Nl-200 6-handed KQs preflop-tanker

#1| 0

Kan ikke lige finde HH så selve hånden bliver fra huskeren.
Spillet er NL-200 6-maks på Betsafe (Crypto)
Bordet er friskt uden at være ultra-lagish
HERO har siddet ved bordet i 20 min og har så vidt huskes ikke 3-bettet preflop endnu.


UTG/villain 220ish
UTG+1 170ish
CO/HERO 220ish
Knappen 70ish
SB 170ish
BB 160ish

Villain åbner for 8 UTG+1 folder til HERO der kalder med K Q, resten af bordet folder.
Floppet falder Q74r Villain conter 12 HERO raiser til 30- Standard?

Det der interesserer mig mest er betragtinger omkring preflop-callet. Jeg hælder selv til at calle i det spot udfra en betragtning om at det kun er hænderne AA, KK, QQ, AK og AQ vi er skidt inde mod. Derudover får man fornøjelsen af at tage et flop i en fin position med en hånd der godt kan ramme spændende flops hvis SB eller BB caller.
Tanken om et raise preflop har også strejfet mig. Jeg finder tanken småliderlig af nogle af de samme årsager som før. Vi er tilfredsstillende inde mod en størstedelen af villains holdings, og får lov til at repræsentere en hånd af en kaliber der gør at
1) de øvrige spillere ved bordet skal sidde med meget stærke holdings for at spille med i hånden, så et call bagved betyder at hånden ofte bliver let at spille postflop.
2) Hvis der bliver foldet om til villain og han vælger at tage et flop, af hvilket denne villain IMO vil vælge at gøre med knapt halvdelen af hans mulige holdings, sidder vi med god position og god mulighed for at repræsentere på floppet.

Det der i denne hånd blev afgørende var knappen der med 70ish bag sig havde en oplagt mulighed for at pushe med en lang række holdings hvis HERO raiser, hvilket denne spiller før havde vist at han ikke var bleg for at gøre hvis det lod til at være profitabelt.
Men hvad siger folket til tanken om et raise i fald knappen havde siddet med fuldt buy-in?

Der vil utvivlsomt være en række af folk der har en trang til at poste indlæg hvor der står der bare står "insta-fold pf" disse må dog meget gerne komme med betragtninger der kan synliggøre at det er håbløst at spille hånden...

Personligt er jeg glad for at spille hænder i position og ikke mindst har jeg en svaghed for KQ (og det skader ikke den er suited), den hånd har nogle forcer jeg holder meget af.

\\Daniel

*edit* sprogbøf

25-03-2007 13:42 #2| 0

Come on... Someone say something!...
Det kan ikke passe at alt hvad jeg skriver er lige i skabet, det skulle da være første gang det skete...

25-03-2007 15:12 #3| 0

Jeg smider KQs til et raise her...

De hænder, du selv skriver, vi er dårligt inde mod, er alle sandsynlige holdings for villain. Er du oppe mod én af dem (og dermed er domineret), og der f.eks. falder en K eller Q (som i dette tilfælde) på flop, så er du ude på dybt vand, og kan let tabe en stor pose penge.

I mine øjne kan et call (evt. et raise) med en lavere suited connector derfor give mere value. Sansynligheden for at være domineret er næsten ikke-eksisterende, og du har ingen problemer med at lægge dig, hvis du ikke får et flop, der passer til din hånd.

Blomme

25-03-2007 16:57 #4| 0

øh.. No way jeg smider KQs i pos til et raise preflop wtf?

Jeg synes i øvrigt ikke du skal 3-bette særlig ofte, hovedsageligt fordi det fjerner en stor del af de hænder vi spiller godt imod fra hans range.
Jeg tror der er større værdi i at calle end at raise.

Med det sagt.. Jeg raiser sjældent floppet. Udnyt din position, få ham til at lave fejl. Du indsnævrer hans range en del ved at raise floppet. Hvis du bare "floater" ham og byder turn får du måske action fra lavere par end Q fx.

25-03-2007 17:19 #5| 0

@Xizor

Det er nok pga. min baggrund i ultra passive spil på NL 50, hvor et preflop, med få undtagelser, ikke er andet end stor styrke...

25-03-2007 18:12 #6| 0

Du prøver simpelthen at koge suppe på at tanker omkring at calle et raise i position med KQs ......?
Og nej det er ikke særlig standard at raise med KQ på et Q47 board.

25-03-2007 18:36 #7| 0

KQs, skal ALTID spilles der..... 999/1000

25-03-2007 19:17 #8| 0

Jeg smider aldrig KQs til et std. raise her uden reads eller stats på folk. Er vi ude mod en fyr som raiser under 8% af alle hænder kan man overveje det, men husk du har position.

mht floppet. call og evaluer turn.

25-03-2007 19:21 #9| 0

Jeg smider heller aldrig KQ til et alm. raise pf, når jeg har pos. Jeg reraiser/kalder afhængigt af hvem villain er.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar