NL100 - Turned TP+gutter

#1| 0

Hej PN

Sidder midt i nattens session, da denne hånd opstår. Barrry er forholdsvis ny ved bordet, men har spillet meget løst over de første 100 hænder i form af stats der lyder 45-28-2. Pokeraza er en weak tight 18-13 gut, som HERO succesfuldt har 2 barrelled ud af flere hænder tidligere.

Preflop call er ret standard imo. Jeg vælger at leade for til dels at mixe det lidt op, men også fordi min hånd har fin equity imod en 45-28 spiller de gange han kalder, og jeg forventer, at han spiller forholdsvis ærligt med en spiller mere i potten, som dog har checket. Derudover er der masser turn og river kort hvorpå, HERO kan udspille SB på de gange han kalder, og IR folder.

Turn er obv et fint kort for os, men spørgsmålet er, hvad der er mest optimalt fra nu af?

Pros and cons for at leade modtages self hellere end gerne:)

***** Hand History for Game 3278467728 ***** (Prima)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 20, 02:41:28 ET 2010
Table Odonata 2 (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: Barrrry ( $113.00 USD )
Seat 2: crimzoid ( $179.07 USD )
Seat 3: wasuphomiez ( $100.00 USD )
Seat 4: pokeraza ( $118.45 USD )
Seat 5: HERO ( $128.39 USD )
Seat 6: pokerk1d144 ( $169.87 USD )
pokeraza posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].
Dealt to HERO[ Q J ]
Barrrry raises [$4.00 USD]
crimzoid folds
wasuphomiez folds
pokeraza calls [$3.50 USD]
HERO calls [$3.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 9, 8, 4 ] Pot: 12
pokeraza checks
HERO bets [$9.00 USD]
Barrrry calls [$9.00 USD]
pokeraza folds
** Dealing Turn ** [ J ] Pot: 30
Hero ?

20-04-2010 20:47 #2| 0

Jeg squeezer pre...Hvis ikke begge folder, så håber jeg bare på at 18-13 spilleren folder, og vi kan spille HU imod fisken med initiativ...Din hånd spilles langt bedre HU med fisken end 3 vejs med 18-13 gutten...
Dog ville jeg gerne vide lidt mere om hans åbningsrange fra UTG og genelle tendenser....

Du fortæller intet om Barrys tendenser postflop, hvilket ikke gør det nemt at analysere spottet....Er Barry til den passive siden postflop, så better jeg anyday...Er han lidt mere utilregnelig kunne jeg sagtens CC...

Har du aldrig reads på dine spillere?

20-04-2010 20:53 #3| 0

Hehe. Skal da lige love for, at der er dømt tough love fra sømanden af der.. Har jo kun 100 hænder på ham.. Læser du aldrig hele postet igennem?:P

Men ja efter kommentar fra joonas er jeg enig i squeeze. Men nu ser vi så, at jeg ingen reads har. Hvad gør vi så?

P.S. Du jo helt tovlig her i April... Er det det gode forårsvejr?

20-04-2010 21:25 #4| 0

Jeg er uenig i squeeze.. Beat it!

21-04-2010 02:09 #5| 0

Hvorfor vil du hellere flatte så?

21-04-2010 11:31 #6| 0

pre er et standard fold i min bog, ellers squeeze i ny og næ.

donker også floppet, det kan være de begge folder ellers må vi spille videre.

bet turn, han er løs og der er mange hænder vi kan få value fra og sandsynligheden for at vi er slået er lille da han ofte vil raise floppet.

river bliver så lidt tricky, blanke kort tror jeg det er bedst at shove for value, kort der completer draws er det bedst at c/f

21-04-2010 14:46 #7| 0

@Yarx

Hvad afgører for dig, hvornår det så er i ny og næ her? Det er næppe et spot hvor du har lyst til at mixe det op, men et spot hvor der nok med stor sandsynlighed er et helt klart bedre play.

21-04-2010 16:00 #8| 0

Grunden til jeg ikke så godt kan lide at squeeze i dette spot er at jeg tror Pokeraza oftest vil kalde, hvis fisken kalder - og så har vi en 3vejs situation med mange penge i potten, og vi skal floppe rigtigt godt før det bliver sjovt og ikke bare er et ninja-marginalt spot!

Desuden synes jeg også at QJo er tynd nok at squeeze for value, når vi ikke kender til fiskens fold to 3bet-%, så jeg vil ikke flatte Jones, men være nittet og folde og vente på et bedre spot.

Som spillet synes jeg det er okay at tage initiativ og 'donk'-leade på dette flop. Det er i hvert fald langt bedre end at overlade initiativet, eller check/raise. Turn foretrækker jeg check/call, og ser river an.

21-04-2010 16:07 #9| 0

@Ace

en 18/13 spiller dobbelt caller jo ikke lige KJ her, eller AJ, eller AT, og slet ikke par. Jeg synes QJo squeeze her er et awesome spot, og jeg kan ikke se hvorfor man vil vente.

Ang turn check, så kan jeg slet heller ej se logikken når vi har leadet mod en calling station, og der ligger mega draws stadig, og vi har lige turnet top parret. Forventer du at han kun caller bedre på turn? Det er altså en 45VPIP mand vi har med at gøre :)

21-04-2010 16:21 #10| 0

Mjaae, jeg har fået mig selv fuldstændigt i vildrede.. Vender måske tilbage!

Men hvis jeg ikke kan gennemtænke det her spot godt nok er det måske meget godt at jeg mucker PF :D

21-04-2010 16:52 #11| 0

@joonas

Mixer det selvfølgelig ikke op. Jeg gør det hvis jeg mener det er bedre end fold. Men kommer an på villains. Jeg skal bruge mere info om villains i dette spot før jeg kan afgøre om et squeeze er godt. Med den info der er tilgængelig i OP, så folder jeg.

21-04-2010 18:59 #12| 0

Joonas +1, top skod spot at spille post flop i midten med Q høj. Preflop squeeze kan ikke være for value - det er for at få forhåbentlig to bedre hænder til at folde. Og alternativt at udspille en enkelt post flop med den info der følger af en 3bet calling range... Fold er dog fint for de fleste multi tablers da der skal tænkes post flop for at finde egentlig value imo.

22-04-2010 02:10 #13| 0

"Barrry er forholdsvis ny ved bordet, men har spillet meget løst over de første 100 hænder i form af stats der lyder 45-28-2."

Efter kald pre er floplead fint, og med ovenstående info skal turn valuebettes hver gang her, ligesom de fleste rivers er valuebets.

Både fold, kald og sq er fint pre, selv om jeg generelt gerne vil have lidt bedre hånd for at sq en callingstation oop, der formentlig er vanskelig at skyde af postflop, også i 3bettet, hvis han rammer det mindste. Bytter vi rundt på donken og TAG'en, synes jeg sq er meget mere oplagt, fordi TAG'en tit folder og vi får pos på donken i 3bettet.

22-04-2010 03:39 #14| 0

Tak for de hidtil gode svar.

Er dog overrasket over, at et C/R turn endnu ikke er kommet på banen endnu? Ikke nogle, som kunne finde på det her? Aktuelt bettede jeg selv men.......

22-04-2010 08:04 #15| 0

CR turn er generelt bare en super dårlig ide på et mega drawy board mod en løs mand, kan ikke helt se hvorfor vi skal være fancy :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar