NL1000: HU, riverbeslutning

#1| 0

Reads er der desværre ikke mange af. har ca. 50 hænder på manden, der dog fortæller han spiller noget ala 37/30/10 på 6-max bordene. folk er lige smuttet for 15 hænder siden, så vi er nu HU..

spørgsmålet går på hvordan vi får maksimalt ud af river mod en ukendt villain i dette spot?

er det mest oplagt at sende stakken mod midten?
eller er det bedre at checke for at bluffcatche?

mine tanker for at sende stakken til midten er at der nok er en del hænder han checker bag.. og vi gerne vil have et hero call af en af de hænder han vil gøre det med, regner dog med der er en del hænder i hans range han giver op med.

argumentet for at checke må være at give ham muligheden for at sende stakken til midten med et bustet draw, eller en marginal hånd han laver om til et bluff + de hænder han valuebetter som vi slår de fleste af..

hvad er jeres tanker i dette spot?

Seat 5: Villain ( $1276.00 USD )
Seat 6: Hero ( $2146.75 USD )
Villain posts small blind [$5.00 USD].
Hero posts big blind [$10.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero J A
Villain raises [$20.00 USD]
Hero raises [$70.00 USD]
Villain calls [$55.00 USD]
** Dealing Flop ** 4 T 3
Hero bets [$117.00 USD]
Villain calls [$117.00 USD]
** Dealing Turn ** J
Hero bets [$260.00 USD]
Villain calls [$260.00 USD]
** Dealing River ** A
Hero?

08-01-2010 13:46 #2| 0

Mon ikke han shipper et draw tidligere, plus der er ikke så voldsomt mange af dem. Synes det ligner et helt oplagt shove, især med Aballen på river, som sikkert kan få ham talt ind i du fortsætter en eller anden monster tyret 3barrell plan.

08-01-2010 13:54 #3| 0
Pokernets ME vinder !

Klart shove. 37/30/10 giver os en god idé om at han er halvfrisk LAG, og man må gå ud fra, at han vil se A'et som et perfekt kort at følge op på med en airball.

Som joonas tror jeg heller ikke der er specielt mange draws, da en 37/30/10 mand ret sjældent tager en call-call linje med draws. Tror hans range består af Tx eller Jx floats ala KJ og QJ.

08-01-2010 14:13 #4| 0

shover ca hver gang. synes klart folk har en tendens til at være mere nysgerrige i første hånd. + med de stats har han helt sikkert også en tyr gemt i sig. han har en masse par 55-99 og 10x jx og ax som han næsten altid chekker bag.

hvis du har planer om at forsætte matchen synes jeg det er fedest momentum wise at han enten betaler for at se din hånd eller ikke har den i baghovedet resten af matchen.

08-01-2010 14:29 #5| 0

Ik fan af flopbetsize.
Jam river. Shitload af hans range checkker bag og kan måske kalde river. han har en del As osv, plus din jam frekvens på A burde være være høj.

08-01-2010 15:50 #6| 0

Eh, shove? Har ikke noget yderligere at tilføje, men jeg kan ikke forstå, hvorfor du ikke bare skyder butikken ind.

AJ er bestemt toppen af din range.

08-01-2010 16:12 #7| 0

xnuu hvilke andre hænder, ville du checke river med, og hvorfor ville du checke dem?

Tinamus hvorfor er det vigtigt at AJ er toppen af vores range for at gå all-in?

08-01-2010 16:18 #8| 0

Hilb.

Hvor meget ville du bette på floppet og hvorfor?

08-01-2010 16:53 #9| 0

@hilberado - jeg forstår heller ikke kommentaren med CB, men jeg antager, at du mener, at det er før højt ift., at potten er RR pre samt bordets tekstur?

Jeg synes, at bet sizing næsten ser for perfekt ud - villain skal kalde 829 ind i 894 i billetten, hvilket i mine øjne er ca. det optimale scenarie. Forventeligt kalder villain med TP+, så ind med stakittet. Jeg har også svært ved at se, hvilket busted draw villain skal have, som han vælger at bluffe stakken væk på, hvis vi checker til ham. Derimod mener jeg, at hilberado er på rette spor mht. til, at villain har en del A i sin range kombineret med, at vi som oftest bør skyde videre på A'et i billetten.

09-01-2010 16:08 #10| 0

micki, det er bestemt ikke vigtigt, det er bare en faktor, der gør det væsentligt nemmere :)

Men det afhænger selvfølgelig af, om vi mener, han har et misset træk her langt størstedelen af gangene.

Lige umiddelbbart vil jeg bare helst shove, når hånden er gået, som den er.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar