NL1000 turnet made hand til river bluff

#1| 0

Har ikke spillet mange hænder med villain, men over 100 hænder har han spillet noget 24/19 med c-bet på 65. Villain og hero har ingen historik og villain virker som en ok reg, der ikke har været ude i noget snavs i den tid jeg har siddet på bordet, men har åbnet ca. 40-45% fra knappen og taget ned pre eller med cbets.


-=Yuran=- ($190)
hero ($985)
To_ƒ__oQ ($237)
kalafior22 ($1,179)
villain ($2,236)

-=Yuran=- posts (SB) $5
hero posts (BB) $10

Dealt to hero J A
fold, fold,
villain raises to $20
fold,
hero calls $10
FLOP ($45) T K T
hero checks
villain bets $30
hero calls $30
TURN ($105) T K T A
hero checks
villain bets $80
hero calls $80
RIVER ($265) T K T A 5
hero checks
villain bets $170
hero raises to $855 (AI)

-Pre 3 better jeg normalt men kalder her pga at hånden spiller godt post.

-Flop check kalder jeg da vi kan have den bedste hånd, + vi har gutter, bagdørs farve og overkort.

-Turn synes jeg også er ret std.

-River kommer så spørgsmålet om det er sexy at jamme over hans river bet, da han må have mange Ax, som folder til et jam.
Synes også sagtens at vi kan ligne en flush.

like ???

edit (fjernet Kx)

05-11-2010 22:38 #2| 0

Over mit limit, men har lige et opklarende spørgsmål.

-River kommer så spørgsmålet om det er sexy at jamme over hans river bet, da han må have mange Ax evt stærke Kx som folder til et jam.
Synes også sagtens at vi kan ligne en flush.


Altså de hænder som du vil have til at folde, er hænder, som vi slår? Hvorfor så ikke bare calle?

05-11-2010 22:40 #3| 0

Umiddelbart kan jeg godt lide rivershove for at få ham af en splitpot.

05-11-2010 22:46 #4| 0
OP

@madsmk
Prøver at sige, at han liger meget Ax. Kx kan vi godt fjerne :) Det er Ax evt. en svag Tx, som jeg gerne vil have ham til at folde.
Tror han vil skyde noget mere hvis han har Tx, flush, str8, derfor jeg ville folks mening om det er bedre at jamme end kalde.

05-11-2010 22:51 #5| 0

Jeg tror aldrig nogensinde villian folder Tx her... Kx valuebetter han vel ikke, I guess? Altså hvad er det lige han vil have et call fra?

Hvis han er dygtig kalder han med Ax. Jeg kan nu stadig godt lide playet.

05-11-2010 22:58 #6| 0

I like!

06-11-2010 00:41 #7| 0

Nu er det ikke fordi jeg tror jeg kan laere dig saerlig meget pokermaessigt, men med det image du oftest har tror jeg det kunne vaere rigtig godt for dit spil at tage linier som denne indimellem. Du faar rigtig stor kredit og villain folder rigtig mange haender hvis han kender dig, inklusiv sandsynligvis Tx.

Skulle du en sjaelden gang blive kaldt af en bedre haand er det nok stadig +EV i det lange l0b.

06-11-2010 01:02 #8| 0

den spiller også godt som 5bet all-in ;)

jeg ville altså helt klart 3bette pre når han åbner så løst.

flop std. turn std.

river. synes det er skidt. du blokker for de hænder du gerne vil have ham til at folde. der er altså også mange andre stærke hænder i hans range. det er i øvrigt også et fint spot at checke en street med Ax for villain synes jeg. det ville være bedre med Kx, men tror stadig ikke at det ville være profitabelt.

jeg synes c/c er bedst.

06-11-2010 09:05 #9| 0

Jeg tror ikke vilains range består af så mange Ax'er kontra straight, hus eller farve. Så i det lys er det imo ikke så godt.

Kunne du ikke også af sagt 650 i stedet for stacken?


PF syntes jeg er fint - afhænger dog af hvordan han reagere på 3 bets.

Havde du gjort det med Kx havde jeg bedre kunnet lide det. Yarx har nævnt årsagerne:-)

06-11-2010 10:53 #10| 0

Ikke mit limit

Pre flop: Skal man ikke RR (eller gør man ikke det når man ikke har position)
Flop: fint nok at calle, hvis han c-better 65%
turn: Fint at calle, da du nu har ramt A
River:Jeg kan ikke se hvordan han ikke har dig slået her, ud over at han har et lavt par som jeg ikke tror han skyder 3 barrel med.Ligner også et value bet hans 3 barrel. Bordet struktur er også temmeligt vådt så han folder vel kun noget du slår i forevejen. Spørgsmållet er om han kan smide en 10 da der ligger til en Flush og straihgt muligheden.

Med dit vilde over bet syntes jeg du ligner det du er 1par/2par og du vil kun blive callet af noget der slår dig.

Havde du nogen sinde gjordt det med nuts, All in over bet river?

06-11-2010 11:10 #11| 0

Jeg 3-better cirka 100% preflop her.

Jeg ved ikke om jeg kan lide river. Hans range er formentlig ret polariseret, medmindre han forsøger at få dig af et split eller han specifikt har AK som han folder (hvilket ikke nødvendigvis er tilfældet). Jeg har svært ved at se at c/r > c/c.

Jeg folder eller kalder.

Jørn

06-11-2010 11:45 #12| 0
OP

@uffefh

Tak for kommentaren og ja det er noget jeg arbejde på, derfor denne post :)

@alle andre

Pre
-Er enig i det flere nævner, at den som std. skal 3 bettes pre, men synes også at det er fint bare at kalde, da den dominere hans åbnings bu range.

River
-Jeg vil som std c/c river, og er enig med Haarby i at et bet til 650 er bedre hvis river skal bluffes. Ret mig hvis jeg er galt på den, men synes at 650 ser stærkere ud end at jamme pga. at det folder den samme range og folk er bare mere mistænkelige ved et overbet kontra lille raise.


06-11-2010 13:46 #13| 0

Fik ikke lige fat i hvad villian sad med?

06-11-2010 15:33 #14| 0
OP

reverse og villian sad med KT <-- gennemsigtigt

07-11-2010 13:36 #15| 0

3bet preflop selvom et flat kan være en mulighed til tider for at balance din ranges ordenligt.

Hvis du vil bluff i hånden så gør det på floppet og raise ham der, Sådan som du spiller den gir det meget mere mening bare og call river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar