NL150 BTN vs BB facing CR -> bomb bomb

#1| 0
Cronaldo07 27/23/2,7 3b 9%. CR 24% wts 23%. wssd 32%. cbets 56/71/93 over 1,1k hænder.

Hero ses som 24/20/3 3b 8%. cbet 60/60/40, raise 1st btn 50%



NL150
Seat 5 is the button
Seat 1: KANGAROOOO ( $163.26 USD )
Seat 2: Cronaldo07 ( $150.00 USD )
Seat 3: ob90 ( $442.77 USD )
Seat 4: tirsk ( $153.00 USD )
Seat 5: Hero ( $150.00 USD )
Cronaldo07 posts big blind [$1.50 USD].
KANGAROOOO posts small blind [$0.75 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A Q ]
ob90 folds
tirsk folds
Hero raises [$3.00 USD]
KANGAROOOO folds
Cronaldo07 calls [$1.50 USD]
** Dealing Flop ** [ K, A, Q ] pot 6,75
Cronaldo07 checks
Hero bets [$4.50 USD]
Cronaldo07 raises [$13.00 USD]
Hero calls [$8.50 USD]
** Dealing Turn ** [ 5 ] pot 32,75
Cronaldo07 bets [$32.00 USD]
Hero calls [$32.00 USD]
** Dealing River ** [ 3 ] pot 96,75
Cronaldo07 bets [$102.00 USD]
Hero 102 bag?

Mine tanker går lidt på at han 3b TT+/AQ+ som std.

Jeg ser ikke han har vildt mange FDs på flop, da jeg mainly regner med at 3b en del Axs PF og ikke vælger at CR dem flop med fare for at jeg kan finde på at shove ham af TP+fd eller jeg folder worse.

Det efterlader TJ/KQ/KJs/KTs/QJs/QTs.

Spørgsmålet er hvor tit han bomber pot pot. Han kan self mene han har mange flushes i sin range på turn og kør bomb bomb. Men dno, jeg virker lidt pas, om det er std at calle ned her?

Bør jeg calle ned hvis jeg skal balancere min callingrange og forsvaring af btn open vs CR på flop?
Redigeret af zonki d. 24-02-2012 18:06
24-02-2012 18:40 #2| 0

Tror du skal kalde den der. Hvis han er så agro som jeg læser du beskriver ham.

Må forvente han 3B alle sets, og 2 pair comboer preflop.

Syntes ikke hans CR på flop er godt hvis han har FD. Da du meget sjældet folder et A her.

Når turn så rammer completer flushen, giver det vel ikke meget mening for ham at hamre afsted hvis han skulle have J10.

Og river ændrer ikke noget.

Ellers, hvis du folder river, tror jeg fold turn er bedre.

24-02-2012 20:05 #3| 1

Helt standard betaling på river mod en aggro spiller. Din range er ret bred på river, så han bør bombe alle bluffs. Desuden enig i at han ikke har super mange flush combos når han raiser flop. JTx bør han folde/3bet en del preflop, men det er self ikke unlikely at han dukker op med den.

Du spiller den desuden super ved at flatte flop + turn, så længe du snapper river :)

25-02-2012 00:58 #4| 0

Lækker HH format... gør det meget overskueligt.
Betaler du turn skal du også betale river mod ham her. Han er en kæmpe vildbasse der ikke bliver ærlig på river.
Måden vi udnytter ham er på er, at lade ham bluffe. Så det er fint spillet og jeg betaler river hver gang og er glad for det, selvom han kan have en del Axs flushes.

25-02-2012 02:01 #5| 0

Hmm... 24% c/r på flop er godt nok meget, så call er nok fint nok. Hans betsizes er ikke så rare og discounter nok også KQ en del. Desuden bør han have mange JT'er når du kun min-raiser preflop så det er ikke nødvendigvis det fedeste spot i hele verden.

Fra et balancesynspunkt skader det ikke at have en call turn/fold river range (faktisk ret exploitable bare at calle med hele sin range på river). Der er egentlig ret mange hænder jeg hellere vil kalde død med som udgangspunkt hvis vi ved han ikke c/r AJ/AT agtige hænder og bomber løs sådan her. Det vil nok være federe at calle sine AcX'er død da det giver ham færre flushes og lidt flere KQ muligheder, om AQ er for god til at folde afhænger en del af din preflop/flop strategi.

25-02-2012 18:07 #6| 0
OP

@SteenV og TopperH

Hvorfor mener I Villian kan have en del Flushes på turn? Jeg mener det ikke grundet det jeg har beskrevet ovenover. Tænker jeg helt skævt der?

@SteenV
Jeg er lidt i tvivl om det er exploitable at folde river, men guess not.

Min stragtegi er primært at stjæle en del på BTN og spille små pots IP, flatte en lidt breddere range til 3bs. Dog strammer jeg også op hvis villian i blinds er gode eller begynder at spille tilbage post. Er det helt forkert at calle ned i spottet for ikke at komme til at folde til almost any CR, eller er det cool nok at køre call call fold river? Ændre det noget hvis bordet ikke flusher i forhold til den range jeg kan folde på river?

25-02-2012 20:59 #7| 0

Jeg tænker primært han kan have en del FD's fordi alle klør Es kombier er mulige. Han vil muligvis 3bette nogle af dem pre, men kan også være han tit kalder med dem preflop for at checkraise når han flopper backdoor FD eller lignende.

26-02-2012 02:01 #8| 0

Hmm? Forstår ikke du siger 3$ pre når bb er 1,5$? Det er jo blot et click og hvis han er en lille smule nysgerrig kalder han jo med alle suited connectors preflop. Hvis det var en hånd du havde 3-bettet preflop eller måske bare gjorde til 4,5$ tror jeg ikke du ville have i sådan en svær situation.

Hans range indeholder jo alle flush draws => Hvilket jeg tror på du ofte får i hovedet her. Derudover tror jeg også nemt han kunne have 10J en del af gangene. Han har helt sikkert ikke nogen særlig stærk hånd preflop, da han jo ikke vælger at 3-bette den til trods for dit utroligt lave preflop raise. Toppen af hans range han ikke 3-better her er jo QK og dem spasser han sgu ikke ud som set ovenfor da han dermed ville lave hans lækre made hånd om til et bluff => Han bliver ikke kaldt af dårligere.. Q3? ^^

Dertil skal også nævnes at han ikke aner noget som helst omkring din hånds styrke preflop. For hans skyld kan du jo have alt fra 22+ og den måde han spiller hånden på er han egentlig ligeglad om du så har AA. Derfor bliver det et let fold fra min side, da han efter min bedste overbevisning vågner op med flushen her rigtig rigtig ofte. Bunden af hans range er jo sådan set 10J her, hvis vi ser bort fra bluffs ! ;)

Dont be a Hero. Heroes die young! ;)

26-02-2012 11:08 #9| 0

@Til alle der vil betale turn (og river, da jeg mener de går hånd-i-hånd mod sådan en gut her).

Af ren nysgerrighed vil jeg gerne vide hvad i forventer vi slår?

Jeg er med på at 24% CR er meget, men er det sådan nogen boards her man ofte laver sjov på - selv med en CR% på 24?

Jeg er hvert fald af den overbevisning at folk sjældent laver sjov på sådanne boards her når vi først har betalt én gang, så som jeg ser det er det eneste vi slår her AcXx, hvilket ikke er skide mange bluffs ift. hans valuerange.

26-02-2012 11:24 #10| 0

Call turn fold river er exploitable, spørgsmålet er bare om ham her har nok riverbluffs
til at du skal bekymre dig om det. Alene 16 kombos af JT gør at jeg godt kan sove om
natten hvis jeg vælger Call turn-fold river.

@ Zonki

Du lyder som du mener du folder toppen af din range hvis du mucker AQ, det mener jeg
ikke du gør, selvom du har en del dårligere 1 og 2 pars kombiere, så har du stdig
16 kombos af JT og betydelig flere flushes end villian har.

Redigeret af Suffer Well d. 26-02-2012 11:46
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar