NL100: Turnsituation som 3bettor

#1| 0

Hej

Villain er 23/18/1.8 over 355 hænder og spiller ofte NL100. Han folder 60% til 3bets.
Jeg har fået nyt nick, så villain kender mig ikke, men jeg går ud fra, at jeg allerede ligner regtypen.

Hand Information
, 1 BB (5 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($275.13) Dealer
Seat 3: Player 3 ($100.5) Small Blind
Seat 5: Hero ($100) Big Blind
Seat 6: Player 6 ($108.68)
Seat 8: Player 8 ($95.5)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Player 6: FOLD
Player 8: RAISE $3
Player 1: FOLD
Player 3: FOLD
Hero: RAISE $10
Player 8: CALL $7

Flop(Pot: $21.5)


Hero: BET $11
Player 8: CALL $11

Turn(Pot: $43.5)


Hero:
[replay]10482[/replay]
Effektive stacks er 74,5$


Hvad gør vi med vores aktuelle hånd?
Giver det overhovedet mening at have en turnbarrelling range her?

Imo opnår vi ikke så mange fede ting ved et bet her andet end at folde villains equity share ud, når vi er foran. Så jeg vil hellere checke og se ham bette hans eventuelle floats - om end der nok ikke er så mange. Men det er ikke utænkeligt, at han fx har AK, AQ, AJ, som han better, når vi checker til ham. I det hele taget, tror jeg nærmest han better hele sin range, hvis vi checker til ham. Agree?

Ved check/call giver vi villain lov til at spille perfekt, da han kan shove river alle de gange, han er foran og check bag, når han er bagud.

Derfor vil jeg helst CRAI og håbe, at villain måtte bette AK, AQ-ish hænder og håbe at han bet/caller 99-JJ i troen om, at jeg har et flushdraw.
Jeg tænker endvidere, jeg vil check/shove turn med hele den range, jeg vil fortsætte med, da villain ofte vil tænke, at jeg checker denne turn for at opgive og check/folde.

Hvad tænker I om det?

10-05-2012 17:45 #2| 0
Pokernets ME vinder !
raskEn skrev:
Ved check/call giver vi villain lov til at spille perfekt, da han kan shove river alle de gange, han er foran og check bag, når han er bagud.

Derfor vil jeg helst CRAI og håbe, at villain måtte bette AK, AQ-ish hænder og håbe at han bet/caller 99-JJ i troen om, at jeg har et flushdraw.


Hvis vi antager statement 1 er korrekt, er jeg ikke enig i statement 2 - så kan du jo bare c/c turn og c/f river?
10-05-2012 17:48 #3| 0

jeg vil sige mod en del villains er det udemærket at c/r turn her. Men jeg ved ikke helt om jeg kan lide det mod en fætter med en agg. factor på 1,8.

99-JJ vil han oftest bette da han skal protecte sig selv imod en masse draws og overs. Dog ved jeg ikke om AK,AQish hænder vil bette da du ofte kalder med any PP og med muligheden for at blive crai af svagere Ax/Kx med FD på siden. ergo: det han slår folder eller shover og det han er bagud til folder sjældent. Medmindre han tror han kan få dig af 99-JJish hænder til to barrels, hvilket afhænger meget af hvordan han ser dig.

10-05-2012 19:29 #4| 0

Me like =)

Myrup de 1,8 tror jeg er hans 3bet% og ikke AF, sådan er det på min HUD.

Rasken alle de grunde du siger er netop hvorfor jeg fortrækker CRAI i denne situation - da man må formode han har en del floats i sin range.

Hvis han checker turn bag og blank kommer på river, så kan en ide også være at checke til ham igen, da du ligner AK/AQ som har givet op, og han tager måske et stab på potten men hele sin range.

Men turn plan i like !

10-05-2012 20:53 #5| 1

@Sugeren

Selvfølgelig er de 1,8 hans AF og ikke hans 3-bet%.

Redigeret af GusBillund d. 10-05-2012 20:53
10-05-2012 21:50 #6| 0
Pokernets ME vinder !

Glemte i øvrigt at tilføje, at jeg er enig i, du bør check/shove hele den range du vil fortsætte med, da vores range bør check/folde den her turn med sindssygt høj frekvens isoleret set.

Edit: Det lød lidt forkert. Jeg mente du burde check/shove hele den del af din CHECK-range du ville fortsætte med. Dvs. ingen check/call range. Kan sagtens se merits for at have en betting range.

Redigeret af walth d. 10-05-2012 22:18
10-05-2012 21:55 #7| 0

Jeg vil gerne have en c/c range på turn og en på river.

10-05-2012 22:14 #8| 0
Pokernets ME vinder !
Tinamus skrev:
Jeg vil gerne have en c/c range på turn og en på river.


Det er muligvis fedt på NL100, hvor folks linjer og ranges er en del mere transparente. Men hvad mener du din c/c range bør indeholde? Og hvordan ville den se ud i et 5/10 spil mod en tough reg?
11-05-2012 02:11 #9| 6

Interessant board.



Giver det overhovedet mening at have en turnbarrelling range her?



Afhænger af både din og hans range, men som udgangspunkt ja. Specielt når han ikke er løsere end 23/18. Hvis vi antager han åbner omkring 20% fra CO og folder 60% til 3bets derfra, så har han ca. top 8% fratrukket JJ+,AK, hvilket kunne være en range ala (88-TT,AQ,AJ,KQs,KJs,ATs,KTs)'ish som nærmest kun består af hænder med showdown value efter han har callet et cbet. Der vil det ikke give mening for os at gøre andet end at bette gode/dårlige hænder og checke de hænder der ligger ca midt i den range han caller flop med. Tager han løsere af/anderledes kan billedet godt blive anderledes.


Imo opnår vi ikke så mange fede ting ved et bet her andet end at folde villains equity share ud, når vi er foran. Så jeg vil hellere checke og se ham bette hans eventuelle floats - om end der nok ikke er så mange. Men det er ikke utænkeligt, at han fx har AK, AQ, AJ, som han better, når vi checker til ham. I det hele taget, tror jeg nærmest han better hele sin range, hvis vi checker til ham. Agree?


Don't agree :) Der kan være range sammensætninger hvor han better en del, men hvis den er noget som helst i stil med ovenstående har han ikke meget grund til at åbne bettingen med en stor del af sin range da den mest består af mellemhænder og din range for at komme til turn indeholder masser af gode hænder samt en sjat luft du kan bluffe med.


Ved check/call giver vi villain lov til at spille perfekt, da han kan shove river alle de gange, han er foran og check bag, når han er bagud.


Ikke enig. Vi giver derimod villain lov til at spille ret perfekt ved c/raise, hvor han ved c/c skal gætte på om han skal bluffe river med floats samt hvornår han skal vb'e på interessante rivers. Han er også OOP hvilket ikke gør det nemmere for ham.


Derfor vil jeg helst CRAI og håbe, at villain måtte bette AK, AQ-ish hænder og håbe at han bet/caller 99-JJ i troen om, at jeg har et flushdraw.
Jeg tænker endvidere, jeg vil check/shove turn med hele den range, jeg vil fortsætte med, da villain ofte vil tænke, at jeg checker denne turn for at opgive og check/folde.

Hvad tænker I om det?


Jeg kan ikke forstå hvorfor villain skulle bet-calle 99-JJ. Nu kender jeg ikke din 3bet/cbet range, men hvis jeg skriver min egen range op for at komme til turn i vores spot, så har villain slet ikke lyst til at bet-calle 99-JJ.

@walth

Hvis vi snakker spil mod toughe regs, så ser jeg et ret stort problem i at raise 70-100% af de hænder jeg checker turn med (kommer an på vores 3bet/cbet range, men for mit vedkommende er vi deroppe omkring hvis vi c/r overpar). Hvis jeg har interesse i at c/raise så stor en del af min range er det fordi villain gør noget forkert: Hvis vi raiser så stor en del af check rangen, så vil han kun have interesse i at bette når han bagefter caller et shove, hvilket han kun er interesseret i hvis han er favorit mod vores raising range. Og når han gør det, så er vi ikke interesseret i at raise den store range længere.

Mht. action med QQ kan alt fra c/f,c/c og bet tit komme på tale. c/r tror jeg sjældent er godt da villain nok bør bette en (groft sagt) polariseret range og vi har middelhånd med showdown value.
11-05-2012 03:30 #10| 0

@ SteenV

Antaget du b turn, hvilke rivers shover du så?

11-05-2012 04:41 #11| 1

Vi skal gå all in på turn. Vi har et højt overpar og bliver nødt til at byde alle hans flushdraws ud, således at han ikke får odds til at kalde og suge. Ved at checke kan vi give ham et frikort med alle hans draws og kan også ramme med f.eks 9-9. Synes det er en alt for farlig chance at tage, at give ham muligheden for at checke bag og evt suge os.

Den eneste handske jeg kan se vi er bagud til er 66, hvis han har den er det bare surt show. Men han vil klart ofte have et flushdraw eller måske mid pocketpair, det er nok 99% af hans range. Tror også der er en god mulighed for han går all in med 66 på floppet, så tror egentlig altid vi har den bedste hånd, så konklusion: all in, for at beskytte vores hånd

Nu er det langtid siden jeg har spillet så lavt, men kan det virkelig passe folk spller så passivt dernede, at de ikke engang vil skubbe turn med et smil her med QQ???

Og noget andet er, jeg synes du better alt for småt på flop.. er det fordi du er moneyscared?? du giver ham jo korrekte odds med hans draws og lort. Bet 3/4 af pot her mindst, for at få value og beskytte din handske. Gælder om at få pengene hurtigt til midten nu, inden boardet bliver farlig for os

Redigeret af strygwyr d. 11-05-2012 04:46
11-05-2012 05:12 #12| 0

Fantastisk post Steev V!

@stryg
Level?
Det er jo helt væk nærmest alt hvad du siger.

11-05-2012 07:47 #13| 0

Steen-to-the-V + 1

11-05-2012 09:40 #14| 0

Hvad gør folk i villains spot til turnbet med 99-AA ?

11-05-2012 10:30 #15| 4

lol strygwyr, du er awesome!

"Nu er det langtid siden jeg har spillet så lavt, men kan det virkelig passe folk spller så passivt dernede, at de ikke engang vil skubbe turn med et smil her med QQ???"

Det er simpelthen så fed en kommentar!

11-05-2012 19:01 #16| 0

vent, skal lige hente p0pkorN, den her bliver vild.

Btw over mit level + skillz

11-05-2012 19:08 #17| 0
Lasse-DBE skrev:
Hvad gør folk i villains spot til turnbet med 99-AA ?


det kommer imo an på det indtryk han har af Hero.. godt nok er det et nyt nick han spiller under, men han må have en fornemmelse af Hero hvilket er helt afgørende for villains træk.
11-05-2012 19:13 #18| 0
Pokernets ME vinder !

@Steen

Ved ikke om du misforstod min comment - jeg har aldrig sagt jeg ville checke QQ. Skrev blot at jeg ikke ville have en check/call range på turn, kun c/r og c/f.

11-05-2012 21:01 #19| 0

@ walth

Jeg forstår ikke du udelukker C/C turn C/F river, tror med den info der er tilgængelig her det vil været mit default play.

Det ændre sig selvfølgelig hvis modstanderen er skarp, her vil jeg vælger C/C-C/C eller C/F uden info


@ Sørensnegl

strygwyr mener vel bare at man aldrig bør vise svaghed når der er damer tilstede,
især ikke når der er hele to stk. ladies in da house


Redigeret af Suffer Well d. 11-05-2012 21:06
12-05-2012 00:05 #20| 0
Pokernets ME vinder !

@SW

Fordi ved at C/C turn, kan villain sætte os i svære riverspots med hele sin range. Det er ikke rigtigt spots, jeg har lyst til at sidde i mod folk hvis' tendenser jeg ikke helt kan pinpointe.

12-05-2012 00:53 #21| 0

walth, du kan jo bare ha en C/C range på turn, så er det lige pludselig mindre fedt for villain at floate :)

Redigeret af Tinamus d. 12-05-2012 00:53
12-05-2012 01:20 #22| 1

Mod en 23/18, 60% fold til 3bets, burde vi overveje at polarisere vores 3betting range preflop. Såfremt det er tilfældet er der merits for at have en balanceret c/c range på turn, og potentielt set lade ham begå store fejl på turn. En hot n cold 60% Ft3b range, er lårt på 8754.
A vi holder QQ er lidt ærgeligt for hans range, men ændrer næppe SÅ meget.

12-05-2012 11:02 #23| 0
Pokernets ME vinder !
Tinamus skrev:
walth, du kan jo bare ha en C/C range på turn, så er det lige pludselig mindre fedt for villain at floate :)


ldo :)

Det er bare svært at sammensætte en god c/c range på turn på et board som dette, da jeg stort set altid vil have en polariseret 3bet range preflop mod sådan en villain her.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar