det ikke er monotont, hvor vi ikke rammer FD. Måske et Q højt flop ændrer noget?

09-09-2010 19:27 #2| 0

Floppet betyder selvfølgelig noget, men det kommer helt an på hvad folk kalder et 4-bet med, hvilket jeg aldrig rigtig har fundet ud af - hovedsageligt fordi det sker så sjældent.

Hvilke hænder har du selv oplevet, at folk har kaldt et 4-bet med?

09-09-2010 20:12 #3| 0

Folk kalder med de mærkeligste ting. i hvert fald har jeg set meget underligt når jeg spiller HU

Jeg plejer som regel at skyde et c-bet, da jeg også ville gøre det med AA-KK-QQ. Problemet opstår så de gange hvor donksne klonker deres mellempar, og kalder et c-bet, og så står vi med alt for meget investeret, og kan ikke komme væk.

Men det er helt sikkert et interssant emne, jeg håber der er nogle flere der vil komme med lidt tanker omkring.

10-09-2010 17:33 #4| 0

Jeg ville sætte en 4bet calling range til noget der ligner TT+,AQ+ og evt random skrammel de kalder med, fordi de føler de bliver kørt over, som KJ,SC osv. Men dem er der nok ikke vildt mange af.

10-09-2010 17:56 #5| 0

Det er som sagt svært at få en præcis range, på selv den mest ubalanceret online
grinder.

Jeg er dog ikke helt enig i TT+AQ+ rangen. Det er jo den 5bet value rang alle
TAGs har.

KJs,Q10s og AA er nogle af de hænder jeg har set.

Oftes er et 1/4 pot c-bet ingen dårlig ide, men it depends...

10-09-2010 19:18 #6| 0

Tjae, det er imo svært at sige noget klogt om, men hvis vi tænker balancering, så er det bedst at bette ligesom vi gør det med alle vores gode valuehands.

(Jeg tænker pt hovedsageligt ragged flops a la Txx, da J og især Q rammer en del af villains forventede range imo)

Sidder vi i pos, checker jeg dog gerne bag, da vi har nut-non-pair og derfor fin SD-value, og villain folder formodentlig aldrig et par på ragged flop. Derfor opnår vi egentlig udelukkende at vi folder dårligere hænder ud og får betaling af bedre.

Ulempen ved at checke bag er selvfølgelig, at så skal til vi til at gætte om villain better sine AQ/AJ/KQ/KJs-type hænder på turn, og så må vi ud og herocalle.

10-09-2010 20:02 #7| 0

Afhængigt af hvem modspilleren er. Readless, better jeg flop og shipper turn både m tp og missed.

10-09-2010 21:02 #8| 0

@Pow

Hvor ofte oplever du, at villains caller flop for at folde turn?

10-09-2010 21:14 #9| 0

Som udgangspunkt så better jeg 20bb i 50bb 4-bet pot, regardless om jeg har ramt eller ej. Dette gør jeg også, når mine value handsker bliver kaldt.

Der til skal det siges, at jeg sjældent 4-better IP og jeg spiller 4-bet or fold OOP. (100bb dybe)

10-09-2010 22:42 #10| 0

Relativt ofte, mange sætter sig i hovedet at man ikke bluffer turn m AK, at folk bare giver op og vil checke ned...

11-09-2010 14:30 #11| 0

@pow...hvad sizing bruger du? Kan selv godt lide 1/3-1/2 pot.

hvad gør i til raise?

11-09-2010 15:45 #12| 0

Altså, som udgangspunkt er det halv pot, shove... Bare tænk over hvad i gør, når i har AA el KK i det spot og forsøg at gøre det samme med AK. Bliver man callet for ofte, må man så justere derfra....

Og raise kommer an på villain, oftest drysser jeg bare

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar